1 659 234 läst ·
17 780 svar
1659k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Knepet var väl att knäppa bältet och sen sitta på det om man nu hade så svårt att andas med bältet på.Keiller skrev:
Sen gick det ju att beställa 850 årsmodell 1992 utan krockkudde i ratten. Sånt där skit som bara går sönder när man ändå kunde hålla emot med händerna...
Jag vill minnas att summern och fast sken i lampan var på '72M Myckling skrev:
Men jag kan ha fel, har haft en '72 142 och en '74 144 men ingen av '73 års modell.
Edit: en faktakoll gav att bältessummern kom 1971 och tickandet '73.
GAAAAH! för sidodiskussioner 😀
Redigerat:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
GAAAAHHHH! för ekorrar som bara måste äta sig in genom fasaden till temporär vinterlogi. Herr J.G. Anschutz fick komma förbi och lösa konflikten.
Du får sätta upp ekorrholkar...Johan Gunverth skrev:
https://blogg.land.se/trahopsochkarlek/snickra/bygg-ett-ekorrhus/
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Han brukar inte behövas hos mig men däremot statuerar någon av katterna ibland ett exempel... 😢 Har däremot sett "grannhus" någon km bort som fått vindskivor fullkomligt perforerade av hackspettar. Högst oklart vad de försökte uppnå.Johan Gunverth skrev:
Läkaren som klistrade ihop en lite större skärskada på mitt finger, sa att snabblimmet utvecklades under vietamkriget för att lappa ihop sårskador som man annars syr - och dessutom ger mindre med ärr efter läkning än motsvarande med att sy - så det är inte utan anledning det fäster bra på hud ;-)
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 761 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 761 inlägg
Njaeh.... Det användes då men inte på det sättet och det utvecklades inte för det ursprungligen.X xxargs skrev:
https://en.wikipedia.org/wiki/Cyanoacrylate
Det används entusiastiskt än idag.
Yes och hetvatten men jag har så jävla långt ner till gatan i det här huset så flera hinkar lär inte ens hjälpa. Jaja, har kommit över det där nu men det var lite chockartat. Och kaustik soda går helt bort.Johan Gunverth skrev:
GAAAH!
Natriumhydroxid/Kaustiksoda/Natronlut flyttar bara skiten till nästa krök och packar ihop den där istället. Det löser inga problem och bara lite av fettet. Tillräckligt för att förtvåla den så att det halkar vidare en bit. Har man tur blir det någon annans problem (och frätskador på huden).
Om den här metoden skall funka behöver man proppa nedströms och fylla en vätskepelare med lutlösning upp till nedersta vattenlåset. Där får det stå och verka i några dygn, för att sedan släppa ut.
Rejält med varmt vatten, typ 4 fulla hinkar brännvarmt vatten som töms snabbt som attan i holken, brukar lösa skiten på riktigt.