K karlmb skrev:
Det sitter väl en sån där irriterande bältesplinga i 74orna?
Om jag minns rätt så var det en fast summerton och en lampa med fast sken i 73 orna men bara en blinkande lampa med ett tickande ljud i 74 orna.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Om jag minns rätt så var det en fast summerton och en lampa med fast sken i 73 orna men bara en blinkande lampa med ett tickande ljud i 74 orna.
Och om jag kommer ihåg rätt så kom tickandet från reläet som tände den blinkande lampan.
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Och om jag kommer ihåg rätt så kom tickandet från reläet som tände den blinkande lampan.
Ett jävla tickande var det iaf.
 
  • Haha
pacman42
  • Laddar…
ClasseClas
Keiller Keiller skrev:
Från 1973 var det ett bara ett jävla tickande hela tiden i 140 för att man inte hade bältet på sig 😀
Knepet var väl att knäppa bältet och sen sitta på det om man nu hade så svårt att andas med bältet på.

Sen gick det ju att beställa 850 årsmodell 1992 utan krockkudde i ratten. Sånt där skit som bara går sönder när man ändå kunde hålla emot med händerna...
 
  • Haha
  • Gilla
Noramasen och 4 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Om jag minns rätt så var det en fast summerton och en lampa med fast sken i 73 orna men bara en blinkande lampa med ett tickande ljud i 74 orna.
Jag vill minnas att summern och fast sken i lampan var på '72:surprised:rna och att tickandet med blinkrelä kom '73 när nya instrumentpanelen introducerades.

Men jag kan ha fel, har haft en '72 142 och en '74 144 men ingen av '73 års modell.

Edit: en faktakoll gav att bältessummern kom 1971 och tickandet '73.

GAAAAH! för sidodiskussioner 😀
 
Redigerat:
GAAAAHHHH! för ekorrar som bara måste äta sig in genom fasaden till temporär vinterlogi. Herr J.G. Anschutz fick komma förbi och lösa konflikten.
 
  • Ledsen
  • Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Du får sätta upp ekorrholkar...
[länk]
Japp. Har en som redan är uthyrd. Nyproduktion är planerat till vintern. Skall bara ordna upphandlingen först.
 
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Herr J.G. Anschutz fick komma förbi och lösa konflikten.
Han brukar inte behövas hos mig men däremot statuerar någon av katterna ibland ett exempel... 😢 Har däremot sett "grannhus" någon km bort som fått vindskivor fullkomligt perforerade av hackspettar. Högst oklart vad de försökte uppnå.
 
GAAAAHHHH!!
Kan berätta att cyanidlimmet Loctite 406 för plast, även funkar på tyg.
Blå limflaska i tygficka, som illustrerar att Loctite 406 cyanidlim för plast även fungerar på tygmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flaska med blått lock av cyanidlimmet Loctite 406 stående på arbetsyta, med diverse verktyg och material omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Pen och 5 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!
Kan berätta att cyanidlimmet Loctite 406 för plast, även funkar på tyg.
[bild][bild]
Det brukar funka finfint för hud också. Testa det nästa gång!
 
  • Haha
  • Gilla
hapazard och 3 till
  • Laddar…
Läkaren som klistrade ihop en lite större skärskada på mitt finger, sa att snabblimmet utvecklades under vietamkriget för att lappa ihop sårskador som man annars syr - och dessutom ger mindre med ärr efter läkning än motsvarande med att sy - så det är inte utan anledning det fäster bra på hud ;-)
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Det brukar funka finfint för hud också. Testa det nästa gång!
Det vet också "Team Greta" och Rädda våtmarkerna.
 
tommib
X xxargs skrev:
Läkaren som klistrade ihop en lite större skärskada på mitt finger, sa att snabblimmet utvecklades under vietamkriget för att lappa ihop sårskador som man annars syr - och dessutom ger mindre med ärr efter läkning än motsvarande med att sy - så det är inte utan anledning det fäster bra på hud ;-)
Njaeh.... Det användes då men inte på det sättet och det utvecklades inte för det ursprungligen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cyanoacrylate

Det används entusiastiskt än idag.
 
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
nikasp
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
GAAAH!
Natriumhydroxid/Kaustiksoda/Natronlut flyttar bara skiten till nästa krök och packar ihop den där istället. Det löser inga problem och bara lite av fettet. Tillräckligt för att förtvåla den så att det halkar vidare en bit. Har man tur blir det någon annans problem (och frätskador på huden).
Om den här metoden skall funka behöver man proppa nedströms och fylla en vätskepelare med lutlösning upp till nedersta vattenlåset. Där får det stå och verka i några dygn, för att sedan släppa ut.

Rejält med varmt vatten, typ 4 fulla hinkar brännvarmt vatten som töms snabbt som attan i holken, brukar lösa skiten på riktigt.
Yes och hetvatten men jag har så jävla långt ner till gatan i det här huset så flera hinkar lär inte ens hjälpa. Jaja, har kommit över det där nu men det var lite chockartat. Och kaustik soda går helt bort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.