GAAAH!
Natriumhydroxid/Kaustiksoda/Natronlut flyttar bara skiten till nästa krök och packar ihop den där istället. Det löser inga problem och bara lite av fettet. Tillräckligt för att förtvåla den så att det halkar vidare en bit. Har man tur blir det någon annans problem (och frätskador på huden).
Om den här metoden skall funka behöver man proppa nedströms och fylla en vätskepelare med lutlösning upp till nedersta vattenlåset. Där får det stå och verka i några dygn, för att sedan släppa ut.

Rejält med varmt vatten, typ 4 fulla hinkar brännvarmt vatten som töms snabbt som attan i holken, brukar lösa skiten på riktigt.

Intet Intet skrev:
Men det fixade den lösningsorienterade genom att sätta passagerarsätets i förarsätet bältesfäste.
Flippade inte Volvofolk varningsblinkersbrytaren till ett mellanläge så slutade varningsen 🤔

• Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Flippade inte Volvofolk varningsblinkersbrytaren till ett mellanläge så slutade varningsen 🤔
Jajjamensans. Stor brandgul vippbrytare

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Sånt där är frätande och kan också bli som gips i avloppet. Har 20 meter spolslang själv men räcker inte långt om stoppet sitter långt bort.
Och har du gamla gjutjärnsrör så skadas de svårt av lut.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jo, men då fungerade inte den vanliga blinkersen. Det var samma blinkrelä

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jo, men då fungerade inte den vanliga blinkersen. Det var samma blinkrelä
Då kunde man ju låtsas att man körde BMW...

• Haha
  • Gilla
Peter #11 och 9 till
  • Laddar…
På tal om Gaah för BMW-ägare: Ny BMW, parkerar på HCP-parkeringen, drar upp p-tillstånd och skuttar till affären. Enda HCP jag kunde förstå var latheten.

trähandtag trähandtag skrev:
Enda HCP jag kunde förstå var latheten.
Det kan finnas handikapp som du inte förstår. 😉 Och vad har bilens fabrikat och ålder för relevans?

Bara ett resultat av massiv intellektuell funktionsnedsättning. Så man får väl ha överseende😢
Råkade ut för samma fenomen sist jag var i stan. Tecknade åt bimmern och tog en ny runda och han hade kanske begripit för borta var han efter en minut🤮

Den tog visste

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
RoTe
Alla handikapp syns inte så jag tycker man ska va jävligt försiktig med att kritisera dom som har tillstånd.

• Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
GAAAH!
Natriumhydroxid/Kaustiksoda/Natronlut flyttar bara skiten till nästa krök och packar ihop den där istället. Det löser inga problem och bara lite av fettet. Tillräckligt för att förtvåla den så att det halkar vidare en bit. Har man tur blir det någon annans problem (och frätskador på huden).
Om den här metoden skall funka behöver man proppa nedströms och fylla en vätskepelare med lutlösning upp till nedersta vattenlåset. Där får det stå och verka i några dygn, för att sedan släppa ut.

Rejält med varmt vatten, typ 4 fulla hinkar brännvarmt vatten som töms snabbt som attan i holken, brukar lösa skiten på riktigt.
Jag brukar spola varmvatten och Yes. Låter det stå och gosa till sig en bra stund. Sedan fyller man hon med 60-gradigt vatten upp till överrinningsskyddet och släpper loss det. Det brukar göra rent i rören.

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag brukar spola varmvatten och Yes. Låter det stå och gosa till sig en bra stund. Sedan fyller man hon med 60-gradigt vatten upp till överrinningsskyddet och släpper loss det. Det brukar göra rent i rören.
Bikarbonat och salt i med första vattnet och sen varmt vatten med ättika löser upp många proppar.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Bikarbonat och salt i med första vattnet och sen varmt vatten med ättika löser upp många proppar.
Metoden ovan kör jag redan när jag hör antydningar till gurgel, då slipper man bråka med vaskrensaren senare.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
A Achren57 skrev:
Alla dessa förbannade larm i moderna bilar!
Är det inte fikalarm så är det titta rakt fram larm! Är det inte det så finns det en hoper andra plingade larm som gör en frustrerad!
Några går inte koppla bort eftersom EU bestämts så.

Tacka vet jag Volvo 142, det var inga plingade larm i den :)
Det sitter väl en sån där irriterande bältesplinga i 74orna?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.