yonna yonna skrev:
GAAAAHHHH!!! MÖSSEN JUBLAR & APPLÅDERAR. Krävd ombesiktning av bilen idag pga att två kablar tydligen gnider mot varandra. Bilen skulle idag fraktas till musfri plats i storstaden - nödvändigt alternativ under vinterhalvåret då jag vägrar tömma den dagligen på döingar. Nu får jag behålla bileländet en vecka för verkstadsbesök innan den hämtas.
Gick det inte vara att lägga in en distans och tejpa ihop? Eller var det allvarligare än så?

Unikt namn
GAAAAHHHH!!!!

Bilen har ett punkterat bakdäck på en regnblöt väg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
cpalm och 8 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Gick det inte vara att lägga in en distans och tejpa ihop? Eller var det allvarligare än så?
Jag har passerat bäst-före. Gör inget mer med bilen än - värsta fall - fyller på bensin

nikasp
Puh. Besök hemma och syrran misslyckades med två st fejkaioli på raken. Jag sa att vi får hälla ut nr 2 med 2 dl rapsolja i trädgården för att man såklart absolut inte häller i vasken. Men var är den första? ”-Jag hällde den i vasken men spolade noga med varmvatten!”. Gaaaaahhhh! Jag som inte häller in minsta lilla fett och vi har cirka 50 meter rör ner till gatan 🙂

• Wow
  • Ledsen
  • Haha
  • Gilla
hapazard och 6 till
  • Laddar…
Mmmm, avloppsomelett!

• Gilla
  • Haha
nikasp och 1 till
  • Laddar…
K
nikasp nikasp skrev:
Puh. Besök hemma och syrran misslyckades med två st fejkaioli på raken. Jag sa att vi får hälla ut nr 2 med 2 dl rapsolja i trädgården för att man såklart absolut inte häller i vasken. Men var är den första? ”-Jag hällde den i vasken men spolade noga med varmvatten!”. Gaaaaahhhh! Jag som inte häller in minsta lilla fett och vi har cirka 50 meter rör ner till gatan 🙂
Vanligt varmvatten är knappast fullgott, blanda upp med fettlösare åtminstone. Men som du var inne på, helst inte ner i vasken.

Unikt namn
Behållare med kaustiksoda från Nakobe, NaOH, över 99% renhet, 1000g.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Finns på amazon.
🥷
nikasp nikasp skrev:

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
A
Alla dessa förbannade larm i moderna bilar!
Är det inte fikalarm så är det titta rakt fram larm! Är det inte det så finns det en hoper andra plingade larm som gör en frustrerad!
Några går inte koppla bort eftersom EU bestämts så.

Tacka vet jag Volvo 142, det var inga plingade larm i den :)

• Gilla
  • Älska
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
RoTe
A Achren57 skrev:
Alla dessa förbannade larm i moderna bilar!
Är det inte fikalarm så är det titta rakt fram larm! Är det inte det så finns det en hoper andra plingade larm som gör en frustrerad!
Några går inte koppla bort eftersom EU bestämts så.

Japp jag kommer aldrig någonsin köpa en sån bil. Måste jag köpa en bil nån gång i framtiden så får den vara helt autonom och jag kan sova i baksätet.

A Achren57 skrev:
Från 1973 var det ett bara ett jävla tickande hela tiden i 140 för att man inte hade bältet på sig 😀

Keiller Keiller skrev:
Från 1973 var det ett bara ett jävla tickande hela tiden i 140 för att man inte hade bältet på sig 😀
Men det fixade den lösningsorienterade genom att sätta passagerarsätets i förarsätet bältesfäste.

• Gilla
Keiller
  • Laddar…
K
Eller besöka en bildskrot och fixa två lösa bältestungor

nikasp
Unikt namn Unikt namn skrev:
[bild]
Finns på amazon.
🥷
Sånt där är frätande och kan också bli som gips i avloppet. Har 20 meter spolslang själv men räcker inte långt om stoppet sitter långt bort.

U
Eller bara ha bältet på sig?

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Anna_H och 7 till
  • Laddar…
A Achren57 skrev:
I min 142:a från -74, tjöt det om du öppnade förardörren med ljuset på så helt "larmtom" var den inte.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.