TeroM TeroM skrev:
Skaffa en salladsslunga
Ger inte pressningseffekten så man får ur mer vatten ur potatisen.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Ger inte pressningseffekten så man får ur mer vatten ur potatisen.
Det är väl bara en fråga om varvtal, koppla en skruvdragare på slungan 😉
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Jo, jag tvättar också händerna.
Före, efter eller både och? 😂
 
J
Alfredo Alfredo skrev:
Före, efter eller både och? 😂
Alltid före toabesöket och efter matlagningen😉😂
 
  • Wow
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Före, efter eller både och? 😂
Beror på definition av "tvätta" men alltid före.😉
Kramar man bara ur riven potatis och ska bli potatisvåfflor så sköljer jag bara av händerna innan det blandas i bunke.
Ska potatisen användas till t.ex. kroppkakor där man gör en rulle, sedan skär och formar/fyller så blir det tvätt med diskmedel.😇
 
GAAAAH! för den där jävla däckskiftaren som dyker upp mellan vartannat inlägg och efter varje tråd.
 
Vill bara påpeka att bilden på den snea potatisrivaren inte är böjd. Den är konstruerad för att tömma ur sig själv ner i en bunke/skål/duk så man slipper pilla ur trumman manuellt. Mormor hade en med hölje och matningsrör, den här ser brutal ut!
Gaaahhhhh för att riva sig på den.......
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
GAAAHHH. Sopbilen!
 
  • Bil med trasig bakre stötfångare parkerad på en uppfart framför ett garage, omgiven av höstlöv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Arg
  • Wow
  • Gilla
Anna_H och 16 till
  • Laddar…
StoffeGbg StoffeGbg skrev:
GAAAHHH. Sopbilen!
En riktigt sopig bil, helt korrekt.
 
  • Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
En riktigt sopig bil, helt korrekt.
Då har du inte kört mkt.
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
K
VidarH VidarH skrev:
Vill bara påpeka att bilden på den snea potatisrivaren inte är böjd. Den är konstruerad för att tömma ur sig själv ner i en bunke/skål/duk så man slipper pilla ur trumman manuellt. Mormor hade en med hölje och matningsrör, den här ser brutal ut!
Gaaahhhhh för att riva sig på den.......
Hm, det har jag inget minne av att vår såg ut så, men smart konstruktion om så är fallet. Ska fråga min syster vad hon minns!
Nä, det var inte kul att riva sig på den....
 
K karlmb skrev:
Då har du inte kört mkt.
En bil där karossen hänger och slänger är väl en sopig bil..?
 
  • Haha
StoffeGbg
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
En bil där karossen hänger och slänger är väl en sopig bil..?
Ah, du dänker so?
 
  • Älska
  • Haha
VidarH och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
En riktigt sopig bil, helt korrekt.
Den blev det om inte annat.. Men Renovas chaufför kom med mössan i hand och bad om ursäkt iaf, så vi hoppas det löser sig med försäkringen. Men hade hellre sluppit krånglet med verkstäder etc..
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!! MÖSSEN JUBLAR & APPLÅDERAR. Krävd ombesiktning av bilen idag pga att två kablar tydligen gnider mot varandra. Bilen skulle idag fraktas till musfri plats i storstaden - nödvändigt alternativ under vinterhalvåret då jag vägrar tömma den dagligen på döingar. Nu får jag behålla bileländet en vecka för verkstadsbesök innan den hämtas.
 
  • Ledsen
  • Wow
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.