S sjoelund skrev:
Ah. Det ställer till det, ja. Ofta dyrt att flyga över jul.
Vi hittade en tokbillig resa, med bara lite mindre detaljer som ställer till det.
Utresa via Berlin, Amsterdam, Lissabon och Angola. Hemma bara via London, men flygplatsbyte, så man måste ut i Storbritannien.
 
kashieda kashieda skrev:
Tyvärr kan vi bara ta ledigt över jul, så det ställer ju till det. Från typ 15 januari finns det jättebilliga biljetter.

Välj 35 kkr/person eller 22 h väntan i München...
Perfekt, boka hotell och ta en helkväll på Hofbraühaus.
 
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Perfekt, boka hotell och ta en helkväll på Hofbraühaus.
Eller Henrys show center. Men akta dig för stripporna. De håller låg klass.
 
  • Haha
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Eller Henrys show center. Men akta dig för stripporna. De håller låg klass.
Och blir inkastad av en på utsidan, kommer in och på 30 sekunder kommer damer som vill bli bjudna på champagn till en kostnad på ca 30 Euro för en miniflaska och drar så fort notan kommer in.
 
J jonaserik skrev:
Och blir inkastad av en på utsidan, kommer in och på 30 sekunder kommer damer som vill bli bjudna på champagn till en kostnad på ca 30 Euro för en miniflaska och drar så fort notan kommer in.
Berätta mer.
 
  • Haha
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Idag fick jag ett nytt sorts spamsamtal, tydligen är det utfärdat en arresteringsorder på mig, skulle trycka på 2 för att prata med Polisen... 🤯

Grannen och jag fick oss ett gott skratt iaf. då jag körde samtalet på högtalaren, bra tydlig AI röst som pratade tydlig svenska.
Ny variant idag: Tydligen var mitt digitala-ID inblandat och arresteringsorder utfärdat på mig och jag skulle klicka ett för att få tala med Polis. Samma AI röst men stackars Lennart har fått sitt telefonnummer spoofat
 
  • Wow
  • Haha
  • Ledsen
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Ska nog uppdatera äpplets IOS så jag slipper dessa och telefonen "hanterar dom åt mig"

Google-sökning om iOS-funktioner som hanterar samtal, inklusive tillkännage och spela in samtal, visas med resultat från Apple-support.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
useless useless skrev:
Berätta mer.
Kan jag väl göra. LIte långt kan det bli.
För många år sedan så blev det en semestertripp till Holland, tillsammans med kompis. Mellanlandade i Hamburg för att se Reeperbahn och Herbertstraße med damerna i fönstren. Med en liten promenad på Reepherban så gick vi förbi en lokal med vin/öl och stripande damer och en inkastare på utsidan. Det skulle vara seriöst ställe och med bara öl för oss. Kom in, satte oss vid ett bord, beställde in varsin öl, 20 sekunder senare kom 2 lättklädda damer och slog sig ner nästan i knät på oss. ( gick inget bra i knät då avståndet mellan bord och sits var för klent ) Men men, nu till det hela, damerna insisterade på att bli bjudna på champagn och vifftade med handen. Det kom blixtsnabbt en servitör med två små flaskor och började fylla glasen. Jag han med att sätta handen över mitt så allt rann ut över bordet, kompisen fick halva sitt glas. Så fort som glasen var fyllda, försvann damerna som en avlöning och notan kom. Löd på 2 st champagn a 25 Euro ( i dagens pris då D-mark ) Klart vi bestred notan, vi sade att vi inte hade några pengar på oss, mer än lite( ölen var redan betald ) inget vi beställt, det var damerna. Mycket tjafs blev det, men vi stod på oss, kompisen hade inte drukigt och jag hade inget i glaset. Men skulle betala ändå.
Slutsumma blev att vi blev utkastade, men innan utgång skulle dom muddra oss för att se om vi hade pengar, t.o.m i skorna tittade dom i och var helt hotfulla för ingen betalning. Skit var det och ut kom vi, inkastaren tittade på oss och frågade vad som hänt, talade om händelsen och efter det kom.
NU ska jag byta jobb, det ska vara seriöst på dom platser som jag ska jobba på. Hur det blev med byte jobb, vet vi inget om men ute var vi och inga pengar till ägarna. Tillbaka till bilen, ut från stan och hittade en plats att sova på. Så slutet gott och vi fortsatta till Holland och vänner där nästa dag.
 
  • Gilla
  • Haha
cpalm och 6 till
  • Laddar…
Gaaaaaaaahh
Köpte ny glödlampa till ena portöppnaren i garaget i helgen. Ville vara lite som kidsen och köpte en LED lampa.. gott så lyste vitt och fint.

Imorse när jag skulle åka till jobbet gick jag upp porten, men inte igen med fjärren efter att jag kört ut.. 🤔
När jag kom hem öppnades porten men kunde inte stänga med fjärrkontrollen, förän lampan slocknat. 🤯
Fint att slippa köpa ny öppnare men ändå irriterande.
 
  • Wow
  • Haha
karlmb och 3 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
I natt har "EPA-kidsen" haft sitt nöje på Coops parkering. Däckhandlarna lär i alla fall vara glada...
Du får gå ut nån kväll och lära de hur man gör en riktig börnis. När väl hjulet börjat snurra släpper man lite på bromsen och glider lite framåt, då blir inte asfalten förstörd.
 
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Kan jag väl göra. LIte långt kan det bli.
För många år sedan så blev det en semestertripp till Holland, tillsammans med kompis. Mellanlandade i Hamburg för att se Reeperbahn och Herbertstraße med damerna i fönstren. Med en liten promenad på Reepherban så gick vi förbi en lokal med vin/öl och stripande damer och en inkastare på utsidan. Det skulle vara seriöst ställe och med bara öl för oss. Kom in, satte oss vid ett bord, beställde in varsin öl, 20 sekunder senare kom 2 lättklädda damer och slog sig ner nästan i knät på oss. ( gick inget bra i knät då avståndet mellan bord och sits var för klent ) Men men, nu till det hela, damerna insisterade på att bli bjudna på champagn och vifftade med handen. Det kom blixtsnabbt en servitör med två små flaskor och började fylla glasen. Jag han med att sätta handen över mitt så allt rann ut över bordet, kompisen fick halva sitt glas. Så fort som glasen var fyllda, försvann damerna som en avlöning och notan kom. Löd på 2 st champagn a 25 Euro ( i dagens pris då D-mark ) Klart vi bestred notan, vi sade att vi inte hade några pengar på oss, mer än lite( ölen var redan betald ) inget vi beställt, det var damerna. Mycket tjafs blev det, men vi stod på oss, kompisen hade inte drukigt och jag hade inget i glaset. Men skulle betala ändå.
Slutsumma blev att vi blev utkastade, men innan utgång skulle dom muddra oss för att se om vi hade pengar, t.o.m i skorna tittade dom i och var helt hotfulla för ingen betalning. Skit var det och ut kom vi, inkastaren tittade på oss och frågade vad som hänt, talade om händelsen och efter det kom.
NU ska jag byta jobb, det ska vara seriöst på dom platser som jag ska jobba på. Hur det blev med byte jobb, vet vi inget om men ute var vi och inga pengar till ägarna. Tillbaka till bilen, ut från stan och hittade en plats att sova på. Så slutet gott och vi fortsatta till Holland och vänner där nästa dag.
Hur naiv kan man vara! Det är den vanliga historian om svenskar som går till Reeperbahn. Kanske en konsekvens av nöjesfattigt Sverige.
 
  • Gilla
  • Arg
Dilato och 2 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Hur naiv kan man vara! Det är den vanliga historian om svenskar som går till Reeperbahn. Kanske en konsekvens av nöjesfattigt Sverige.
Beror på vad du menar med naiv, bara strosa lite omkring och titta är väl inget naivt. Bara lite av nyfikenhet och INGET annat.
 
På samma tema, också många år sedan. Två bekanta anländer någon dag tidigare än övriga gänget till en huvudstad på andra sidan Östersjön. Dom hinner bli blåsta på ett par tusen € och blir hanterade omilt av ett par gorillor på ett liknande etablissemang. Någon dag senare dyker resten av gänget upp och besöker i samlad trupp (30+) samma etablissemang, roar sig kungligt och tömmer i princip baren utan att gorillorna kan göra så mycket mer än att bara iakta spektaklet 😆

Allt är förstås bara fria fantasier 🤪

EDIT: GAAAAHHHH!!! vad jag lätt går OT. Tur att det är i OT-forumet åtminstone
 
J jonaserik skrev:
Kan jag väl göra. LIte långt kan det bli.
För många år sedan så blev det en semestertripp till Holland, tillsammans med kompis. Mellanlandade i Hamburg för att se Reeperbahn och Herbertstraße med damerna i fönstren. Med en liten promenad på Reepherban så gick vi förbi en lokal med vin/öl och stripande damer och en inkastare på utsidan. Det skulle vara seriöst ställe och med bara öl för oss. Kom in, satte oss vid ett bord, beställde in varsin öl, 20 sekunder senare kom 2 lättklädda damer och slog sig ner nästan i knät på oss. ( gick inget bra i knät då avståndet mellan bord och sits var för klent ) Men men, nu till det hela, damerna insisterade på att bli bjudna på champagn och vifftade med handen. Det kom blixtsnabbt en servitör med två små flaskor och började fylla glasen. Jag han med att sätta handen över mitt så allt rann ut över bordet, kompisen fick halva sitt glas. Så fort som glasen var fyllda, försvann damerna som en avlöning och notan kom. Löd på 2 st champagn a 25 Euro ( i dagens pris då D-mark ) Klart vi bestred notan, vi sade att vi inte hade några pengar på oss, mer än lite( ölen var redan betald ) inget vi beställt, det var damerna. Mycket tjafs blev det, men vi stod på oss, kompisen hade inte drukigt och jag hade inget i glaset. Men skulle betala ändå.
Slutsumma blev att vi blev utkastade, men innan utgång skulle dom muddra oss för att se om vi hade pengar, t.o.m i skorna tittade dom i och var helt hotfulla för ingen betalning. Skit var det och ut kom vi, inkastaren tittade på oss och frågade vad som hänt, talade om händelsen och efter det kom.
NU ska jag byta jobb, det ska vara seriöst på dom platser som jag ska jobba på. Hur det blev med byte jobb, vet vi inget om men ute var vi och inga pengar till ägarna. Tillbaka till bilen, ut från stan och hittade en plats att sova på. Så slutet gott och vi fortsatta till Holland och vänner där nästa dag.
Det där är standard i Kina, men med Te-hus. Jag hade en gång i Peking gått runt och duckat olika tehus-scams en hel dag, men klantig som jag är så går jag och köper en öl (betalar den direkt) på vad jag tror är en vanlig bar, jag sätter mig vid ett bord därefter och vad som jag tror är servitrisen börjar prata med mig på knagglig engelska. Plötsligt kommer det in en vinflaska som jag inte dricker ur, men det gör "servitrisen".

När jag strax därefter skall gå vill de ha 2500 kr av mig för det dyra importerade vinet (såg ut som ett dussinvin och var kinesiskt). Jag blev hotad av en stor muskelkines när jag försökte gå utan att betala för vinet. Det slutade med att jag betalade med kreditkort och sedan direkt ringde och stoppade betalningen när jag kommit in i en taxi. Så det gick bra.

Men efter detta så går jag inte in på något ställe utanför de stora varuhusen om jag inte har en kinesisk arbetskollega med mig.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaaaaahh
Köpte ny glödlampa till ena portöppnaren i garaget i helgen. Ville vara lite som kidsen och köpte en LED lampa.. gott så lyste vitt och fint.

Imorse när jag skulle åka till jobbet gick jag upp porten, men inte igen med fjärren efter att jag kört ut.. 🤔
När jag kom hem öppnades porten men kunde inte stänga med fjärrkontrollen, förän lampan slocknat. 🤯
Fint att slippa köpa ny öppnare men ändå irriterande.
Prova annan LED-lampa - låter typiskt som att mottagaren blir störd av switcharen som matar LED:en i din nya LED-lampa.

Finns det antenn som är flyttbar för styrningen av porten så flytta den så långt det går från lampan och sladdarna som matar lampan.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.