Alfredo Alfredo skrev:
Det gjorde inte heller hon som tappat sin plånbok på en köpcentrumparkering för några veckor sedan, när jag försökte lämna tillbaka den. Tror hon insåg sitt misstag till sist...
Då är lösningen att skicka ett SMS.....

• Gilla
hapazard och 2 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Då är lösningen att skicka ett SMS.....
Det finns olika lösningar för att hantera korkade individer...

• Haha
MasMats
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Jag fick inte sålt min Scania R411 för några år sedan, tom i Baltikum tyckte de att den var för gammal. Det slutade med att en afrikansk agent hittade min annons och bjöd rätt OK pris för den som han betalade i förskott mot att jag körde upp bilen till Västerås där de plockade av hjulen och spännde ihop den med en annan för att komprimera till sjöfrakten på flak via Göteborg ner till Zambia, eller om det var Tanzania.
Både Zambia och Tanzania har vänstertrafik så där är fordon med ratten på vänster sida inte så eftertraktade.
De flesta länder i Afrika som varit britiska eller portugisiska kolonier har vänstertrafik, medan f.d. franska kolonier har högertrafik.

Svarar på alla samtal och pratar bort en stund med dörrförsäljare, helst bredband/mobil säljare, varnar dem om min erfarenhet och att jag anklagas för att bli föreläsesande.
Om jag kan prata bort en stund med de som ringer minskar jag tiden de kan försöka lura någon annan. Märker jag att det är lurendrejare är mitt "manus" att jag måste justera min hörapparat, som jag nu fått, och sedan lite om problem med ålder.
Jag går inte lika långt som Amos Persson i Gamtjärn, men kunde vara en släkting.
Fan, är jag ett stort skämt som borde vara i humorhörnan😂

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Blazermannen och 12 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Okej, så då tar ingen jobbet som sjukhusdirektör, vad händer då? Den medicinska säkerheten är säkrad...

Jag lägger ner diskussionen, vi kommer inte att se lika i frågan ändå.
Ber om ursäkt till övriga att tråden blev kapad.
Om ingen tar jobbet på dessa idiotiska premisser så tvingar ju politikerna som har makten att anpassa erbjudandet.

Äh, de bara säljer till någon riskkapitalist...

• Haha
karlmb
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Äh, de bara säljer till någon riskkapitalist...
Lär ju inte bli sämre iaf.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Ni anar inte hur mycket mindre skit det blir att läsa om man blockar @karlmb & @RoTe!

• Haha
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Ni anar inte hur mycket mindre skit det blir att läsa om man blockar @karlmb & @RoTe!
För det allmänna goda. Varför blockar du inte dig själv?
Eller så inser du att ett diskussionsforum är till för ...? Just det. -Diskussioner! Hemska tanke. Eller hur?
Men var lugn. Du är inte ensam om att inte ha fattat den delen.😁
Flera är de som uppmuntrar trådstängning av de trådar de själva ivrigt skriver i. 🤪
Rädsla är sällan vägen till upplysning.

Gaaaahhh för fegisar!

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Workingclasshero och 6 till
  • Laddar…
RoTe
L lat skrev:
Exakt ingenting hindrar dig! Svensken är ett jävla mähä som inte tål att någon tycker annorlunda. Alla runt fikabordet på jobbet måste ha samma åsikt annars blir det STEEEELT och folk börjar nästan må illa. Jag som inte har någon skam i kroppen brukar ta andra sidans åsikter bara för skojs skull ibland när jag är på det humöret. Folk brukar avvika ganska fort. Detta har gjort att dom flesta inte tål mig, men dom få som förstår mig är ju underbara personer.

• Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 8 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Höhö

J
RoTe RoTe skrev:
Exakt ingenting hindrar dig! Svensken är ett jävla mähä som inte tål att någon tycker annorlunda. Alla runt fikabordet på jobbet måste ha samma åsikt annars blir det STEEEELT och folk börjar nästan må illa. Jag som inte har någon skam i kroppen brukar ta andra sidans åsikter bara för skojs skull ibland när jag är på det humöret. Folk brukar avvika ganska fort. Detta har gjort att dom flesta inte tål mig, men dom få som förstår mig är ju underbara personer.
Vi gillar dig och tar dig som vår kapten😉

• Älska
RoTe
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Jag som inte har någon skam i kroppen brukar ta andra sidans åsikter bara för skojs skull ibland när jag är på det humöret.
HAHA, jag kan göra samma sak bara för att jävlas, eller säga saker för att få igång nått 😚

• Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
HAHA, jag kan göra samma sak bara för att jävlas, eller säga saker för att få igång nått 😚
Då är vi tre!

• Gilla
  • Haha
TommyC och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Det är till stor del konsensuskulturen som gjort att landet ser ut som det gör med ängsliga nickedockor som bara säger ja, tack och amen åt allt vansinne som kommer ovanifrån. Utan denna rädsla för att sticka ut och förlora i social aktning skulle inte politikernas vanstyre fortgå.
Vad gäller att blockera meningsmotståndare är det bland de sämsta man kan göra då man snart hamnar i en ekokammare av likasinnade vilket inte för utveckling framåt, bättre då att ta debatten och skärpa sina egna argument. Dessutom kan motståndaren ibland komma med tänkvärda nya perspektiv.

• Gilla
Dilato och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.