1 655 142 läst ·
17 714 svar
1655k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Rent tjänstemässigt har jag inget att klaga på ownit. Problemen har ju varit kundtjänsten som tagit minst 2 timmar att komma fram till och att de vägrat följa sina egna villkor.K kniv skrev:Skönt att det löste sig till slut ändå.
Vi har gjort omvänd resa för några år sen, efter otaliga strul med Bahnhof och vägras ersättning för utebliven tjänst pga ditten och datten… Ownit har rullat på utan avbrott så vitt jag kan minnas. Enda jag har invända mot är att de höjt priserna flertalet gånger
Haft Bahnhof innan utan problem, men det är ju när man får problem som man märker om man ska vara nöjd eller inte.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 632 inlägg
Påminner mig om när jag för 15+ år sedan hade Adamo som leverantör, som meddelade att de skulle lägga ner och låta bredband2 ta över kunderna och man skulle få behålla samma förmånliga pris.altaxis skrev:
Anti-GAAAAHHHH (och lite GAAAAHHHH)
Pratade igen med Ownits support eftersom de fortfarande inte svarat på de skriftliga meddelanden jag skickat i kundportalen för snart 2 veckor sedan. Denna gång plats 17 i kön och det tog nog 3 timmar att komma fram.
Killen i supporten bad att få läsa in sig i ärendet och kom tillbaka efter 7-8 minuter och meddelade att jag visst hade rätt och att de kunde säga upp bredbandet omgående! Helt otroligt att det ska krävas så mycket jobb att få företagen att göra det de säger.
Beställde sen nytt bredband från Bahnhof istället och det var inkopplat inom 10 minuter! Där snackar vi kundservice. Har alltid varit nöjd med dem tidigare.
Det bestreds i kundportalen, ända sättet att göra det på. Fick ändå en påminnelse men nu är allt krediterat och klart!
Eftersom BB2 kostade 29kr/mån jämfört med Adamos 79kr så tänkte jag "då kan jag lika bra byta direkt och få det lägre priset".
Första fakturan från BB2 kom med det gamla priset...
Försökte kontakta kundtjänst, inget svar alls.
Bytte operatör till Bahnhof då jag tröttnade på obefintlig respons och bestred fakturan.
Tre månader senare svarar BB2 på mitt ärende med "du har inte betalat fakturan". Då har den gått till inkasso som skickade tillbaka den till BB2 då jag meddelade dem att den var bestriden.
Det slutade med att BB2 strök fakturan helt.
Jag hade Bahnhof i många år, från typ 2005 till nyligen, men tröttnade på grund av deras obefintliga kundtjänst. Tidigare var dom bara odugliga och klarade inte av att läsa vad man skrev när man felanmälde, men sista åren har det dessutom inte gått att komma i kontakt med dom på något enkelt sätt.altaxis skrev:
I och för sig är det väl inget unikt för Bahnhof, men vill man ha en operatör med bra kundtjänst så är det inte dom man ska välja.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 624 inlägg
För att stämma in i kören har jag sedan jag fick fiberanslutning haft ett gäng olika tjänsteleverantörer. Det har aldrig varit fel på levererad tjänst men det är tre st. leverantörer som står på min shitlist och aldrig kommer få en krona till av mig. Telia, Bahnhof och Bredband2 varav dom sistnämnda är dom i särklass största rövhålen. Sen är det Telia och Bahnhof som är ungefär lika usla, dock av olika anledningar.useless skrev:
Jag hade Bahnhof i många år, från typ 2005 till nyligen, men tröttnade på grund av deras obefintliga kundtjänst. Tidigare var dom bara odugliga och klarade inte av att läsa vad man skrev när man felanmälde, men sista åren har det dessutom inte gått att komma i kontakt med dom på något enkelt sätt.
I och för sig är det väl inget unikt för Bahnhof, men vill man ha en operatör med bra kundtjänst så är det inte dom man ska välja.
Bäst service har jag nästan uteslutande fått från dom mindre leverantörerna som t.ex. Bra Bredband (Svenska servercentralen) och Internetport som jag har för tillfället. Det enda mervärdet dom större aktörerna erbjuder är en mer tillgänglig kundtjänst/support. På pappret i.a.f. då bra öppettider hjälper föga när det är på tok för långa köer.
Klart att de kanske är mer benägna att hjälp till när man vill bli ny kund än när man vill lämna men det tog under 10 minuter att få igång internet igen med Bahnhof.useless skrev:
Jag hade Bahnhof i många år, från typ 2005 till nyligen, men tröttnade på grund av deras obefintliga kundtjänst. Tidigare var dom bara odugliga och klarade inte av att läsa vad man skrev när man felanmälde, men sista åren har det dessutom inte gått att komma i kontakt med dom på något enkelt sätt.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 796 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 796 inlägg
Jag har tele2 och tycker det funkar bra.B Bästerortarn skrev:För att stämma in i kören har jag sedan jag fick fiberanslutning haft ett gäng olika tjänsteleverantörer. Det har aldrig varit fel på levererad tjänst men det är tre st. leverantörer som står på min shitlist och aldrig kommer få en krona till av mig. Telia, Bahnhof och Bredband2 varav dom sistnämnda är dom i särklass största rövhålen. Sen är det Telia och Bahnhof som är ungefär lika usla, dock av olika anledningar.
Bäst service har jag nästan uteslutande fått från dom mindre leverantörerna som t.ex. Bra Bredband (Svenska servercentralen) och Internetport som jag har för tillfället. Det enda mervärdet dom större aktörerna erbjuder är en mer tillgänglig kundtjänst/support. På pappret i.a.f. då bra öppettider hjälper föga när det är på tok för långa köer.
Grävde av min fiber i somras, felanmälan via deras kundtjänst och fick direkt obegränsad surf på mobilen i 30 dagar och ”har det inte löst sig inom 30 dagar så ring tillbaka så fixar vi 30 till”.
Ringde idag och berättade att jag flyger till Kina i 10 dagar och undrar vilket surfpaket som blev gynnsammast varpå Jennie i kundtjänsten ger mig obegränsad plus, där 60gb surf ingår utanför eu. Så sa hon ”ring tillbaka när du landat i Sverige igen och nyttja ångerrätten inom 14 dagar så får du tillbaka ditt gamla pris och surfpott”. Dagens ros till Jennie kände jag då.
Fantastiskt! Har också bara bra erfarenheter från Tele2 o Comviq.U Utsliten och utdömd skrev:Jag har tele2 och tycker det funkar bra.
Grävde av min fiber i somras, felanmälan via deras kundtjänst och fick direkt obegränsad surf på mobilen i 30 dagar och ”har det inte löst sig inom 30 dagar så ring tillbaka så fixar vi 30 till”.
Ringde idag och berättade att jag flyger till Kina i 10 dagar och undrar vilket surfpaket som blev gynnsammast varpå Jennie i kundtjänsten ger mig obegränsad plus, där 60gb surf ingår utanför eu. Så sa hon ”ring tillbaka när du landat i Sverige igen och nyttja ångerrätten inom 14 dagar så får du tillbaka ditt gamla pris och surfpott”. Dagens ros till Jennie kände jag då.
Jag tror visst det hjälpte då samtliga som jag har haft som skolkamrater och i övrigt lärt känna som fick gå till obsklassen hyllar den läraren för dess förmåga att få dem lugna och faktiskt lära sig.pacman42 skrev:
Den hjälp de fick räcker inte till något alls idag. Dessutom finns inte många industrijobb (så som du tänker dig dem) kvar. Man måste i princip vara gymnasieingenjör eller industritekniker för att ens släppas in på en industri idag. Gissa varför Northvolt var tvungna att rekrytera så mycket arbetskraft från utlandet? De som är arbetslösa i Sverige kan inte ta jobben. De som jobbar i existerande industrier har lärt sig jobbet och nymodigheterna på arbetsplatsen under många år.
Idag finns inte sådana klasser eller lärare då allt ska vara så in i bängen påhittat pedagogisk.
Till nytta för vem kan jag undra.
Att lärare inte vill behöva ha med föräldrarna att göra mer än nödvändigt är väl fullt normalt. De är där för att lära barnen. Inte för att ha vuxendagis.
Låt lärarna göra det som lärare ska och stör dem inte i tid och otid.
Idag heter det resursskola, och dom kan vara jättebra. Jag har sett ett barn gå från skolvägran till att tycka att det är kul att gå till skolan efter att barnet fick plats på resursskola med individuella anpassningar och en klass på ett dussin elever istället för 30.4774 skrev:
Jag tror visst det hjälpte då samtliga som jag har haft som skolkamrater och i övrigt lärt känna som fick gå till obsklassen hyllar den läraren för dess förmåga att få dem lugna och faktiskt lära sig.
Idag finns inte sådana klasser eller lärare då allt ska vara så in i bängen påhittat pedagogisk.
Att lärare inte vill behöva ha med föräldrarna att göra mer än nödvändigt är väl fullt normalt. De är där för att lära barnen. Inte för att ha vuxendagis.
Många ojar sig över alla diagnoser barnen får numera, men de är till för att man ska kunna ge barnen det stöd och de anpassningar de behöver. En del kan få det i sin vanliga klass om det handlar om lite mindre åtgärder, andra får det i resursskola. En del får det inte alls trots att det finns lag på det, för att skolan inte sköter sitt jobb.
Du är alltså döende. Vad är det för fel på kvinnor som inte ser det. Husets herre är i akut nöd och hon låtsas som ingenting. Gaaaahhhh.pjgb skrev:
De jag hade på skolan som gick i "OBS-klass" (större delen av dagen, men de tillhörde min klass) lyckades inte ens gå ut gymnasiet då heller. Alla de som fick stödundervisningen lärde sig att räkna, läsa och skriva hjälpligt, men de åkte dit för diverse brott (en dömdes för mord med skjutvapen som tonåring, en kvinna åkte dit för incest med sina barn, flera åkte in för stölder) och spenderade en stor del av sitt liv i fängelse fram till dess att flera av dem tidigt dog (ett par "Club 27" hade jag i min grundskoleklass, ytterligare ett par dog runt 40). Fascinerande nog så har även de som redde ut sina liv fått samma problem med sina barn, flera av dessa har kört ihjäl sig vid drogfylla osv.4774 skrev:
Jag tror visst det hjälpte då samtliga som jag har haft som skolkamrater och i övrigt lärt känna som fick gå till obsklassen hyllar den läraren för dess förmåga att få dem lugna och faktiskt lära sig.
Så min erfarenhet är att de eleverna som fick hjälp i denna klass, de klarade sig mycket bättre än vad de hade gjort annars, men de tog sig inte ur sin sociala situation, inte heller deras barn gjorde det.
Nu kommer jag från en bruksort, så det kanske är lite mer extremt. Det var en enorm skillnad mellan de tre grupperna som min klass bestod av:
1) de socialt utsatta med ADHD osv, där hjälpte tyvärr ingenting. Många av dessa skaffade sig villa, vovve och Volvo, men de klarade fortfarande inte av att hålla sig nyktra och hålla sig borta från brott. De tappade ofta jobb och flera av dessa är döda sedan många år. Dessa fick specialundervisning under hela lågstadiet och mellanstadiet.
2) arbetarbarn utan större sociala problem, de flesta av dessa skaffade sig ett liv med villa, vovve och Volvo, ett par av dessa gick också delar av skoldagen i lågstadiet utanför klassrummet, men de fick den hjälp de behövde och på mellanstadiet så klarade de sig utan specialundervisning.
3) Tjänstemannabarnen och jag (som inte hade tjänstemannaföräldrar, även om de bägge läste upp kompetensen och blev tjänstemän när jag gick på gymnasiet). Här hittar vi: företagsledare, ekonomichef på ett stort internationellt företag, professor på ett universitet och hög teknisk ledare på ett internationellt telekomföretag.
Nej, "OBS-klassen" gjorde ingen större skillnad för kategori #1 ovan. Visst, de lärde sig läsa, skriva och räkna (till viss del i alla fall), men det gjorde faktiskt inte någon större skillnad för deras liv ändå.
Inte GAAAHHH för min del, men kanske för spindlarna.
Massa spindelnät på båtmotorn i lördags, familjen spindel blev nog väckta när jag drog igång den, för plötsligt var kåpan full av spindlar.
Det var en stor, en mindre men smällfet, och en massa små.
Tolkade det som en familj som väntade tillökning.
Massa spindelnät på båtmotorn i lördags, familjen spindel blev nog väckta när jag drog igång den, för plötsligt var kåpan full av spindlar.
Det var en stor, en mindre men smällfet, och en massa små.
Tolkade det som en familj som väntade tillökning.
Inte helt oväntat att barnen fick samma problem, eftersom ADHD är ärftligt. Det är heller inte oväntat att de själva hade ”struligt hemma” med alkoholism och annat, av precis samma skäl. Visst kan det vara jobbigt att klara skolan om man har struligt hemma även utan att man har ADHD, men har man det så är det dubbelt svårare.pacman42 skrev:
De jag hade på skolan som gick i "OBS-klass" (större delen av dagen, men de tillhörde min klass) lyckades inte ens gå ut gymnasiet då heller. Alla de som fick stödundervisningen lärde sig att räkna, läsa och skriva hjälpligt, men de åkte dit för diverse brott (en dömdes för mord med skjutvapen som tonåring, en kvinna åkte dit för incest med sina barn, flera åkte in för stölder) och spenderade en stor del av sitt liv i fängelse fram till dess att flera av dem tidigt dog (ett par "Club 27" hade jag i min grundskoleklass, ytterligare ett par dog runt 40). Fascinerande nog så har även de som redde ut sina liv fått samma problem med sina barn, flera av dessa har kört ihjäl sig vid drogfylla osv.
Men den stora skillnaden idag är att det är extremt svårt att få ett jobb om du inte har engelska, kan skriva/läsa bra på svenska och kan grundläggande matte. AI-algoritmerna kastar ut dig direkt från ansökningsprocessen...mrsnhp skrev:
Inte helt oväntat att barnen fick samma problem, eftersom ADHD är ärftligt. Det är heller inte oväntat att de själva hade ”struligt hemma” med alkoholism och annat, av precis samma skäl. Visst kan det vara jobbigt att klara skolan om man har struligt hemma även utan att man har ADHD, men har man det så är det dubbelt svårare.