1 654 734 läst ·
17 705 svar
1655k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Apropå ohyfs kring sms…
Snapchat beteende när man sms’ar eller meddelanden på teams.
Ett meddelande per mening…
Plingar till 12 gånger och den slutgiltiga frågan kommer på sista raden…
Tur man inte drar ett mail per mening 😂
Snapchat beteende när man sms’ar eller meddelanden på teams.
Ett meddelande per mening…
Plingar till 12 gånger och den slutgiltiga frågan kommer på sista raden…
Tur man inte drar ett mail per mening 😂
Sedan går det inte att ändra språk i mobilversionen av Teams, bara i datorn.Oskick skrev:
GAAAAHHH! för nya skollagen. Som förälder är man bara behörig att vara på skolan när man lämnar och hämtar. Fine, jag förstår tanken. Men jag är bara behörig in i kapprummet, man får inte gå över den tejpade eller imaginära linjen för att prata med lärare, titta in i klassrummen eller prata några ord med fritidspedagogen. Det är samma för alla åldrar, från förskoleklass med barn på 6 år och för högstadie. Det är så taffligt genomfört, man tappar all den spontana kontakten med dom på skolan. Säkerhetsmässigt tänker man väl som USA ungefär.
Men säkerhetsmässigt missar man massa andra saker. 20 simlektioner under hela grundskolan, 1-2 trafiklektioner under hela grundskolan, ingenting alls om säkerhet på nätet och hur utsatta barn är där.
Men säkerhetsmässigt missar man massa andra saker. 20 simlektioner under hela grundskolan, 1-2 trafiklektioner under hela grundskolan, ingenting alls om säkerhet på nätet och hur utsatta barn är där.
Totalt sjukt. Stenhårda regler även för ledighet enstaka dagar mm mmA Alfons3301 skrev:GAAAAHHH! för nya skollagen. Som förälder är man bara behörig att vara på skolan när man lämnar och hämtar. Fine, jag förstår tanken. Men jag är bara behörig in i kapprummet, man får inte gå över den tejpade eller imaginära linjen för att prata med lärare, titta in i klassrummen eller prata några ord med fritidspedagogen. Det är samma för alla åldrar, från förskoleklass med barn på 6 år och för högstadie. Det är så taffligt genomfört, man tappar all den spontana kontakten med dom på skolan. Säkerhetsmässigt tänker man väl som USA ungefär.
Allt för att dra uppmärksamheten från kärnverksamheten, att lära sig läsa, skriva o räkna. Där är det betydligt friare för de inblandade...
Gaah, jäkla husspindlar (stora modellen). En dök upp vid mitt bord i källaren och började väva. Jag kallade på förstärkning. Maken tog upp en tom plastlåda som stod på golvet för att flytta på spindeln. Det satt en spindel till i plastlådan (samt en död) 😖
Är det nån sorts säsong, eller blev dom störda av att vi flyttade runt en massa grejer i källaren både igår och förra veckan?
Är det nån sorts säsong, eller blev dom störda av att vi flyttade runt en massa grejer i källaren både igår och förra veckan?
Det är nog stor-spindelsäsong. Familjen komemr rusande med jämna mellanrum när de stöter på ett monster i något hörn eller på toarullen.mrsnhp skrev:
Gaah, jäkla husspindlar (stora modellen). En dök upp vid mitt bord i källaren och började väva. Jag kallade på förstärkning. Maken tog upp en tom plastlåda som stod på golvet för att flytta på spindeln. Det satt en spindel till i plastlådan (samt en död) 😖
Det har nog varit bra spindelväder i sommar.
Eftersom jag har en fru som är lärare så kan jag tipsa dig om att de får lägga mycket tid på att hantera det barnen missar när de är lediga (proaktivt och/eller reaktivt). Det är tid som tas från de övriga elevernas utbildning.K karlmb skrev:
Hur svårt är det att tänka ett steg längre? Gaaahhh!
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
GAAAAHHHH!!!!! för spindelvädret, gick in i källaren igår och det var som en scen taget ur en Indiana Jones film..
/W
/W
Vi har också haft massor av spindlar de senaste veckorna. Men vi gillar också att ha fönstren öppna så får skylla oss själva. 😅mrsnhp skrev: