D dilemma skrev:
[bild]
Gaaaah vad många frågor de i Staffanstorp kommer fråga mig när jag kommer med ett släp med mer eller mindre fyllda burkar av mirakelmedel från 70-talet…
Detta är ju riktigt bra grejer! Inte veka skydda medel som de vi använder idag. Den skall du vara rädd om!

D dilemma skrev:
[bild]
Gaaaah vad många frågor de i Staffanstorp kommer fråga mig när jag kommer med ett släp med mer eller mindre fyllda burkar av mirakelmedel från 70-talet…

• Gilla
  • Älska
Intet och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nu hoppas jag oproportionerligt mycket på att dottern heter Louise och i framtiden kommer gå som svets-Loppan.
För måååååånga år sedan jobbade jag på ett lager en koret period och en av mina kollegor hette Kaj, gissa vad han kallades på jobbet? 😂
D dilemma skrev:
[bild]
Hur många pm har du fått från intressenter?

• Haha
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Gaaaahhhhh! Alla utom en i dotterns basketlag sjuka. Det innebär att cupen i Motala blir inställd för tjejerna.
Visserligen slipper jag skjutsa spelarna kl 6 lördag och söndag morgon, men jag får inte nöjet att tillbringa 2 dagar i olika sporthallar ....

• Haha
  • Ledsen
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
kollegor hette Kaj, gissa vad han kallades på jobbet? 😂
Lastkaj😁

• Haha
  • Gilla
Bitterhetsakademin och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Lastkaj😁
Jag tänkte först på "Hej Kaj"

• Haha
Oskick
  • Laddar…
Dagens i landsproblem.

Oral B har ändrat på tandborsthuvudet vi använder.
Man har tagit bort identifieringsringen och ersatt med någon form av diskret symbol.
Elektrisk tandborste med två borsthuvuden, ett monterat och ett separat, ligger på en våt yta. Borsthuvudena saknar färgade identifieringsringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En ring i olika färger är betydligt enklare för att snabbt avgöra vilken som är ens jämfört med en symbol.
Och dessutom har de valt att placera symbolen så man inte ser den när den ligger i "ställningen"...

WAAAAAAAAGH!

• Ledsen
  • Wow
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Dagens i landsproblem.

Oral B har ändrat på tandborsthuvudet vi använder.
Man har tagit bort identifieringsringen och ersatt med någon form av diskret symbol.
[bild]
En ring i olika färger är betydligt enklare för att snabbt avgöra vilken som är ens jämfört med en symbol.
Och dessutom har de valt att placera symbolen så man inte ser den när den ligger i "ställningen"...

WAAAAAAAAGH!
Nytt verktygsköp då ;)

Fyrfärgssats av Milwaukee Inkzall-pennor med svarta, röda, blå och gröna lock.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 4 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
GAAAHH! för lärare som vill ha underskrivna papper för nåt barnen ska göra typ i morgon utan att skicka med papper. Var många år sen jag hade en skrivare som alltid fungerade, typ på jobbet används skrivaren bara för privata papper av liknande karaktär för de flesta. Extra GAAHH! när dom lägger länkar till dokumenten inom nån form av sharepoint eller nåt som då kräver inlogg som man inte har. Så ibland utöver att man inte har nån skrivare så kommer man ändå inte åt det som ska skrivas ut.
Hoppas barnet fick delta ändå utan det krångliga pappret. Vi vägrade alltid att skriva under kontrakt för utlåning av dator av skolan (vårt barn kunde omöjligt leva upp till kontraktet) och vårt barn var aldrig utan skoldator.
Såg att de fortfarande väntar på signering flera år senare 🤭
Webbsida som visar status för digitala ärenden, inklusive väntande signatur på kontrakt för utlåning av dator och surfplatta till elev.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
cpalm och 6 till
  • Laddar…
Var väl snabb då jag köpte gasolflaska senast. När jag tog fram den i går märkte jag att den inte har standardgänga utan det nya Easy Clic Plussystemet med någon sorts snabbkoppling.
Blev att pumpa upp den gamla fotogendrivna blåslampan i stället.

• Gasolflaska med Easy Clic Plus snabbkopplingssystem.
    Skapa konto
  • Arg
  • Ledsen
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Dessa har hunnits länge och irriterat med blandningsrisk när man skall köpa campingasolflaskor - en fransk lösning mot förstås franskdesignade brännare (aka. campingaz) som ibland hittar upp till oss istället för 'standard' 7/16-gängan, primusgängan etc. i olika namn.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Hög med sågspån och staplade EPS-skivor vid ett träd, med trädgårdsverktyg i förgrunden.
Skapa konto

Under spånet fanns miljoner (en känsla) skivor eps med tjocklek 1mm ända upp till hela 20mm. Dessa musätna skitsaker gick i miljoner (återigen en känsla) bitar vid minsta beröring. Har allt på denna gård byggts med rester från annat j-a skit?!
GAAAAHHhhhh....
Nu badtunna och en kall...

• Gilla
  • Wow
pjgb och 1 till
  • Laddar…

GAAAAHHHH!!!​

Nya lager på gräsklipparen gjorde att man hörde fler som var trötta😅

Rostiga lager och ett löphjul till en gräsklippare ligger på ett bord, med ett verktyg synligt i hörnet.
Skapa konto

SKF denna gång, dock gjorda i Bulgarien😞

Tror ni det var klart där?😂

När de lagrena var bytta och remmen var lös snurrade jag på alla lager och hittade ett till

Tur man hade köpt extra, dessa är sådanadär löphjul med ”fasta” lager…

Två löphjul med fasta lager från SKF ligger på en svart yta bredvid två blå och röda SKF Explorer-kartonger.
Skapa konto

Tror vi klipparen är ljudlös nu?😬

Nu blir det ☕️ iaf

• Gilla
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
S
Tokslut Tokslut skrev:

GAAAAHHHH!!!​

Nya lager på gräsklipparen gjorde att man hörde fler som var trötta😅
[video]
[video]
[bild]
SKF denna gång, dock gjorda i Bulgarien😞

Tror ni det var klart där?😂

När de lagrena var bytta och remmen var lös snurrade jag på alla lager och hittade ett till

Tur man hade köpt extra, dessa är sådanadär löphjul med ”fasta” lager…

[bild]

[video]

Tror vi klipparen är ljudlös nu?😬

Nu blir det ☕️ iaf
Tycker lagren, särskilt det sista, lät väldigt mycket disco, är det så fel? 🤔

• Wow
Tokslut
  • Laddar…
S stugfar skrev:
Tycker lagren, särskilt det sista, lät väldigt mycket disco, är det så fel? 🤔
Radiojäveln bara ;)

• Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.