pacman42 pacman42 skrev:
Och jag hatar att behöva prata i telefon för något som skulle kunnat lösas med ett enkelt meddelande.

Baserat på vad jag vet om dagens ungdomar så håller de alla med mig. De ringer inte ens om det är viktigt och något som kräver detaljerad beskrivning.
Poängen med SMS är ju att den inte kräver 100% telegonpassning. Så mindre stress med mess.

K karlmb skrev:
Poängen med SMS är ju att den inte kräver 100% telegonpassning. Så mindre stress med mess.
Och många av dagens ungdom tycker att SMS är gammalt.😉

A AndersS skrev:
Och många av dagens ungdom tycker att SMS är gammalt.😉
SMS, Messenger, WhatsApp etc..
Samma funktion, olika appar.

K karlmb skrev:
Så mindre stress med mess.
Jag tycker det är väldigt stressandes att behöva skriva något på ett minimalt låtsastangentbord. Fullkomligt hatar de som är så djupt ohyfsade så de förväntar sig att jag ska göra det!

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tycker det är väldigt stressandes att behöva skriva något på ett minimalt låtsastangentbord. Fullkomligt hatar de som är så djupt ohyfsade så de förväntar sig att jag ska göra det!
Du har inte lärt dig använda hjälpmedlen där.
Fingertrace eller vad det kan heta.
Utan dem går det knappt att skriva.
Skriver nog 50% av inläggen här på mobilen.

Redigerat:
K karlmb skrev:
Fingertrace eller vad du kan heta.
Utan dem går det knappt att skriva.
Skriver nog 50% av inläggen här på mobilen.
När det fortfarande fanns knapptelefoner såg jag ungdomar skriva utan att titta, telefonen var under bordet. De hade minst 20.000sms/år 🤯

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
När det fortfarande fanns knapptelefoner såg jag ungdomar skriva utan att titta, telefonen var under bordet. De hade minst 20.000sms/år 🤯
Fast då hade de riktiga knappar.
Undrar vad rekordet ligger med touch...

• Haha
Tokslut
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Det har du absolut rätt i. Har liksom väldigt svårt att förstå varför man ska skriva på ett minitangentbord när det finns riktiga. Men jag är säkert udda för jag dissar även en laptops tangentbord utom i nödfall. Ett tangentbord utan numerisk del är inget riktigt tangentbord.

• Gilla
LaT och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det har du absolut rätt i. Har liksom väldigt svårt att förstå varför man ska skriva på ett minitangentbord när det finns riktiga. Men jag är säkert udda för jag dissar även en laptops tangentbord utom i nödfall. Ett tangentbord utan numerisk del är inget riktigt tangentbord.
Kanske pga de stora tangentborden inte får plats i fickan..

En kollega skriver alla sina SMS med diktering. Tycker det funkar riktigt bra, själv har jag inte provat.

Unikt namn
tveksamt tveksamt skrev:
En kollega skriver alla sina SMS med diktering. Tycker det funkar riktigt bra, själv har jag inte provat.
Hur uttalar han alla emojis? Semikolon slutparantes

• Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Haha har provat svara dikterat till barnen, men har inte fått till ❤️, rött hjärta funkar inte tex. 😇

Men det kanske finns någon variant för att få det att funka.

Gaaaaaahhhh!!!! Köpte en cykel för en vecka sedan. Tyckte då bromsarna tog lite dåligt, tänkte inte mer på det. Inser nu att gubben har tagit vinylpolish på hela cykeln och därmed också bromsskivorna!!! 😫🤬🤯

• Wow
  • Haha
breakman och 5 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Ingen aning faktiskt.. han kanske inte använder dem, det går ju att skriva utan. =P

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.