pacman42 pacman42 skrev:
Hur kan du ha på ljudbok när du kör bil eller målar huset? Jag glömmer bort att lyssna så snart något händer i trafiken eller att jag måste koncentrera mig när jag målar.
Körde ljudbok på flyget förr, men somnar ju lätt och får spola tillbaka och leta var jag var, där dog mitt intresse för ljudbok. Kortare podar däremot vid matlagning är suveränt.
/W

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Körde ljudbok på flyget förr, men somnar ju lätt och får spola tillbaka och leta var jag var, där dog mitt intresse för ljudbok. Kortare podar däremot vid matlagning är suveränt.
/W
Samma här, rippade ned ljudböcker från CD när de elektroniska kalender/anteckningsbok kom före smartmobilen. Men lyckades nästan alltid somna, så jag gav upp. Även rösterna kunde bli lite konstiga då man fick komprimera hårt med lite minne.

A AndersS skrev:
Samma här, rippade ned ljudböcker från CD när de elektroniska kalender/anteckningsbok kom före smartmobilen. Men lyckades nästan alltid somna, så jag gav upp. Även rösterna kunde bli lite konstiga då man fick komprimera hårt med lite minne.
Det är därför man ska måla på huset, promenera eller rensa ogräs samtidigt. Svårt att somna då.

B Bitterhetsakademin skrev:
Lidl har en etikett i stort format med pris och streckkod på vissa reavaror vid slutförsäljning, denna etikett har ett helvetesklister som trotsar hårtork och de flesta lösningsmedel. Det enda som händer är att pappret lossnar men limmet blir kvar. Merparten kan efter uppmjukning med lösningsmedel gnidas bort.😠
Ofta sitter den på förpackningen men ibland på produkten som till exempel framsidan på anteckningsböcker och väggalmanackor som då är helt förstörda.
Det är etiketter av denna typ, Lidl har tydligen haft problem med att kunderna märkt om varorna och därför valt en etikett som är omöjlig att avlägsna. Var där och handlade för en tid sedan och en hel del av deras verktygssatser var redan delvis plundrade.

• Förpackning av Parkside diamond cutting disc set med en röd rabattetikett på framsidan, texten visar specifikationer för skivorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arg
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Nää, kopplade bort mitt för 15 år sedan. Kan jag inte svara så får den som vill ha kontakt skicka ett meddelande och om det behövs ringer jag upp.😉
Jag ser ju vilka som ringt mig i mobilen över missade samtal också om jag vill ringa tillbaka om det t.ex. är Svenska spel.😎
Konstigt nog vill aldrig telenasarna att du ringer tillbaka. Annars kunde de ju iaf låta bli att ringa från hemliga nr de lånat för 10 min.

K
B Bitterhetsakademin skrev:
Lidl har en etikett i stort format med pris och streckkod på vissa reavaror vid slutförsäljning, denna etikett har ett helvetesklister som trotsar hårtork och de flesta lösningsmedel. Det enda som händer är att pappret lossnar men limmet blir kvar. Merparten kan efter uppmjukning med lösningsmedel gnidas bort.😠
Ofta sitter den på förpackningen men ibland på produkten som till exempel framsidan på anteckningsböcker och väggalmanackor som då är helt förstörda.
Nåt jag tycker fungerar på lim efter etiketter så är det Kemiskt ren bensin som finns att köpa på städ/rengörningsavd i matbutiken.

Men tror nog inte att det kan användas på papper, utan bäst på hårda ytor
Fick det tipset för många år sen och det fungerar alldeles utmärkt, prova!!

• Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
GAAAHH! för lärare som vill ha underskrivna papper för nåt barnen ska göra typ i morgon utan att skicka med papper. Var många år sen jag hade en skrivare som alltid fungerade, typ på jobbet används skrivaren bara för privata papper av liknande karaktär för de flesta. Extra GAAHH! när dom lägger länkar till dokumenten inom nån form av sharepoint eller nåt som då kräver inlogg som man inte har. Så ibland utöver att man inte har nån skrivare så kommer man ändå inte åt det som ska skrivas ut.

• Ledsen
  • Gilla
dibb och 1 till
  • Laddar…
Man undrar ju hur många av barnen som lyckas med uppdraget att få med sig underskrivna papper då?

• Haha
Intet
  • Laddar…
Knappt nån skulle jag tro, men om åtminstone möjligheten finns att få med ett papper hem så ökar det ju. I detta fall handlar det om svetsutbildning och dess risker, jag vill ytterst gärna se att min dotter lär sig svetsa så jag vill skriva under.

• Älska
  • Gilla
Jumos och 3 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Knappt nån skulle jag tro, men om åtminstone möjligheten finns att få med ett papper hem så ökar det ju. I detta fall handlar det om svetsutbildning och dess risker, jag vill ytterst gärna se att min dotter lär sig svetsa så jag vill skriva under.
Det är ju självklart att dottern ska lära sig svetsa!!!

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Nu hoppas jag oproportionerligt mycket på att dottern heter Louise och i framtiden kommer gå som svets-Loppan.

• Haha
  • Älska
FredrikR och 11 till
  • Laddar…
Satsuki
Inför yngste sonens skolstart hade alla papper som behövdes (kontaktuppgifter, formulär för lån av dator, åsikt om att filmas, skolhälsovård) samlats elektroniskt under kommunens hemsida där man loggar in m bank-ID och sedan var det bara att klicka i oh signera.
Supersmidigt jämfört med bunten papper som kom hem förr…

• Gilla
breakman
  • Laddar…
K
H hempularen skrev:
Man undrar ju hur många av barnen som lyckas med uppdraget att få med sig underskrivna papper då?
Skriv en egen lapp!?

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Rostig hink med texten "kreosot CupRinol", avsett för träskydd, omgiven av andra kemikaliebehållare på hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gaaaah vad många frågor de i Staffanstorp kommer fråga mig när jag kommer med ett släp med mer eller mindre fyllda burkar av mirakelmedel från 70-talet…

• Haha
  • Gilla
  • Wow
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Det är ju självklart att dottern ska lära sig svetsa!!!
Det är inte lika enkelt som det låter.
Läste en helt fantastisk tråd om något barn som skulle lära sig svetsa. Först skulle utrymmet brandsäkras och skyddsutrustning införskaffas.
Tror det slutade med att flaggvakter skulle placeras ut på trottoaren för att varna förbipasserande för skadligt ljus.

Redigerat:
  • Haha
RoTe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.