Tokslut Tokslut skrev:
TACK! Avbockat, hade en idiot samtal häromdagen som försökte trycka på mig nått "billigare" Jag sa att jag inte var intresserad och han frågade med en idiotförklarande röst att "va, vill du inte ha rabatt?"
Inte fan ringer "Telia" bara för att ge en rabatt...
Jag brukar svara att pengar inte är något problem. Då brukar de ha slut på argument.

• Haha
  • Älska
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
ar att behöva prata i telefon för något som skulle kunnat lösas med ett enkelt meddelande.
Satsuki Satsuki skrev:
Gaaahhhhh
Beställde garn fr Adlibris för typ 3v sedan. Inte mitt förstahandsalternativ men de hade rätt garn till mycket bra pris. Och skulle dessutom ha det på lager…

Först blir leveransen 1 v försenad, sedan delas den upp i två och nu har pellejönsarna skickat garn fr olika färgbad. Eftersom det finns små nyansskillnader i olika färgbad kan man inte använda olika färgbad till samma tröja (om det inte är något randigt mönster, vilket jag inte gör). Det vet ALLA som säljer garn…

Suck, bara att reklamera och med tanke på hur långsamma de var att leverera får man väl vara glad om det blir en tröja innan vintern är slut 🤬
Är inte Adlibris en bokhandlare?

B Bästerortarn skrev:
Är inte Adlibris en bokhandlare?
Är inte CDON en skivhandel? 😉

• Haha
  • Gilla
grovspacklarn och 3 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Jag brukar svara att pengar inte är något problem. Då brukar de ha slut på argument.
Som att säga till en bilhandlare att man skall köpa bilen kontant. 😄

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Som att säga till en bilhandlare att man skall köpa bilen kontant. 😄
Då vill de kanske inte sälja. De tjänar ju pengar på finansieringen.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
E Eld skrev:
Då vill de kanske inte sälja. De tjänar ju pengar på finansieringen.
Jag köper alltid med finansiering från bilhandlaren för att sedan betala av allt när första räkningen kommer...

• Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag köper alltid med finansiering från bilhandlaren för att sedan betala av allt när första räkningen kommer...
Smart :) Köpte senaste nybilen kontant och var inget de konstrade över och bra rabatt, men kanske fått ännu bättre om jag tagit deras lån.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Vad vinner du på det?

/Höghus

Höghus Höghus skrev:
Vad vinner du på det?

/Höghus
Jag får bättre pris när jag förhandlar med handlaren.

• Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Gaaaaaaaahh
Traktor med vagn utanför på vägen, som trycker ner plogpinnar längs vägrenen....

Det är bara 2a september!! 😐

• Wow
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Traktor med vagn utanför på vägen, som trycker ner plogpinnar längs vägrenen....
De sitter väl där året runt utifall det blir ett oväntat väderomslag. 😂 Eller har ni det annorlunda söderut? 🤓

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
U
M Myckling skrev:
Hade en släkting som köpte en båt för flera miljoner. Hans dotter frågade när vi var på släktmiddag hur de kunde lägga pengar på något så dyrt. Han svarade

Det är bara dyrt om man inte har råd

• Haha
  • Gilla
  • Älska
AndersPS och 8 till
  • Laddar…
Satsuki Satsuki skrev:
Gaaahhhhh
Beställde garn fr Adlibris för typ 3v sedan. Inte mitt förstahandsalternativ men de hade rätt garn till mycket bra pris. Och skulle dessutom ha det på lager…

Först blir leveransen 1 v försenad, sedan delas den upp i två och nu har pellejönsarna skickat garn fr olika färgbad. Eftersom det finns små nyansskillnader i olika färgbad kan man inte använda olika färgbad till samma tröja (om det inte är något randigt mönster, vilket jag inte gör). Det vet ALLA som säljer garn…

Suck, bara att reklamera och med tanke på hur långsamma de var att leverera får man väl vara glad om det blir en tröja innan vintern är slut 🤬
Jag köper mycket böcker från Adlibris, och leveranstiderna är alltid enormt mycket längre än de anger! Men eftersom de är väldigt mycket billigare än andra bokhandlar så slår snåltarmen in och även nästa beställning görs från dem…

Det har mynnat ut i att jag beställer typ 10 böcker åt gången och beställer 10 nya direkt den första beställningen landat hos mig för att slippa en lång väntetid utan något att läsa 😅

• Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
för att slippa en lång väntetid utan något att läsa
Har du testat läsplattor/e-böcker? Jag är såld och är tveksam om jag någonsin kommer att läsa en skönlitterär bok igen.

• Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Har du testat läsplattor/e-böcker? Jag är såld och är tveksam om jag någonsin kommer att läsa en skönlitterär bok igen.
Andra kategorier funkar? 🤓

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.