Satsuki Satsuki skrev:
F*N vad bra det var med TENS 👍👍👍👍👍
Vilken köpte du? Den på Kjell i länken?

• Gilla
Satsuki
  • Laddar…
Satsuki
Alfredo Alfredo skrev:
Vilken köpte du? Den på Kjell i länken?
Nej, samma märke men en lite dyrare version som har uppladdningsbara batterier. Tänkte att det var smidigare att kunna koppla in den för laddning

Redigerat:
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Satsuki
tommib tommib skrev:
En stund?
Har en kollega som är gravid som satt med TENS kontinuerligt på mottagningen :)
Kanske blir så, beroende på hur mycket det är på akuten ikväll 😉

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Jag hade TENS som smärtlindring efter en operation i vristen, funkade inte så bra på mig. Fick behandling av en sköterska en gång i veckan, men hon gav upp efter tredje mötet då hon maxade apparaten utan att uppnå önskad effekt. Jag hade gått med smärtor i vristen i tio år innan operationen, så lite elstötar var ju ingenting. Jag var antagligen alldeles för smärttålig där. Det tog tio år innan jag lyckades övertyga en läkare om att få göra en röntgen, då såg de att jag hade en lös benvit i vristen. Sista gången så vägrade jag lämna om jag inte fick en remiss, det fungerade.

Frugan har en TENS-apparat också, den har jag provat ett par gånger vid ryggskott och då tycker jag att den fungerar OK. Men ett par smärtstillande tabletter (med antiinflammatoriska egenskaper) fungerar bättre. Då slappnar området av och kan läka. Med TENS så blir det bättre för stunden men jag upplever inte att det ger någon förbättring på sikt.

Satsuki
pacman42 pacman42 skrev:
Jag hade TENS som smärtlindring efter en operation i vristen, funkade inte så bra på mig. Fick behandling av en sköterska en gång i veckan, men hon gav upp efter tredje mötet då hon maxade apparaten utan att uppnå önskad effekt. Jag hade gått med smärtor i vristen i tio år innan operationen, så lite elstötar var ju ingenting. Jag var antagligen alldeles för smärttålig där. Det tog tio år innan jag lyckades övertyga en läkare om att få göra en röntgen, då såg de att jag hade en lös benvit i vristen. Sista gången så vägrade jag lämna om jag inte fick en remiss, det fungerade.

Frugan har en TENS-apparat också, den har jag provat ett par gånger vid ryggskott och då tycker jag att den fungerar OK. Men ett par smärtstillande tabletter (med antiinflammatoriska egenskaper) fungerar bättre. Då slappnar området av och kan läka. Med TENS så blir det bättre för stunden men jag upplever inte att det ger någon förbättring på sikt.
Jag tar tabletter också men just nu är det temporär lösning för att klara natten som är prio. Hittills går det ganska bra 👍

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
En torkad groda ligger i en renstratt under ett stuprör med gallermönster, omgiven av stenar och betongplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Flyttade hem från stugan I helgen och hittade den här förtorkade stackaren i en renstratt. Funderar på den hamnade där. Ifall den råkat hoppa in i den borde ganska kunnat hoppa ut igen? Eller kom den ner via stupröret, och i så fall, varför?

Gaaaaaahhhh, jag fattar inte! Kan någon förklara - utan att döda grodan?

• Wow
Maria T
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Gaaaaaahhhh, jag fattar inte! Kan någon förklara - utan att döda grodan?
Troligen tappad på taket av en fågel.

Redigerat:
  • Gilla
Myckling och 1 till
  • Laddar…
Ggggaaaah!
Slanglöst skräp! Läckt ut efter 8 Tim trots noggrann rengöring i fälg och däck. Nu skull fanstyget tätas för tid och evighet iaf.
Fram med silikonet och uppumning. Men VAR är silikonet? Ja justja! Det ligger i bilen som i morse kördes iväg på en veckas lagning. SATFLÄSKARS också😂
Gul kärra upp och ner med två svarta slanglösa hjul; ett projekt med däcktätning pågår. Grusig bakgrund.
Skapa konto

• Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Nu skull fanstyget tätas för tid och evighet iaf.
Exempelvis Amazon har en hel del hjul och något borde passa. Kanske enklare att beställa nya än att djävlas med silikon?

Produktbild av olika säckkärrhjul från Amazon, inklusive Werka Pro och Relaxdays modeller, med olika dimensioner och färgalternativ.

• Gilla
Noramasen och 1 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Kan någon förklara - utan att döda grodan?
Jag är rädd att det är för sent… 🙃

• Älska
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Ggggaaaah!
Slanglöst skräp! Läckt ut efter 8 Tim trots noggrann rengöring i fälg och däck. Nu skull fanstyget tätas för tid och evighet iaf.
Fram med silikonet och uppumning. Men VAR är silikonet? Ja justja! Det ligger i bilen som i morse kördes iväg på en veckas lagning. SATFLÄSKARS också😂
[bild]
Jag har köpt solida hjul på Jem&Fix till alla skottkärror och pirror hemma. Saknar verkligen inte att ha punka när prylen behövs.
https://www.jemfix.se/hjul-magasinkaerra-3-x-4-garden/2100/9037798/

• Gilla
pacman42 och 2 till
  • Laddar…
hsd
Ett punkteringsfritt hjul med grå gummidäck och svart fälg, visat på Clas Ohlson-webbplatsen med ett pris på 199,90 kr.
Skapa konto

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
C
Slanglöst skräp!
Köp slang... De där hjulen går f-n inte att få tätt. Ett av de bästa köpen jag gjort, nu är det en fröjd varje gång man plockar fram pirran.
~100 spänn/st på Ahlsell...

• Älska
Noramasen
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Exempelvis Amazon har en hel del hjul och något borde passa. Kanske enklare att beställa nya än att djävlas med silikon?

[bild]
Detta var tänkt som en åtgärd innan köp av slang/komplett hjul m slang.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag har köpt solida hjul på Jem&Fix till alla skottkärror och pirror hemma. Saknar verkligen inte att ha punka när prylen behövs.
[länk]
👍 Men jag vill ha däck där jag kan påverka trycket beroende på underlag.

• Gilla
roli
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.