1 654 559 läst ·
17 704 svar
1655k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
Nja, den var inte super från början, men så dålig var den inte... Nu är den ju 18 år gammal dock.... 😄Alfredo skrev:
Enligt specen skulle den klara 6800 sidbyten per laddning....
Antar att du läst tråden nedan och kollat om det läcker/saknas packning mellan chassit och avloppet? https://www.byggahus.se/forum/threads/bosch-diskmaskin-felkod-e15.263771/O olofh skrev:
Vänta ett tag. Så kommer du inte säga så länge till. Tror jag. För mig är en (skönlitterär) bok en bok oavsett hur jag läser den.Alfredo skrev:
Håller med dig. Jag läser endast pappersböcker om de inte finns som e-bok. Annars är det Kindle som gäller om jag skall läsa en bok. Jag tycker den är helt överlägsen pappersböcker. Och ännu mer överlägsen iPad o liknande, Enda vettiga alternativet är Kindle-appen på telefonen. Men grejen är e-ink.
Har haft några olika Kindle i nästan 20år. Bytt upp mig efterhand till den första Paperwhite, som jag hade till den blev fysiskt spräckt i en olycka. Så nu har jag en ny sedan i våras. Minsta modellen, som går ner i en ficka. Batteritiden är helt enorm. Jag har laddat den max 5 gånger.
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Jo, den finns ju. Och det är ett annat alternativ till en riktig Kindle. Testade den i väntan på leverans av en Kindle. Tycker dock det fungerar betydligt sämre än Kindle-appen på Android-telefonen.Satsuki skrev:
Det håller jag med om till 100%.Alfredo skrev:
Jag kallar även ljudböcker ”böcker” om jag inte har anledning att specificera. Jag kallar det ibland till och med att ”läsa” istället för att ”lyssna”. Tex om någon frågar om jag har läst Krig och fred så svarar jag ja.Bönhas skrev:
Jag har inte läst skönlitteratur i textformat på över femton år.
Kolla så den modell man köper kan ladda in låneböcker från lokala biblioteket. Det kan tydligen variera med kompatibiliteten har jag hört. Är man ute och reser så är en läsplatta kanon. Man behöver inte fundera på hur många böcker man tror sig läsa ut vs. vikten att släpa på de osv.Alfredo skrev:
Jag tycker det är stor skillnad.
Jag har den svartvita föregångaren till denna.
- Mycket lättare, lättare än många fysiska böcker.
- Skärm som funkar oavsett mörker eller starkt solsken, och går att justera till det man tycker är behagligt.
- Batteritid som gör det till en ickefråga.
- Det finns vattentäta modeller. Jag läser en hel del flytande på en luftmadrass i poolen.
[länk]
[bild]
Tack den hade jag missat. Vill gärna tro att jag hittade orsaken. Detta avloppsrör var nästan helt igenkorkat av fettSolvskaftet skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har rensat och satt ihop nu. Men spände åt försikt på skruvarna på insidan vid bottensilen också. Behöver köra ett par program iaf för att se så det funkar.
Däremot så funderar jag på vattentanken och de väldigt små kanalerna vid sidan. Ser rätt igensatt ut. Läste att det är funktioner för tryckutjämning vid utpumpning. Går inte att komma åt för rengöring
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Precis! Hur man "läser" en bok kan variera, men oftast behöver man inte specificera alls.mrsnhp skrev:
Dock låter det lite konstigt om man svarar "ja, när jag körde till fjällen" eller "ja, när jag målade huset" om någon frågar när jag läste "Röda rummet".
Att inte behöva få tag på en pappersbok för att kunna "läsa" den är egentligen ganska fantastiskt. En Kindle kan ladda ner en ny bok direkt utan att man behöver smartphone eller dator. T.ex. på stranden eller bussen.
Och möjligheten att "läsa" boken i ljudformat kan många gånger vara det som gör att en person överhuvudtaget får chans att läsa boken.
Alla läser inte lika snabbt, vissa läser knappt alls. Då är ljudbok fantastiskt. Medan den som läser relativt snabbt tycker det går alldeles för långsamt att lyssna till en ljudbok. Fler får chansen.
Om någon frågar om jag har lyssnat på t.ex. Krig och fred händer det att svarar jag ja. Trots att jag egentligen läst den😀
Hur kan du ha på ljudbok när du kör bil eller målar huset? Jag glömmer bort att lyssna så snart något händer i trafiken eller att jag måste koncentrera mig när jag målar.Bönhas skrev:
Precis! Hur man "läser" en bok kan variera, men oftast behöver man inte specificera alls.
Dock låter det lite konstigt om man svarar "ja, när jag körde till fjällen" eller "ja, när jag målade huset" om någon frågar när jag läste "Röda rummet".
Att inte behöva få tag på en pappersbok för att kunna "läsa" den är egentligen ganska fantastiskt. En Kindle kan ladda ner en ny bok direkt utan att man behöver smartphone eller dator. T.ex. på stranden eller bussen.
Och möjligheten att "läsa" boken i ljudformat kan många gånger vara det som gör att en person överhuvudtaget får chans att läsa boken.
Alla läser inte lika snabbt, vissa läser knappt alls. Då är ljudbok fantastiskt. Medan den som läser relativt snabbt tycker det går alldeles för långsamt att lyssna till en ljudbok. Fler får chansen.
Om någon frågar om jag har lyssnat på t.ex. Krig och fred händer det att svarar jag ja. Trots att jag egentligen läst den😀
Hur är det med dedikerade läsplattor och låna böcker på bibliotek? Funkar det bra? Försöker läsa lite om ex. kindle och där verkar det då som att man måste ladda ned boken via datorn och sedan konvertera till specifika format, vilket motverkar lite syfte om man är på vift och inte har datorn med sig..
Jag kan inte ha ljudbok när jag kör bil, men att ha ljudbok när jag målar på huset är ju helt perfekt. Samma med de flesta trädgårdssysslor och annat manuellt arbete som inte innehåller språk. Om något litet moment kräver extra fokus brukar jag pausa boken.pacman42 skrev:
Gaaaah, skar mig nyss i fingret, slant när jag skulle skära lök.
Nyslipad kniv så djupt blev det.
Anti-Gaaaah
Minstingen jag är föräldraledig med kände av min sinnesstämning och ville gosa mig för att det skulle kännas bättre (och det gjorde det!).
Nyslipad kniv så djupt blev det.
Anti-Gaaaah
Minstingen jag är föräldraledig med kände av min sinnesstämning och ville gosa mig för att det skulle kännas bättre (och det gjorde det!).