Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 837 inlägg
Fick ett mail från apcoa där de erbjuder sig att betala tillbaka en P-bot jag fick av dem för en månad sedan.
Hur tycker ni det låter såhär före jul?
Mycket ska man uppleva i sitt liv, men detta överträffar nog alla "upplevelser" hittills.
De känner uppenbarligen till denna P-bot, och har förmodligen också tagit del av den rejält skarpa kritiken som jag framför mot apcoa. Riverty är bara deras faktureringstjänst om jag förstår det rätt. Varför kontaktar dom mig? Dom är dock 2 månader för sent ute.
Vet inte om detta är en juridikfråga. Kanske skulle passat i humortråden. Men det kan få bli apcoa-gnäll-tråden.
Jag har bara klickat som hastigast på den där fakturinfo-länken men backade ur igen. Vill nog inte syna dem för 77 spänn. De är redan historia.
Hur tycker ni det låter såhär före jul?
De känner uppenbarligen till denna P-bot, och har förmodligen också tagit del av den rejält skarpa kritiken som jag framför mot apcoa. Riverty är bara deras faktureringstjänst om jag förstår det rätt. Varför kontaktar dom mig? Dom är dock 2 månader för sent ute.
Tyvärr är det svårt att undvika apcoa's parkeringar, och nu ska vi få dem till parkeringen på jobbet också... Jag har lärt mig att alltid betala manuellt vid utgången för att slippa feta pappersfakturor. Men på jobbet är det en p-förmån så det får inte klicka.From: apcoa@riverty.se
Hej Bo,
hoppas allt är bra med dig!
Vi hjälper dig gärna med en återbetalning på de 77 kr som ni har betalat till oss. Ber er därför vänligen inkomma med återbetalningsuppgifter så att vi kan hjälpa er vidare.
Tack snälla på förhand!
Du kan logga in på vår hemsida www.fakturainfo.se för att chatta med oss samt hantera din faktura.
För att underlätta hanteringen av ärendet så ber vi dig vänligen att lämna kvar e-posthistoriken i mejlet.
Vi önskar dig en God jul & ett gott nytt år!
Med vänlig hälsning
Maja
Kundservice
[bild]
Riverty Sweden AB
Box 1143
SE-432 15 Varberg
Phone: +46 (0)340 - 596122
E-mail: apcoa@riverty.se
[länk]
Riverty Sweden AB (556495-1704) carries out customer support processing activities and processes your personal data in the capacity data controller. Your personal data is processed for our customer support activities. Riverty is responsible for ensuring data confidentiality and compliance with relevant data protection legislation, such as the General Data Protection Regulation. The legal basis for the processing your personal data is based on contractual obligations of Riverty according to the GDPR 6.1(b).
For more detailed information about Riverty’s processing of personal data and your rights in connection with the processing, please see our Privacy Policy at [länk] or contact our Data Protection Officer at: dataskydd.se@riverty.com.
Vet inte om detta är en juridikfråga. Kanske skulle passat i humortråden. Men det kan få bli apcoa-gnäll-tråden.
Jag har bara klickat som hastigast på den där fakturinfo-länken men backade ur igen. Vill nog inte syna dem för 77 spänn. De är redan historia.
Moderator
· Stockholm
· 57 786 inlägg
Jag är inte riktigt med. Fick du en P-bot på 77 kr?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 837 inlägg
Så står det. Andra kanske skulle kalla det avgift + böter.
Moderator
· Stockholm
· 57 786 inlägg
Jag antar att frågan är om den uppgivna webaddressen är OK, eller något man få virus från.
Men summan 77 kr, passar den på något sätt in på ärendet du har haft med dem?
Men summan 77 kr, passar den på något sätt in på ärendet du har haft med dem?
Moderator
· Stockholm
· 57 786 inlägg
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 837 inlägg
Tråden handlar om apcoa verkligen erbjuder sig att betala tillbaka eller om det är bedragare i farten. Har någon varit med om att få tillbaka pengar från ett P-bolag??? Se t.ex https://www.dagensps.se/motor/de-trodde-mig-inte-lottas-kamp-mot-p-jattarna/.
De som har råkat ut för apcoa förstår mer vad det handlar om i allmänhet. För de som inte har haft med apcoa att göra så söker de anledningar till att skicka en pappersfaktura med en fet fakturaavgift. Deras automatiska system klickar ibland, kanske medvetet.
De som har råkat ut för apcoa förstår mer vad det handlar om i allmänhet. För de som inte har haft med apcoa att göra så söker de anledningar till att skicka en pappersfaktura med en fet fakturaavgift. Deras automatiska system klickar ibland, kanske medvetet.
Fega inte ur nu. Svara dem att du vill ha pengarna och så berättar du framöver i tråden vad som händer.Bo.Siltberg skrev:
Tråden handlar om apcoa verkligen erbjuder sig att betala tillbaka eller om det är bedragare i farten. Har någon varit med om att få tillbaka pengar från ett P-bolag??? Se t.ex [länk].
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 837 inlägg
Så roligt får ni inte. Men du kan väl prova. Du får dessa 77 kr om du lyckas 
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 837 inlägg
Står i mitt citat i #1, fast utan länk: www.fakturainfo.se
När du nu frågar så ja. 😀 Fullkomligt orelaterat till trådens ämne, det var ett tag sen och det krävde lite övertalning. 😎 Men pengarna fick jag igen... Och jag antar att detta ärende fortfarande är vilande för jag hörde aldrig ifrån dem igen. 😀Bo.Siltberg skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 837 inlägg
Gratulerar, i mitt fall behövdes bara några svordomar. Märkligt att de skulle ge med sig så lätt...
Klicka här för att svara