Fick ett mail från apcoa där de erbjuder sig att betala tillbaka en P-bot jag fick av dem för en månad sedan.

Hur tycker ni det låter såhär före jul? :) Mycket ska man uppleva i sitt liv, men detta överträffar nog alla "upplevelser" hittills.

De känner uppenbarligen till denna P-bot, och har förmodligen också tagit del av den rejält skarpa kritiken som jag framför mot apcoa. Riverty är bara deras faktureringstjänst om jag förstår det rätt. Varför kontaktar dom mig? Dom är dock 2 månader för sent ute.

From: apcoa@riverty.se

Hej Bo,

hoppas allt är bra med dig!
Vi hjälper dig gärna med en återbetalning på de 77 kr som ni har betalat till oss. Ber er därför vänligen inkomma med återbetalningsuppgifter så att vi kan hjälpa er vidare.
Tack snälla på förhand!
Du kan logga in på vår hemsida www.fakturainfo.se för att chatta med oss samt hantera din faktura.
För att underlätta hanteringen av ärendet så ber vi dig vänligen att lämna kvar e-posthistoriken i mejlet.
Vi önskar dig en God jul & ett gott nytt år!

Med vänlig hälsning
Maja
Kundservice
[bild]

Riverty Sweden AB

Box 1143

SE-432 15 Varberg

Phone: +46 (0)340 - 596122

E-mail: apcoa@riverty.se

[länk]

Riverty Sweden AB (556495-1704) carries out customer support processing activities and processes your personal data in the capacity data controller. Your personal data is processed for our customer support activities. Riverty is responsible for ensuring data confidentiality and compliance with relevant data protection legislation, such as the General Data Protection Regulation. The legal basis for the processing your personal data is based on contractual obligations of Riverty according to the GDPR 6.1(b).

For more detailed information about Riverty’s processing of personal data and your rights in connection with the processing, please see our Privacy Policy at [länk] or contact our Data Protection Officer at: dataskydd.se@riverty.com.
Tyvärr är det svårt att undvika apcoa's parkeringar, och nu ska vi få dem till parkeringen på jobbet också... Jag har lärt mig att alltid betala manuellt vid utgången för att slippa feta pappersfakturor. Men på jobbet är det en p-förmån så det får inte klicka.

Vet inte om detta är en juridikfråga. Kanske skulle passat i humortråden. Men det kan få bli apcoa-gnäll-tråden.

Jag har bara klickat som hastigast på den där fakturinfo-länken men backade ur igen. Vill nog inte syna dem för 77 spänn. De är redan historia.

Jag är inte riktigt med. Fick du en P-bot på 77 kr?

Så står det. Andra kanske skulle kalla det avgift + böter.

Walle85
Är det P-bot eller P-avgift?

Ifall du vet att det är deras tjänst för betalngar så kan du ju alltid kontakta dem via deras officiella uppgifter och fråga ifall det är på riktigt.

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
På sammanlagt 77 kr?
Apcoa verkar ju vara ett stort bolag så det är knappast scam du råkat ut för. Bara tacka och ta emot pengarna.

Jag antar att frågan är om den uppgivna webaddressen är OK, eller något man få virus från.

Men summan 77 kr, passar den på något sätt in på ärendet du har haft med dem?

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Att en P-avgift kan vara på 77 kr, dt är jag med på. Men att p-böter kan vara så låga, det tror jag inte att jag sett sedan jag tog körkort för snart 50 år sedan.

Tråden handlar om apcoa verkligen erbjuder sig att betala tillbaka eller om det är bedragare i farten. Har någon varit med om att få tillbaka pengar från ett P-bolag??? Se t.ex https://www.dagensps.se/motor/de-trodde-mig-inte-lottas-kamp-mot-p-jattarna/.

De som har råkat ut för apcoa förstår mer vad det handlar om i allmänhet. För de som inte har haft med apcoa att göra så söker de anledningar till att skicka en pappersfaktura med en fet fakturaavgift. Deras automatiska system klickar ibland, kanske medvetet.

Tråden handlar om apcoa verkligen erbjuder sig att betala tillbaka eller om det är bedragare i farten. Har någon varit med om att få tillbaka pengar från ett P-bolag??? Se t.ex [länk].

De som har råkat ut för apcoa förstår mer vad det handlar om i allmänhet. För de som inte har haft med apcoa att göra så söker de anledningar till att skicka en pappersfaktura med en fet fakturaavgift. Deras automatiska system klickar ibland, kanske medvetet.
Fega inte ur nu. Svara dem att du vill ha pengarna och så berättar du framöver i tråden vad som händer.

• Gilla
  • Haha
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Så roligt får ni inte. Men du kan väl prova. Du får dessa 77 kr om du lyckas ;)

Så roligt får ni inte. Men du kan väl prova. Du får dessa 77 kr om du lyckas ;)
Absolut. Skicka länken.

Har någon varit med om att få tillbaka pengar från ett P-bolag?
När du nu frågar så ja. 😀 Fullkomligt orelaterat till trådens ämne, det var ett tag sen och det krävde lite övertalning. 😎 Men pengarna fick jag igen... Och jag antar att detta ärende fortfarande är vilande för jag hörde aldrig ifrån dem igen. 😀

Brev från Svensk P-Konsult AB angående återbetalning av kontrollavgift; nämner tingsrätt och ett ärende som sätts på vilande tills domen är klar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En bild av en gammal postgiroutbetalning med handskrivna anteckningar, datumstämplad 1991, delvis maskerad text och adress till Uppsala.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
breakman och 2 till
  • Laddar…
Gratulerar, i mitt fall behövdes bara några svordomar. Märkligt att de skulle ge med sig så lätt...

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Står i mitt citat i #1, fast utan länk: www.fakturainfo.se
1. Jag kan inte logga in där för att jag har inte något ärende hos dem.
2. Och hur har du tänkt att jag skall lyckas överta ditt ärende?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.