P
jag svarar alltid och ber att få ringa upp inom 5- 10 min.. det brukar fungera... Eller så är det för att jag alltid ringer upp... :thinking:

• Gilla
galento
  • Laddar…
hsd
Det är ett bra sätt, så länge de fysiska kunderna prioriteras

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
P
hsd hsd skrev:
Det är ett bra sätt, så länge de fysiska kunderna prioriteras
precis samtal tar man när kunden i butiken fått sin hjälp..
Och om man verkligen ringer upp inom 10 min så vinner man mycket..

• Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
Aoptik här i stan har en röstbrevlåda där man ska lämna namn och nummer så ringer dem upp så fort de inte har några kunder i butiken.

Jag skulle aldrig lämna telefonnummer utan att ha ett påbörjat ärende. Å andra sidan skulle jag ytterst ogärna ringa kallt heller.

Jag träffar gärna en människa för att bli kund, eller förväntar mig kunna bli det helautomatiserat. Inget däremellan.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag skulle aldrig lämna telefonnummer utan att ha ett påbörjat ärende.
Varför då?
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Å andra sidan skulle jag ytterst ogärna ringa kallt heller.
Vad betyder det, "ringa kallt" alltså?

useless useless skrev:
Enligt google betyder det att du ringer någon som inte vill bli uppringd av dig.
Vart är världen på väg om en näringsidkare inte vill bli uppringd av en potentiell kund? :mad: GAAAAHHHH!!!

P
Alfredo Alfredo skrev:
Vart är världen på väg om en näringsidkare inte vill bli uppringd av en potentiell kund? :mad: GAAAAHHHH!!!
De flesta oseriösa telefonförsäljare håller ju på så...

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Precis. Då är det ju inte mer än rätt att man ringer kallt till en massa olika telefonförsäljare som hämnd.

• Haha
1
  • Laddar…
Maskintok skrev:
De flesta oseriösa telefonförsäljare håller ju på så...
Vad menar du? Att en optiker inte vill bli uppringd av sina kunder för att de är rädda för att det ska vara en "oseriösa telefonförsäljare"? Jag förstår inte vad du menar.

Att ringa någon är ju sååå 2010.

• Gilla
JuggeH
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Vad menar du? Att en optiker inte vill bli uppringd av sina kunder för att de är rädda för att det ska vara en "oseriösa telefonförsäljare"? Jag förstår inte vad du menar.
Nä inte optiker..
Men t,ex säljare av dammsugare, olika abonnemang mm..
Man ringer upp numret men det är en dator som ringt och inte en person...

Maskintok skrev:
Nä inte optiker..
Fast här handlade det om att @Nötegårdsgubben inte ville ringa en optiker och lämna ut sitt nummer och det fattade jag inte. Men vi släpper det tycker jag.

useless useless skrev:
Att ringa någon är ju sååå 2010.
Du tänker på den gamla goda tiden där man omgående klarade av ett ärende med ett kort telefonsamtal istället för att dra ut på det i veckolånga mail/sms-konversationer fulla av missförstånd? GAAAAHHHH!!!

• Gilla
  • Haha
Solvskaftet och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.