1 655 463 läst ·
17 716 svar
1655k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Köksredskap som "bor" hos mig ska köras i diskmaskin och passar det inte så är upplösning ett mycket passande straff.useless skrev:
Skämt åsido så vet jag naturligtvis att aluminium tar stryk av diskmaskin men det är första gången jag varit med om att det faktiskt gått hål i en stekpanna. Kanske får minska andelen saltsyra i mitt maskindiskmedel...
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 629 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 187 inlägg
Gaahhh!!
Skrev en dålig trådstart för över en månad sen och nu haglar det in svar på första inlägget som helt missat den egentliga poängen (och all diskussion efter första inlägget).
Jag borde förstås vetat bättre och tänkt längre då, men tyckte att det var kul att även fånga upp den här trådens ursprungliga tema (även om jag inte har något emot den bredare gnällplats den blivit).
Skrev en dålig trådstart för över en månad sen och nu haglar det in svar på första inlägget som helt missat den egentliga poängen (och all diskussion efter första inlägget).
Jag borde förstås vetat bättre och tänkt längre då, men tyckte att det var kul att även fånga upp den här trådens ursprungliga tema (även om jag inte har något emot den bredare gnällplats den blivit).
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Den varkar ha hamnat på förstasidanNötegårdsgubben skrev:
Gaahhh!!
Hur svårt ska det vara?!
Min anläggning producerar inte 0.3 kWh samtidigt som den producerar 1.2 kWh.
Mitt hus har större förbrukning än 0 kWh och jag exporterar inte 1.2 kWh.
Så tar vi det en sväng till då.. suck!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min anläggning producerar inte 0.3 kWh samtidigt som den producerar 1.2 kWh.
Mitt hus har större förbrukning än 0 kWh och jag exporterar inte 1.2 kWh.
Så tar vi det en sväng till då.. suck!
Mm, och inte förbrukar någonting...useless skrev:
Teorin/kunskapen som råder just för tillfället är att elektrikern har vänt på klämmorna. Det jag importerar från nätet visas alltså som export istället. Om det finns fler fel, eller om det blir följdfel på grund av detta, någon beräkning som får fnatt eller liknande återstår att se.
Igår eftermiddag/kväll när den mätaren drogs igång hade jag exempelvis 0 i produktion och samtidigt export på någon/några kW.
Så någonstans räknar den bara +/- och när importen får fel tecken istället blir det knas.
Gahhhhhh
frugan ringde till specsaver idag och skulle höra om de beställda glasögonen hade kommit .
Eftersom ingen svarade så blev det flera försök och när butikens chef till slut svarade väldigt irriterad så undrade hon om det var frugan som ringt flera gånger och att de faktiskt hade kunder att ta hand om i affären
vilket servicebemötande de har .
Eftersom ingen svarade så blev det flera försök och när butikens chef till slut svarade väldigt irriterad så undrade hon om det var frugan som ringt flera gånger och att de faktiskt hade kunder att ta hand om i affären