Och så har American Express slutat med support på svenska. Varken på chatt eller telefon. Uselt!
Nu är jag iofs hyfsad på engelska men jag blev riktigt sur när de har slutat med det.

/Höghus

Höghus Höghus skrev:
Och så har American Express slutat med support på svenska.
Vet du det med säkerhet eller råkade du bara komma till en engelskspråkig person?

Alfredo Alfredo skrev:
Vet du det med säkerhet eller råkade du bara komma till en engelskspråkig person?
Jag vet empiriskt. Engelsk chatbot i appen, det står i appen att det är vad som erbjuds.
Och via telefon engelsk röstigenkänning som aldrig kopplar till växel om man inte svarar.

/Höghus

G
GAAAAAAAAH "EU vill inför krav på att de ska vara uppkopplade till elnätet" vad är det för jävla trams..

Dock bara ett förslag men man vet ju aldrig vad clownerna där nere klubbar igenom..

• Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Gaaaaaaaahh
Spricka i bilens vindruta synlig från insidan med vägskylt och landskap i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Small till igår, såg inget då..
Idag på väg hem såg jag. 😵‍💫

• Ledsen
hapazard och 5 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
GAAAAAAAAH "EU vill inför krav på att de ska vara uppkopplade till elnätet" vad är det för jävla trams..

Dock bara ett förslag men man vet ju aldrig vad clownerna där nere klubbar igenom..

[media]
Inte ska vi låta oss styras av sånna regler. Vedspisupproret lyckades och de svenska byråkraterna fick backa, vi har inget vettigt skäl att godta sånna eu förordningar, och skulle de likafullt genomföras utan att vi får nationellt undantag är det läge för civil olydnad.

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Inte ska vi låta oss styras av sånna regler. Vedspisupproret lyckades och de svenska byråkraterna fick backa, vi har inget vettigt skäl att godta sånna eu förordningar, och skulle de likafullt genomföras utan att vi får nationellt undantag är det läge för civil olydnad.
Dom undvek ju nogsamt att säga nåt om när det EVENTUELLT skulle implementeras.
Sen tror jag ju inte att man får igenom kravet på nätanslutning då det kommer att stöta på problem i många länder.
Nästan så man skulle vilja läsa förslaget själv och få en koll på vad det verkligen står i det.

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:

[media]
Är Riks där nere?

FredrikR FredrikR skrev:
Idag på väg hem såg jag.
Yeees! Snart slipper du en gammal repig vindruta. 😀👍

• Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Är Riks där nere?
Dom kanske var det för 7 dagar sen ...

Alfredo Alfredo skrev:
Yeees! Snart slipper du en gammal repig vindruta. 😀👍
Så gammal var... Men visst, man får vända det till något positivt.
Kunde varit panoramataket istället, som skedde på förra Volvon.. 🫣

TeroM TeroM skrev:
Dom kanske var det för 7 dagar sen ...
Sant, de brukar ganska ofta vara där nere.

Du menar väl också "i gyttjan"?

• Gilla
  • Älska
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Sant, de brukar ganska ofta vara där nere.

Du menar väl också "i gyttjan"?
Tänkte mer på 1/4

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
ullberg
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaaaaahh
[bild]
Small till igår, såg inget då..
Idag på väg hem såg jag. 😵‍💫
Ibland är skadelyckan den enda sanna lyckan - så jag bjuder på denna:

min bil är tydligen en stenskottsmagnet och sen ny 2022 har jag varit och fyllt stenskott någonstans mellan 5 & 10 gånger. I november 2024 small det igen på vägen till jobbet, ordentligt denna gång, jag såg skadan och tänkte att den där måste jag laga. När jag kom ner i garaget på eftermiddagen var rutan sprucken, sannolikt temperaturskillnad som knäckte rutan. Jag tänkte det var lika bra att ta tag i det då jag hade flera lagade stenskott och bytte ruta 2v senare - ordningen återställd…

…stenskottsmagneten fortsatte tyvärr och jag fick en rejäl smäll redan i slutet november som jag trodde skulle behöva fyllas men hittade inget stenskott, förrän början december när rutan sprack igen och jag hittade stenskottet i kanten av rutan (i den svarta ramen - därav att jag inte sett det). Då jag gav jag upp och tänkte jag får vänta till sommardäckssäsongen innan nästa byte. Det är bokat nu på fredag - vi får se om nästa ruta håller längre än en månad…

/U

• Ledsen
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Dom undvek ju nogsamt att säga nåt om när det EVENTUELLT skulle implementeras.
Sen tror jag ju inte att man får igenom kravet på nätanslutning då det kommer att stöta på problem i många länder.
Nästan så man skulle vilja läsa förslaget själv och få en koll på vad det verkligen står i det.
Hittade det här svaret:

https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-10-2025-000487-ASW_EN.pdf

• Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.