1 498 976 läst ·
15 313 svar
1499k läst
15,3k svar
GAAAAHHHH!!!
Inte ska vi låta oss styras av sånna regler. Vedspisupproret lyckades och de svenska byråkraterna fick backa, vi har inget vettigt skäl att godta sånna eu förordningar, och skulle de likafullt genomföras utan att vi får nationellt undantag är det läge för civil olydnad.G Greger_08 skrev:
Dom undvek ju nogsamt att säga nåt om när det EVENTUELLT skulle implementeras.F fribygg skrev:
Sen tror jag ju inte att man får igenom kravet på nätanslutning då det kommer att stöta på problem i många länder.
Nästan så man skulle vilja läsa förslaget själv och få en koll på vad det verkligen står i det.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Ibland är skadelyckan den enda sanna lyckan - så jag bjuder på denna:FredrikR skrev:
min bil är tydligen en stenskottsmagnet och sen ny 2022 har jag varit och fyllt stenskott någonstans mellan 5 & 10 gånger. I november 2024 small det igen på vägen till jobbet, ordentligt denna gång, jag såg skadan och tänkte att den där måste jag laga. När jag kom ner i garaget på eftermiddagen var rutan sprucken, sannolikt temperaturskillnad som knäckte rutan. Jag tänkte det var lika bra att ta tag i det då jag hade flera lagade stenskott och bytte ruta 2v senare - ordningen återställd…
…stenskottsmagneten fortsatte tyvärr och jag fick en rejäl smäll redan i slutet november som jag trodde skulle behöva fyllas men hittade inget stenskott, förrän början december när rutan sprack igen och jag hittade stenskottet i kanten av rutan (i den svarta ramen - därav att jag inte sett det). Då jag gav jag upp och tänkte jag får vänta till sommardäckssäsongen innan nästa byte. Det är bokat nu på fredag - vi får se om nästa ruta håller längre än en månad…
/U
Hittade det här svaret:L lat skrev:
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-10-2025-000487-ASW_EN.pdf