useless useless skrev:
Gaaaaaaaaaahhhhhh.

Efter att ha provat fyra olika dubbelhäftande tejpar sitter äntligen krokarna fast.

[bild]
Är skruvarna bara dekorativa? Annars ser det ju ut att vara enkelt löst.

tveksamt tveksamt skrev:
Är skruvarna bara dekorativa? Annars ser det ju ut att vara enkelt löst.
Att problemet går att lösa betyder inte att någon inte ska rullas i tjära och motstå spe vid skampålen.

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Tror jag förstår, ingen tejp var tillräckligt bra för rättvänd krok, så lösning blev att vända krokarna så att det som hängts på dem ramlar ned före tejpen släpper.😇

• Gilla
  • Haha
Tokslut och 5 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Tror jag förstår, ingen tejp var tillräckligt bra för rättvänd krok, så lösning blev att vända krokarna så att det som hängts på dem ramlar ned före tejpen släpper.😇
Precis. Nu ramlar handduken upp istället vilket motverkar gravitationens kraft på krokarna.

• Haha
Blazermannen och 6 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Precis. Nu ramlar handduken upp istället vilket motverkar gravitationens kraft på krokarna.
Är det då man säger "häng upp handduken efter dig"😉

• Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
M MasMats skrev:
👍Vilken var vinnartejpen? Vilka ska jag undvika?
En millimetertjock transparent gummiaktig tejp köpt på Clas Ohlson för flera år sedan:

Rulle med millimetertjock transparent gummiaktig tejp, delvis täckt av skyddspapper, köpt från Clas Ohlson.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Funkade mycket bättre än de fästkuddar och fästkuddeliknande tejp jag provade.

• Gilla
ricebridge och 3 till
  • Laddar…
AXS
VHB ❤️

GAAAAAAH
Det är 2025, hur svårt ska det vara för butiker och tillverkare att behålla en bra produkt mer än 4 veckor?
Man hittar en tröja, eller ett par jeans. Till och med skor ibland som passar bra och fungerar.

När man sedan ska köpa samma produkt igen är den spårlöst försvunnen. Och ingen har förståelse för min besvikelse.

Exakt samma sak med snus. Kontinuitet företag! AAAARGGGHH

• Gilla
  • Älska
cpalm och 7 till
  • Laddar…
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
GAAAAAAH
Det är 2025, hur svårt ska det vara för butiker och tillverkare att behålla en bra produkt mer än 4 veckor?
Man hittar en tröja, eller ett par jeans. Till och med skor ibland som passar bra och fungerar.

När man sedan ska köpa samma produkt igen är den spårlöst försvunnen. Och ingen har förståelse för min besvikelse.

Exakt samma sak med snus. Kontinuitet företag! AAAARGGGHH
Det kostar för mycket att hålla ett lager. Gör man det är det någon annan butik som kan hålla lägre pris och konkurrera ut dig.
Man ser samma sak överallt. Ska kommunen byta ut en påkörd lyktstolpe? Glöm att de har några på ett lager på gatukontoret, man får beställa en ny från tillverkaren (som inte heller har lager). Förr kunde en stolpe bytas ut på ett par dagar, nu tar det månader.

• Ledsen
Fotografen
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det kallas vinter och återkommer varje år.
(På temat besvikelse över utgångna bra grejer:)

GAAAAHH!
Ingen tillverkare har jeans i W38/L36 längre. Alla andra kombinationer finns. Både bredare smalare och längre/kortare. Har haft samma storlek i 30 år. Får helt enkelt åka till Borås och beställa efter mått på Jeansverket.

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
(På temat besvikelse över utgångna bra grejer:)

GAAAAHH!
Ingen tillverkare har jeans i W38/L36 längre. Alla andra kombinationer finns. Både bredare smalare och längre/kortare. Har haft samma storlek i 30 år. Får helt enkelt åka till Borås och beställa efter mått på Jeansverket.
Min storlek har aldrig funnits. Jag köper på midjan sedan lägger butiken upp för en billig peng.

Minns när Levi's 502orna togs bort fick jag mor att handla lagret butiken hade. Det räckte några år iaf. Bästa modellen tar de självklart alltid bort...

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
galento galento skrev:
Och här har vi arbetshandskar för den som inte arbetar , ibland tar man ju av sej
handskarna och är man svettig i handen följer innerfodret med. Riktig skitprodukt.

[länk]
Ja, Granberg handskar skulle passa bra i Buttericks sortiment, sämre skit får man leta efter.
Köpte några olika par på Gekås, de tålde inte fukt, "skinnet" löstes upp som om det vore gammal lump!
GAAAAHHHH

• Ledsen
kashieda
  • Laddar…
Jag gillar de trädgårdshandskar som Coop säljer, tre par för 30, tyvärr idag bara stl 7 och 11.

Håller helt ok, bra grepp.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.