Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag försöker! Har beställt varenda julklapp på nätet. Allt har kommit fram, utan skavanker eller restnoteringar. Utlämningsställena har varit välfungerande och det har gått att identifiera sig med Freja eller BankId+.

Jävla välfungerande samhälle! Jag ger mig!
Här har man ju faktiskt ett eget ansvar också kan man tycka. Jag har tex sett till att beställa julklappar som PostNord beräknar leverera den 23dje. Så handen på hjärtat, har du verkligen försökt?

• Haha
  • Älska
kashieda och 8 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
och det har gått att identifiera sig med Freja eller BankId+.
GAHHHH @Nötegårdsgubben kan inte hålla ordning på att det heter Freja+ och BankID. inte Freja och BankID+ :D.

• Haha
Intet och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
GAHHHH @Nötegårdsgubben kan inte hålla ordning på att det heter Freja+ och BankID. inte Freja och BankID+ :D.
BankID+ kanske är VIP-versionen.? 🤔🙃

• Gilla
  • Wow
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
tommib
Shhhhh.....
Berätta inte om den för populasen.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Berätta inte om den för populasen.
Jag är mest nyfiken på vad @Nötegårdsgubben gjort för att tappa plus-funktionen på Freja? Med på någon swishlista kanske? 😮 GAAAAHHHH!!!

• Haha
  • Wow
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Jag blev bara så glad för ett år sen eller när det nu var när jag insåg att en app i telefonen kunde scanna ett pass eller nationellt id-kort och på så vis ge en tillgång till en högre nivå av id. Om det inte är plus förtjänar inget att vara det. För att få Frejas motsvarighet skulle man (i alla fall typ 2022) gå in till ett sunkigt ATG-ombud och identifiera sig. Inte plus i jämförelse. 🤓

Jag vet mer än väl att den här tråden är till för att man ska få gnälla av sig, men ibland känner jag bara att jag är fantastiskt lyckligt lottad som får bo i ett rikt land där många små saker ständigt blir bättre. Jag vet att det inte är hela bilden, men det är en viktig del av den.

God jul på er, vare sig ni har klappar under granen eller bortslarvade i Rosersberg! 🎅

• Gilla
  • Älska
ÅkeSun och 9 till
  • Laddar…
T topmount skrev:
GAAAHHHH! Finns det någon lekman som blivit typ halvbra på att bredspackla. Kan man typ anställa en målare för att typ lära en grunderna?
Finns en långsiktig lösning som nu börjar falla ut, dottern började gymnasiet i höstas och ska ev. bli målare, dom väljer inrikting på byggprogrammet till åk2. Men bredspackling har redan varit på utbildningen så det får hon fixa framöver.

• Gilla
  • Älska
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Det är fusk, man ska kunna själv GAAAHHHH!

• Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Fusk å fusk... Vissa människor kan själva, vissa jobbar ihop stålarna för att leja bort jobbet till en människa som kan, vissa lägger 19 år på att avla fram en ny människa som förhoppningsvis kommer kunna.
Whatever floats YOUR boat... 🙂

• Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 7 till
  • Laddar…
T
T ToRy skrev:
Fusk å fusk... Vissa människor kan själva, vissa jobbar ihop stålarna för att leja bort jobbet till en människa som kan, vissa lägger 19 år på att avla fram en ny människa som förhoppningsvis kommer kunna.
Whatever floats YOUR boat... 🙂
Nästan så jag hoppas mina blir det dom säger nu när dom är små😂 en ska bli kock och ha egen restaurang, en ska ha grävmaskiner och hjullastare och en ska bli elektriker säger dom😂

Och ett gaaaahhh! Jag borde nästan skaffa en till och hoppas han/hon blir snickare🤔

• Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Whatever floats YOUR boat
Jag vet vilken metod jag tror är svårast, dyrast och antagligen osäkrast. 😮

• Wow
  • Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
N
Alfredo Alfredo skrev:
Jag vet vilken metod jag tror är svårast, dyrast och antagligen osäkrast. 😮
Att anlita en okänd hantverkare?

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Hellre okänd än ökänd.

• Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag borde även ha skrivit "mest tidskrävande" så kanske du gissat rätt. 😂

N
Alfredo Alfredo skrev:
Jag borde även ha skrivit "mest tidskrävande" så kanske du gissat rätt. 😂
Gissar på samma ändå🤪

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.