1 034 137 läst · 10 616 svar
1034k läst
10,6k svar
GAAAAHHHH!!!
Tankar och vilar ögonen i Storuman efter 15 mil med sikt till nästa par snö pinnar.
Haft en timmerbil framför, åkte jag närmare den såg jag ingenting.
Vägen oplogad, bara spåren från timmer bilen att följa, värmeslingorna i rutan gör som att se genom ett myggnät.
Tar inlandsvägen för att slippa förmodat trafikkaos på E4an.
Jaja, bara 89 mil kvar hem 🙂
Vägen oplogad, bara spåren från timmer bilen att följa, värmeslingorna i rutan gör som att se genom ett myggnät.
Det var inte så farligt på E4an igår. (Uppgift enligt bekant som åkte Uppsala - Umeå igår).Isakare skrev:Tankar och vilar ögonen i Storuman efter 15 mil med sikt till nästa par snö pinnar.
De åkte sträckan på ca 8,5 timmar. Google säger ca 6,5. Men de extra två timmarna var sannolikt till stor del laddning av elbil och rastning av barn (en 4-åring och en 1-åring).
Jag kör i princip aldrig E4 när jag ska till norra Sverige. Inlandet är mycket bättre - Nästan ingen trafik, rondeller eller fartkameror. Sist jag åkte E4 var söderut vid påsken 2021 då jag hade ett ärende till Luleå på vägen.pacman42 skrev:
Göteborg-Haparanda ger ju ett antal möjligheter, men det blir ju oftast E4 från Gävle då det går snabbast. Jag har kört via Norge ett par gånger, då blir det mycket småvägar när man skall ta sig över till Sverige igen, Det finns inte så många större vägar i riktningen sydväst-nordost över Skanderna.tveksamt skrev:
Nä, jag glömde skriva att jag kör inlandet från Gävle/Sundsvall till Karesuando några gånger per år. Då skiljer det typ två mil mellan inlandet och kusten, men inlandet går alltid fortare och är avkopplande i jämförelse.tveksamt skrev: