Alfredo Alfredo skrev:
Jag har blodcentralens nyckelring med blodgrupp på min hojnyckel. 😱

[bild]

Snodd bild.
Fan vad smutt, en sån ska jag fråga efter vid nästa lämning.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har blodcentralens nyckelring med blodgrupp på min hojnyckel. 😱

[bild]

Snodd bild.
Sån har jag aldrig blivit erbjuden.

Orättvist! (Läses som en tjurig femåring)
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Sån har jag aldrig blivit erbjuden.

Orättvist! (Läses som en tjurig femåring)
Tycker du kan ta i med Kishtis "ORIMLIGT"!
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Sån har jag aldrig blivit erbjuden.
Gissar att det skiljer mellan olika regioner/landsting. Jag har lämnat vid tre olika i Sverige och vissa rutiner skiljde en del.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Jag tror jag måste byta tofflor, har använt det sedan vi flyttade in i huset för 6 år sedan, men jag tror de är lite för oergonomiska för att de ska vara riktigt bra. Borde välja dessa med samma omsorg som man väljer skor till jobbet, är ju ungefär lika fördelas tid i de båda så..
Och så lite bättre på att göra övningar för att motverka inflammation så ska det nog bli bra på sikt!
6år?!!!!
Vad kör du med för toffelkvalitet?
Här håller de ett år max......
/W
 
Alfredo Alfredo skrev:
Gissar att det skiljer mellan olika regioner/landsting. Jag har lämnat vid tre olika i Sverige och vissa rutiner skiljde en del.
Låter rimligt, samtidigt känns ju geblod som ett gemensamt varumärke. 🤔

Jag har för övrigt A+, och jag tolkar det som ett betyg och att det måste vara det bästa! 🙃
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har blodcentralens nyckelring med blodgrupp på min hojnyckel. 😱

[bild]

Snodd bild.
Jag har en nyckelring med O-. Den bästa gåvan jag fått är denna.
 
  • En svart tygväska med ett tryck som föreställer en blodpåse och texten "BLODPÅSE".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Wow
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Tokslut Tokslut skrev:
Sitter i ett väntrum och tittar ner och ser detta, fyller 50 i år och det kan bara gå utför hädanefter :D

[bild]
Men, den vänstra skon är ju kamouflerad, inget har sett nåt. 😇
 
Maria T
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
6år?!!!!
Vad kör du med för toffelkvalitet?
Här håller de ett år max......
/W
Toffeltips - Ulletofflan (Ulle.com) - tvättas i 30 grader och håller formen förvånansvärt bra, så i alla fall tre-fyra år för ett par. Jag är också ett stort fan av sköna tofflor, året om.
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
6år?!!!!
Vad kör du med för toffelkvalitet?
Här håller de ett år max......
/W
Just dessa är ett par crocs-tofflor. Vilket är rekommenderat av en del kliniker (vid just hälsporre) eftersom de har bra dämpning, men misstänker att jag kanske behöver något annat.
Sedan kan ju åldern på dem förstås ta ut sin rätt, även om de till synes är i (mycket) bättre begagnat/nästan nyskick, och klämmer man på dem är det inte någon kännbar skillnad på mina och ett par nya heller.
 
Gaaaaahh
38,6°C
Lit de parade nu, jag och mina sågar.

Vi ses på andra sidan... 😶‍🌫️

Eller så var det min "tur" här hemma.
 
  • Ledsen
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har blodcentralens nyckelring med blodgrupp på min hojnyckel. 😱

[bild]

Snodd bild.
Dessa särskrivningar. Du menar väl snoddbild?😉
 
  • Haha
Manganbangan och 2 till
  • Laddar…
Manganbangan Manganbangan skrev:
@Alfredo @13th Marine m.fl. ✊🩸. Sånt man bjuder samhället på för att man kan, eller hur?
Hand som håller en brungul kapsel, antingen niferex eller duroferon, som nämns i texten. Bakgrund suddig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stör mig att jag inte får ge blod på 23mån till...
Men jag får ju nöjet att knapra dessa! En karta niferex och sedan har jag 7 kartor duroferon därefter.
 
  • Ledsen
Manganbangan och 1 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Det där är en klassiker som man själv gör ett par gånger om året 😆 Du är i.a.f. ursäktad med att båda är mörka. Jag har gått iväg på morgonen med en vit och en grön sko, förvisso samma modell men ändå ...... Lätt hänt när man har dille på sneakers 😎

Äg det och låtsas som att det är medvetet!
appropå färger...

Den som har stött på Bruel & Kjaer mätinstrument - kanske typ gymnasieskolan på 80 och 90-talet om inte annat, och då främst inom audio och mätningar av audio, buller etc. med helt löjligt dyra mätmickar som är extremt nogranna - har säkert noterat den mer eller mindre spygröna färgen på deras olika apparater (vet inte om det gäller fortfarande) - historien säger att det var en av herrarna som bestämde och trumfade igenom det som företagsfärgen på sina produkter - problemet var personen var delvis färgblind och valde ut en färg som såg bra ut i dennes ögon - för oss andra, nja... denne var också känd för att ibland komma till jobbet med strumpor i olika färger - dock för honom så var de lika i färg...


En liknande historia var när farsan bestämde sig att lacka om en Ford Granada och ta lite rost samtidigt - valde färg och fick bilen rostlagad och lackad och var tänkt att gå i någon ljusare grå nyans - problemet var att när den kom ut i dagsljuset så var den lite åt nämnda Bruel & Kjaer apparat-färgen - dvs. spygrön ton... och efteråt kom man underfund med att när man bröt färgen så hade det inte gjort under dagljusnära fullfärgspektrumlampor utan typ under lysrörsljus... - nej, det lackades inte om och man kunde lätt säga att den hade en unik färg som man var väldigt säker på att ingen annan bil hade - eller ville ha...
 
Redigerat:
B
G Greger_08 skrev:
Vilken pub var det? så man slipper uppleva samma sak 🤬..
Pinchos på Folkungagatan 105.
 
  • Gilla
  • Haha
sinuslinus och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.