P Pappa1986 skrev:
GAAAAHHH!!
När man söker ett jobb och inte ens blir kallad till intervju.
Får nog slipa på mitt CV.....
Kämpa på, jag har 3 pågående rekryteringar för tillfället.
Olika roller med olika kompetenser och förmågor som efterfrågas.

Vissa ser ut att söka för de måste.
Vissa ser ut att vilja byta bransch.
Och sedan de med utbildning och erfarenhet.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Kämpa på, jag har 3 pågående rekryteringar för tillfället.
Olika roller med olika kompetenser och förmågor som efterfrågas.

Vissa ser ut att söka för de måste.
Vissa ser ut att vilja byta bransch.
Och sedan de med utbildning och erfarenhet.
Ja, arbetsförmedlingen kräver ju att man ska söka ett antal jobb i månaden för att få a-kassa. Jag har varit "mellan jobb" några gånger och vetat att jag kommer att ha jobb igen en månad senare eller så, men måste ändå söka. Då skriver man inte så engagerade personliga brev... Får mest dåligt samvete för att jag måste ta upp rekryterarnas tid när jag egentligen inte alls är intresserad.
 
  • Gilla
  • Älska
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
N
Jag har så svårt att förstå varför det är så väldigt viktigt idag med ett perfekt CV. Särskilt när det gäller praktiska jobb. Jag är tillräckligt gammal för att komma ihåg när cv inte användes till praktiska jobb. Har arbetat med många inom många olika branscher som skulle ha väldigt svårt att skriva ihop ett bra CV men som har varit väldigt duktiga på sina jobb.

Har man inte rätt utbildning så kan du ändå inte få jobbet oavsett hur mycket erfarenhet du har.
 
  • Gilla
LaT och 4 till
  • Laddar…
4774
Isakare Isakare skrev:
Och nu kommer ett om en axialborste GAAAAHHHH!!!

Köpte en ny till bänkslipmaskinen, skruvade bort muttern, provade borsten, men den var för tunn så jag blev tvingad att leta efter en bricka, hittade ingen med 13 mm hål, så jag fick borra upp en.
När allt skulle dit är muttern borta, vänstergängad i tum 😟
Letat i 1 timme....
Hittat muttern än?
 
4774 4774 skrev:
Hittat muttern än?
Jajamen!

Isakare Isakare skrev:
Muttern hittad, men inte rakt framför ögonen, utan innanför höger bakhjul på bilen.
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
4774
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!! för fylla på jobbet.
Fick lite hjälp på ett jobb idag, killen stank som en A lagare på parkbänken.
Om han hade tagit några nubbar till frukost eller om det var gårdagens fest som satt kvar vet jag inte, men han kan omöjligt varit nykter nog för att köra bil.
Om han kommit från ett företag vi hyrt in, hade jag avvisat och ringt hans chef, men nu hade vi ingenting med han att göra egentligen, så jag är kluven om det är mitt problem ??
Var kom han från då, dök han bara upp? Ditt problem blir väl tråkigheten med att jobba med en bakfull men arbetsgivarens ansvar att ta itu med 😄
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Sju-åtta må ha varit en lätt överdrift men följande sex alternativ ger RFSL som förslag:

[bild]
Även sex är en lätt överdrift, eftersom ett av alternativen är "vill ej svara".
 
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
eftersom ett av alternativen är "vill ej svara".
Som du själv skriver är det alternativet ett av de sex alternativen. Men hur som helst märker du ord nu.
 
Ok.
Du skrev att det brukar finnas sju-åtta kön att välja på. Sen erkänner du att det var överdrivet och när du ska berätta hur det verkligen är, drar du till med en (lite mindre) överdrift.

På ett diskussionsforum får du räkna med mothugg på sånt.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag har så svårt att förstå varför det är så väldigt viktigt idag med ett perfekt CV. Särskilt när det gäller praktiska jobb. Jag är tillräckligt gammal för att komma ihåg när cv inte användes till praktiska jobb. Har arbetat med många inom många olika branscher som skulle ha väldigt svårt att skriva ihop ett bra CV men som har varit väldigt duktiga på sina jobb.

Har man inte rätt utbildning så kan du ändå inte få jobbet oavsett hur mycket erfarenhet du har.
Jag har aldrig skrivit en CV... Förutom i skolan kanske som övning.
 
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
när du ska berätta hur det verkligen är, drar du till med en (lite mindre) överdrift.
Nej, jag visar ett förslag från RFSL med sex alternativ. Jag förstår inte vart du vill komma. Hela diskussionen började med en fråga "Juridiskt sett finns det väl bara 2 kön än så länge i Sverige?". Jag skrev att det ofta finns betydligt fler alternativ än så i diverse enkäter.

Spelar det någon som helst roll om en viss enkät har fem, sex, sju eller åtta alternativ? Alla varianterna är klart mer än två alternativ.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Nej, jag visar ett förslag från RFSL med sex alternativ. Jag förstår inte vart du vill komma. Hela diskussionen började med en fråga "Juridiskt sett finns det väl bara 2 kön än så länge i Sverige?". Jag skrev att det ofta finns betydligt fler alternativ än så i diverse enkäter.

Spelar det någon som helst roll om en viss enkät har fem, sex, sju eller åtta alternativ? Alla varianterna är klart mer än två alternativ.
Nu la du till ordet "alternativ". Du menade alltså inte antal kön att välja på. Gott så.
 
GAH hela den här diskussionen ovanför.

Detta är ett GAH å nån annans vägnar... i ett arbetsrelaterat mail har jag diskuterat med nån stackare som har titeln "Customer Success Manager". Stackars människa som måste jobba på ett ställe som hittar på sådana titlar, cringe.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Ledsen
Oskick och 7 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH.

Du kommer fram på en trång väg där du dessutom har en byggnadsställning på din sida och en skylt om att mötande har företräde, vad gör du?

A. Stannar och väntar på den mötande bilen
B. Kastar dig in framför denna och kör med full fart fram så ni möts på mitten och sedan står som ett fån och inte gör en ansats till att varken backa eller ta sig så långt åt sin sida som möjligt...
🤬
 
  • Ledsen
  • Arg
  • Wow
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Man gör enligt A men du har väl mött en som gjorde enligt B och nu står ni där på mitten….
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.