Alfredo Alfredo skrev:
Så är det nog. Alla olika enkäter man får brukar ha en sju-åtta stycken att välja på. Känns det som i alla fall...
Det var spännande, vad fyller du i för enkäter?
Kan inte påminna mig att jag sett annat än man/kvinna/vill ej ange, eller ”man/kvinna/annat”eller liknande..
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!! för fylla på jobbet.
Fick lite hjälp på ett jobb idag, killen stank som en A lagare på parkbänken.
Om han hade tagit några nubbar till frukost eller om det var gårdagens fest som satt kvar vet jag inte, men han kan omöjligt varit nykter nog för att köra bil.
Om han kommit från ett företag vi hyrt in, hade jag avvisat och ringt hans chef, men nu hade vi ingenting med han att göra egentligen, så jag är kluven om det är mitt problem ??
 
  • Ledsen
  • Gilla
Klass0n och 5 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Det var spännande, vad fyller du i för enkäter?
Sju-åtta må ha varit en lätt överdrift men följande sex alternativ ger RFSL som förslag:

Skärmbild från RFSL:s hemsida med en beskrivning av hur man kan ställa frågor om kön i enkäter och en lista över sex könsalternativ: Kvinna, Man, Ickebinär, Annat alternativ, Osäker, Vill ej svara.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
N Niq skrev:
Juridiskt sett finns det väl bara 2 kön än så länge i Sverige?
Biologiskt med, och det kan vi inte ens ändra genom riksdagsbeslut. 😉

Men vad mycket bättre världen skulle vara om alla kunde/tordes leva som den de är, oavsett vad de är.
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 8 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Biologiskt med
Fast så enkelt är det tydligen utifrån vad jag fått lära mig på gamla dar.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
N
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Biologiskt med, och det kan vi inte ens ändra genom riksdagsbeslut. 😉

Men vad mycket bättre världen skulle vara om alla kunde/tordes leva som den de är, oavsett vad de är.
Ja instämmer
 
N
Alfredo Alfredo skrev:
Sju-åtta må ha varit en lätt överdrift men följande sex alternativ ger RFSL som förslag:

[bild]
Jag har svårt att förstå varför det är så väldigt viktigt vad för kön man identifierar sig som. Man är som man är strunt samma vad. Men det är tydligen väldigt viktigt för en del
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Jag med 😃
Muttern hittad, men inte rakt framför ögonen, utan innanför höger bakhjul på bilen.
Lös under bilen igår med telefonens lampa utan att se den, nu tog jag fram en strålkastare.
Bil i garage med höger bakhjul synligt; en strålkastare och verktyg i förgrunden; arbetsbil med öppen dörr i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mikethebik och 8 till
  • Laddar…
Maria T
P Pappa1986 skrev:
GAAAAHHH!!
När man söker ett jobb och inte ens blir kallad till intervju.
Får nog slipa på mitt CV.....
Som redovisningsekonom (finns 20 på dussinet), kvinna, tidigare utmattningssjukskriven x 2 samt har åldern emot mig är jag inte förvånad när det gäller mig själv, tyvärr, men om ditt alias säger ditt födelseår så är det väldigt tråkigt.
Men slipa CV, och låta några vänner kolla på det, är ett tips.
Håller tummarna!
 
  • Gilla
Klass0n och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Muttern hittad, men inte rakt framför ögonen, utan innanför höger bakhjul på bilen.
Lös under bilen igår med telefonens lampa utan att se den, nu tog jag fram en strålkastare.
[bild]
Standard att grejer rullar dit det är som jobbigast att få fram dom från. "Murphy's law"
 
  • Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
galento
Ja , speglar , magneter och tryckluft. Men jäkla gött när man hittar det.
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Sju-åtta må ha varit en lätt överdrift men följande sex alternativ ger RFSL som förslag:

[bild]
Att många möjliga alternativ skulle kunna vara aktuella köper jag, jag kan dock inte påminna mig om att jag någonsin sett så många alternativ faktiskt användas.
 
Maria T Maria T skrev:
Som redovisningsekonom (finns 20 på dussinet), kvinna, tidigare utmattningssjukskriven x 2 samt har åldern emot mig är jag inte förvånad när det gäller mig själv, tyvärr, men om ditt alias säger ditt födelseår så är det väldigt tråkigt.
Men slipa CV, och låta några vänner kolla på det, är ett tips.
Håller tummarna!
Mina närmaste vänner är ju ni här på byggahus så jag får återkomma med ett CV 🤣🤣
Nej men jag slipa på och hoppas att det dyker upp något liknande i framtiden.
Eller, kanske dags att byta bransch helt enkelt...
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
Maria T
P Pappa1986 skrev:
Mina närmaste vänner är ju ni här på byggahus så jag får återkomma med ett CV 🤣🤣
Nej men jag slipa på och hoppas att det dyker upp något liknande i framtiden.
Eller, kanske dags att byta bransch helt enkelt...
Jag ångrar mig helt klart, att jag inte bytte bransch för 30 år sen, när jag hade en idé och en chans. Så jag tror på alla som vågar och gör'et nu. Heja!
🍀
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
GAAAAHHH!!
När man söker ett jobb och inte ens blir kallad till intervju.
Får nog slipa på mitt CV.....
Jag vet inte vad du gör, men kan säga att jag aldrig sett så mycket bra ansökningar som när jag rekryterade i somras. Det är på många områden arbetsgivarnas marknad just nu. Att söka jobb är också en förmåga i sig, man blir bättre med träning.

För egen del har jag för övrigt mer fördragsamhet med en halvdan CV än ett oengagerat personligt brev. Motivation slår oftast klass, eller kanske intresse meriter i mina ögon.

Jag gillar @Isakare kaxighet i exemplet ovan. Det är inte för alla, eller alla tjänster, but sometimes less is more.
 
  • Gilla
richardtenggren och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.