1 660 256 läst ·
17 794 svar
1660k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
GAAAAHHHH!!! för fylla på jobbet.
Fick lite hjälp på ett jobb idag, killen stank som en A lagare på parkbänken.
Om han hade tagit några nubbar till frukost eller om det var gårdagens fest som satt kvar vet jag inte, men han kan omöjligt varit nykter nog för att köra bil.
Om han kommit från ett företag vi hyrt in, hade jag avvisat och ringt hans chef, men nu hade vi ingenting med han att göra egentligen, så jag är kluven om det är mitt problem ??
Fick lite hjälp på ett jobb idag, killen stank som en A lagare på parkbänken.
Om han hade tagit några nubbar till frukost eller om det var gårdagens fest som satt kvar vet jag inte, men han kan omöjligt varit nykter nog för att köra bil.
Om han kommit från ett företag vi hyrt in, hade jag avvisat och ringt hans chef, men nu hade vi ingenting med han att göra egentligen, så jag är kluven om det är mitt problem ??
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 215 inlägg
Som redovisningsekonom (finns 20 på dussinet), kvinna, tidigare utmattningssjukskriven x 2 samt har åldern emot mig är jag inte förvånad när det gäller mig själv, tyvärr, men om ditt alias säger ditt födelseår så är det väldigt tråkigt.P Pappa1986 skrev:
Men slipa CV, och låta några vänner kolla på det, är ett tips.
Håller tummarna!
Mina närmaste vänner är ju ni här på byggahus så jag får återkomma med ett CV 🤣🤣Maria T skrev:
Som redovisningsekonom (finns 20 på dussinet), kvinna, tidigare utmattningssjukskriven x 2 samt har åldern emot mig är jag inte förvånad när det gäller mig själv, tyvärr, men om ditt alias säger ditt födelseår så är det väldigt tråkigt.
Men slipa CV, och låta några vänner kolla på det, är ett tips.
Håller tummarna!
Nej men jag slipa på och hoppas att det dyker upp något liknande i framtiden.
Eller, kanske dags att byta bransch helt enkelt...
Jag ångrar mig helt klart, att jag inte bytte bransch för 30 år sen, när jag hade en idé och en chans. Så jag tror på alla som vågar och gör'et nu. Heja!P Pappa1986 skrev:
🍀
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 215 inlägg
Jag vet inte vad du gör, men kan säga att jag aldrig sett så mycket bra ansökningar som när jag rekryterade i somras. Det är på många områden arbetsgivarnas marknad just nu. Att söka jobb är också en förmåga i sig, man blir bättre med träning.P Pappa1986 skrev:
För egen del har jag för övrigt mer fördragsamhet med en halvdan CV än ett oengagerat personligt brev. Motivation slår oftast klass, eller kanske intresse meriter i mina ögon.
Jag gillar @Isakare kaxighet i exemplet ovan. Det är inte för alla, eller alla tjänster, but sometimes less is more.


