1 655 887 läst ·
17 729 svar
1656k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 636 inlägg
Shit vad du var lättstött då.Rejäl skrev:
Varför börjar du ens kommentera på mina inlägg om du inte orkar argumentera för din sak?
Det är liksom inte första gången vi hamnat här.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 636 inlägg
MSB13th Marine skrev:
Fördelen med kontanter
Även om andra betalningssätt har blivit mycket vanligare, så har kontanter fortfarande en viktig roll i samhället. Använd kontanter då och då för att se till att upprätthålla din beredskap.
- Det är det enda betalningsmedel som alla kan ha tillgång till.
- Du behöver inte någon speciell teknik som appar, betalkort eller E-legitimation för att betala.
- Du kan ta ut och förvara en summa hemma i förebyggande syfte.
- Kontanter är centralbankspengar, det vill säga att värdet garanteras av staten.
- Det krävs inga mellanhänder för att genomföra betalning med kontanter.
Sunt förnuft har du noll av ser jag😉13th Marine skrev:
Du kommer och har alltid argumenterat allt in i döden och det är din största svaghet för du blir så naiv och verklighetsfrämmande..
Som extra bonus har jag kontanter i ädelmetaller, svenska minnesmynt i silver och guld som har ett nominellt, ett metallvärde, och ett samlarvärde och dom kostade exakt lika mycket som det nominella värdet när jag köpte dom.
Nu är ju dom mycket mer värda som mynt än det påstämplade nominella värdet men det är ju bara bonus.
Nu är ju dom mycket mer värda som mynt än det påstämplade nominella värdet men det är ju bara bonus.
Jag kan ge några exempel på vad som kan hända.13th Marine skrev:
Kortbetalningssystemet får något fel och slutar fungera Detta har hänt visserligen löste dom det väl på en dag eller så.
Din bank får något fel som gör att kortbetalning inte fungerar. Har hänt flera banker. Oklart om det varit tekniska fel eller att dom blivit hackade/kapade.
Banken ser misstänkt aktivitet på ditt konto/internetbank och låser den. Du måste boka en tid på ett kontor för att öppna den på nytt.
Du blir utsatt för kortbedrägeri och banken låser ditt kort.
Banken sätter felaktigt in pengar på ditt konto och låser det .
Allt det här har hänt och då har det varit väldigt trevligt att ha lite kontanter att använda.
Just lärt mig att man kan tanka soppa med kontanter, man får en lapp med en kod att tanka för.Alfredo skrev:
Då jag fyller dunkar till båten är det jämna 10 liter och lätt att räkna ut.
Värre om man ska tanka bilen, där har man inte en susning om hur mycket det går i.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 133 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 133 inlägg