1 656 461 lĂ€st ·
17 741 svar
1656k lÀst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Gaah för att plastpÄsar (1,2 ,3 mm liters) Àr slut i varenda affÀr. Vi köper bara nÀr det behövs, men verkar det vara slut.
Kan rekommendera dessa, extra kraftiga. Mycket bra!trÀhandtag skrev:
https://www.olandsplast.se/produkt-kategori/natbutik/
VĂ„ran Jonsered RS51 har varit suverĂ€n ocksĂ„ , ca 30 Ă„r . Instruktionsboken Ă€r tryckt 1990. Enda rep Ă€r gashandtag och centrifugalkopplingen och nĂ„t stiftbyte đAlfredo skrev:
Har gÄtt pÄ mackbensin / 2t olja i alla Är och den stÄr med detta under vintern ocksÄ utan problem.
Gaaahh! Flyttade om stÀmpen hÀromdagen för att kunna lÀmna tillbaka nÄgra, givetvis blev det för trÄngt sÄ jag inte fÄr in det nya syll-elÀndet. *mÄnga fula ord*.
Blir till att besöka Cramo pĂ„ mĂ„ndag och revidera tidsplanen đ.
Blir till att besöka Cramo pĂ„ mĂ„ndag och revidera tidsplanen đ.
Man fÄr ta dom till en butik som tar emot kontanter och handla lite i taget för att slippa frÄgor.Isakare skrev:
Word!RoTe skrev:
Kunde inte sagt det bÀttre sjÀlv.
"Cash is king" - och en vacker dag ska det visa sig vara vÀldigt sant. Kom ihÄg att RoTe och jag skrev det.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 734 inlĂ€gg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 734 inlÀgg
Nja, tusenlappar Àr inte sÄ bra i det lÀget. SmÄ valörer Àr betydligt bÀttre. Av samma anledning som att det Àr svÄrt att handla med en enkilos guldtacka.RoTe skrev:
MÀrkligt ÀndÄ hur man inte ens vet hur man betalar med kontanter lÀngre, alla mÀnniskor Àter mat, alla matbutiker har mig veterligen möjlighet att ta emot kontanter. MÄnga mÀnniskor kör bensin/dieselbil, mackar tar emot kontanter. Vissa dricker ganska mycket alkohol, systembolaget tar emot kontanter, osv osv.
Kan sjÀlv!
· Trelleborg
· 19 637 inlĂ€gg
MSB rekommenderar 2000kr i 20-lappar.
Men Àn har ingen lyckats förklara för mig vad som skulle hÀnda som gör att den mÀngden kontanter spelar nÄgon roll.
Men Àn har ingen lyckats förklara för mig vad som skulle hÀnda som gör att den mÀngden kontanter spelar nÄgon roll.
Ja tar ut kontanter ifrÄn bankomaten enbart för att det inte ska försvinna helt, för att betala mat o drivmedel mm..RoTe skrev:
MÀrkligt ÀndÄ hur man inte ens vet hur man betalar med kontanter lÀngre, alla mÀnniskor Àter mat, alla matbutiker har mig veterligen möjlighet att ta emot kontanter. MÄnga mÀnniskor kör bensin/dieselbil, mackar tar emot kontanter. Vissa dricker ganska mycket alkohol, systembolaget tar emot kontanter, osv osv.
Enligt flera mackar sÄ har kontantbetalningen ökat nÄgot det senaste Äret!