1 656 444 läst ·
17 741 svar
1656k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Någon vänlig byggahusare kan säkert vara behjälplig annat, ser ju inte ut att vara särskilt svårt till så att det ska påverka..B Bästerortarn skrev:GAAAAHHHH!!!
Jag trodde att projekten var i princip avklarade för denna semester. Satt och fikade med en granne när det börjar knaka. Tittar åt sidan och ........[bild]
Dessutom så vid närmare inspektion så är det ett kraftigt brott i en annan del av stammen.
Kanske en bra ursäkt att införskaffa en enklare kedjesåg 🤔 Är inte så sugen på att röja med yxa och en gammal rostig bågsåg 😫
Bränslepumpen i pendlarherrgårdsvagnen verkar vara på uppehället. Hostade till och dog vid start, och lät konstigt från tanken nu på kvällen, tveksamheter vid fullgas. Fan! Har iofs varit på gång ett tag, 24.000 mil och en massa etanol senare så kan man kanske inte klaga på GM/Saab.
Fyrhjulsdrift och sadeltank. Ingen billyft, ingen tid, ingen lust.
Hade andra planer för skatteåterbäringen som ännu inte dykt upp.
GAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH
GAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH
Måste man ta ner tanken på den för att komma åt pumpen?pjgb skrev:
Bränslepumpen i pendlarherrgårdsvagnen verkar vara på uppehället. Hostade till och dog vid start, och lät konstigt från tanken nu på kvällen, tveksamheter vid fullgas. Fan! Har iofs varit på gång ett tag, 24.000 mil och en massa etanol senare så kan man kanske inte klaga på GM/Saab.
GAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 626 inlägg
Nä, det finns verkligen mycket vettigt och hjälpsamt folk på BH men jag är liksom ute i obygden och sannolikt långt ifrån närmaste BH-medlem. Så jag ska nog spela "handfallen nollåtta-kortet" och få hjälp av någon bybo 😎tveksamt skrev:
Du kan få låna min elmotorsåg, är ett jäkla drag på den. Förvånande mig som inte har så många andra elprodukter för det grövre trädgårdsgörat.B Bästerortarn skrev:Troligen inte! Jag har liksom bara 2000 kvm tomt som dessutom nyss blivit "rensad" från större träd. Typ klassisk villatomt om än något "naturligare". Har egentligen svårt att motivera ett köp av en sån maskin överhuvudtaget så det får i.s.f. bli en enkel och billig rackare.
Eller om jag blinkar med ögonen och kör på "handfallen nollåttakortet" och tigger hjälp av nån karlakarl på byn 🤔
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 626 inlägg
Men du har ju inte någon sladd till elmotorsågen, den har bara ett vanligt batteri som du tar bort och laddar i samma batteriladdare som till skruvdragaren, bilbatteriet osv. Så fungerar min iaf 👍N Niq skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 626 inlägg
Kan säga att merB Bästerortarn skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 177 inlägg
Skogsägare