1 650 596 läst ·
17 661 svar
1651k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
Nope, loggade in på internetbank med BankID på kort, när vi sedan kom till att det skulle läggas in på telefonen så scannade vi QRkoden och sedan sa appen "din telefon saknar NFC, kontakta din bank".useless skrev:
Ok. Då är det nya rutiner numera.Alfredo skrev:
Det går kanske om man besöker banken men det gick inte på Nordea för en dryg vecka sedan i hemmet med en enhet som saknade NFC-läsare. Jag pratar alltså om Mobilt BankID och ingenting annat.
Så här skriver de själva.
[bild]
Jag har för mig att de någonstans "antydde" att NFC-kravet gick att komma runt om man besökte kontoret men hittar inte detta nu.
Jag skulle söka/beställa internationellt id-kort. Hos polisen kunde jag inte ens få ut kölapp för man behövde bokningsnumret eller telefonnummer, men mitt telefonnummer fungerade inte att mata in i kölappsmackapären och bokningsnummret va inget jag hade med mig. fick jaga en ledig lucka för att be om hjälp, vilket jävla system :OC cpalm skrev:
Det gäller att förnya sitt/sina BankID när det är dags annars blir det en nyinstallation med NFC och pass osv. Jag vill gärna ha en plan B med ett BankID på en annan maskin om telefonen går sönder eller blir stulen. Utan BankID är det svårt att göra ärenden på nätet.useless skrev:
Ja, jag höll på att missa mitt BankID på kort då Nordea förra året bestämt sig för att inte längre skicka ut nya kort automatiskt. Givetvis påstod de att det hade informerat om det i ett utskick (inte!) och givetvis var jag tvungen att gå till ett av de ännu ej avvecklade fysiska kontoren så att kassörskan kunde trycka på en knapp på sin dator och begära förnyelse.ClasseClas skrev:
Jag kan trösta dig med att det nog är ett mindre trassel än när jag lindade upp närmare 100 meter taggtråd i hövändaren 😂.
Så fort hade jag aldrig tagit upp ett staket innan - men det tog bra mycket längre tid att trassla ut kan jag lova och med en hel del blodvite 🙈
Så fort hade jag aldrig tagit upp ett staket innan - men det tog bra mycket längre tid att trassla ut kan jag lova och med en hel del blodvite 🙈
Man brukar ju hävda att det är misstagen man lär sig av. 😇👍mexitegel skrev:
Vi får se i mitt fall. 😂😎
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 140 inlägg