Byggahus.se
M mrsnhp skrev:
Hur ska man sova när man vet att det kilar runt en råtta instängd i ett rum i källaren?
Gå ner och slå ihjäl den?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Gå ner och slå ihjäl den?
Den har grävt tunnel under golvet och gömmer sig om man stör den, se bild längre upp i tråden. Dessutom är det en stor rackare och riktigt så tuff är jag inte. Jag är faktiskt inte tuff alls mot något som är större än en fluga, och min man verkar inte heller vara så pepp på att gå till attack. En källarbalrog skulle sitta fint nu.
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
AXS och 4 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
En källarbalrog skulle sitta fint nu.
Det är inte möjligt att låna grannkatten en stund eller sätter allergin stopp för såna försök. Vi hade en råtta inomhus en gång i ett hyrt hus i Thailand. Det var en snabb rackare som vi inte fick tag i men en lånad katt löste problemet tämligen omgående.
 
Råttor är ju sådana att dom faktiskt attackerar tillbaka så man ska nog vara försiktig. Är den stor så kan katter ha ganska jobbigt med dom. Särskilt om dom inte är vana jägare.

När jag körde soppor så användes ännu säckar. När vi hittade råttor eller möss i säckställningen så satte vi en plastsäck där. Dom dog nästan alltid efter att dom ätit plastsäck.
 
  • Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
GAAAAHHH!!!! en ord polis.........
/W
It ain't much, but it's honest work
 
  • Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Råttor är ju sådana att dom faktiskt attackerar tillbaka så man ska nog vara försiktig. Är den stor så kan katter ha ganska jobbigt med dom. Särskilt om dom inte är vana jägare.
Det finns ganska stora kattdjur att välja på i Thailand. Alfredo skrev inte vad det var för katt...
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det finns ganska stora kattdjur att välja på i Thailand. Alfredo skrev inte vad det var för katt...
En rätt normal kissemiss men heller ingen jätteråtta direkt, ingen liten mus men heller inget monster.

Vi satt ute på terrassen en kväll och hörde att det prasslade från köket och det var en snabb rackare som nästan kunde klättra på en kakelvägg. Efter några misslyckade jaktförsök gömde den sig under/bakom en tung TV-bänk och då gav vi upp och hämtade katten. Problem solved!
 
useless useless skrev:
Det finns ganska stora kattdjur att välja på i Thailand. Alfredo skrev inte vad det var för katt...
Absolut och en vanlig huskatt som är van att jaga klarar också en råtta.
 
Hoppas det inte är en Gambiansk jättepåsråtta. Kan bli spännande.
 
GAAAAHHHostHost
Covid förra året, influensa i år. Håller tummarna för familjejul nästa år då 😞
 
  • Ledsen
kashieda och 2 till
  • Laddar…
J JohnyS skrev:
GAAAAHHHostHost
Covid förra året, influensa i år. Håller tummarna för familjejul nästa år då 😞
GAAAAAHHHHHH!!!!!
Jag med, helt slut V50 å somnade varje kväll, drog tidigare förra fredagen för att handla julklappar, det enda som klappade var jag, och det ihop.....
Har köpt 1 julklapp och legat hemma sen förra fredagen.
Man känner sig som en dålig morfar och farfar........
Nästa år.........

/W
 
Gaaaaaaahhhh!
Jag har fastnat!
Två textmeddelanden som hänvisar till varandra, skapar en oändlig slinga för att sysselsätta någon.
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Skip6711 Skip6711 skrev:
Gaaaaaaahhhh! Jag har fastnat!
Det ordnar sig imorgon!
 
  • Gilla
Skip6711
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Gå ner och slå ihjäl den?
Är knappast förenligt med forumreglerna, djur ska väl klappas medhårs och utfodras med certifierat foder om jag fattar det hela rätt?
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Är knappast förenligt med forumreglerna, djur ska väl klappas medhårs och utfodras med certifierat foder om jag fattar det hela rätt?
Sorry! Fel av mig! Får väl kompensera mitt misstag genom att rekommendera ett lämpligt certifierat foder:

En behållare märkt "Rodentin", två gnagare, och gröna block utspridda framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.