T tergo skrev:
inte lätt jag brukar ligga 5-10 km under när jag passerar kamran
Jasså, du är en sån jävel..

• Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 12 till
  • Laddar…
richardtenggren
T tergo skrev:
inte lätt jag brukar ligga 5-10 km under när jag passerar kamran
Jag anar ironi här, men jag är ändå genuint intresserad av hur dessa människor tänker när de gör detta?

• Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
RoTe
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag anar ironi här, men jag är ändå genuint intresserad av hur dessa människor tänker när de gör detta?
Eller dom som ligger 10km/h under hastighetsbegränsningen trots perfekt väglag och sen sänker till 20 under vid kamerorna...

• Gilla
  • Ledsen
  • Arg
  • Haha
klaskarlsson och 9 till
  • Laddar…
Om man ligger 30 över och sedan råkar överkompesera 5 km/h när man bromsar vid kamera för att sedan återgå till 30 över har jag inga problem med. Problemet är de som ligger på eller strax under hastighetsbegränsningen oberoende av sikt eller väglag.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om man ligger 30 över och sedan råkar överkompesera 5 km/h när man bromsar vid kamera för att sedan återgå till 30 över har jag inga problem med. Problemet är de som ligger på eller strax under hastighetsbegränsningen oberoende av sikt eller väglag.
Då är man väl född med både dåliga nerver och taskig kroppskontroll? :D

D Dublin skrev:
Gaaaahhhh!!! Gjorde typ samma sak i helgen, parkerade utanför stormarknaden där jag parkerat hundratals gånger förut, men var i telefon när jag parkerade och gick in i affären så jag glömde så klart sätta P-skivan. 500 spänn fattigare. En sak i taget, att man aldrig lär sig...
Parkerade på Gullmarsvägen förra helgen, frågade till och med en p-vakt var jag kunde parkera, slog igång appen och bokade ett dygn, 22h senare ser jag att jag parkerat andra bilen i appen...
Sprang ner och väntade mig nån tusenlapp i böter men jag hade klarat mig 😄

• Gilla
  • Wow
  • Älska
klaskarlsson och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Då är man väl född med både dåliga nerver och taskig kroppskontroll? :D
Bara säger jag hellre tar det en de som kör mil efter mil på hastighetsbergränsing, trots perfekt väder och sikt

Bara säger jag hellre tar det en de som kör mil efter mil på hastighetsbergränsing, trots perfekt väder och sikt
Jag håller hastigheten, deal with it.

• Gilla
  • Älska
Uffe A och 11 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag håller hastigheten, deal with it.
Jo jag har blivit omkörda av sådana. Noll sikt och snöstorm med stora rillor av snö på banan. Kör 110 på motorvägen när vi andra kör betydligt långsammare

Jo jag har blivit omkörda av sådana. Noll sikt och snöstorm med stora rillor av snö på banan. Kör 110 på motorvägen när vi andra kör betydligt långsammare
Nja, de som har svårt att hålla sig till skyltat brukar vara de som kör på som fan trots dåligt väderlag.

Men jag förstår att du mest vill missförstå, men för att förtydliga så väljer jag då alltså den lägsta hastigheten av skyltat hastighet och lämplighet utifrån rådande förhållanden.

• Gilla
Uffe A och 8 till
  • Laddar…
Nja, de som har svårt att hålla sig till skyltat brukar vara de som kör på som fan trots dåligt väderlag.

Men jag förstår att du mest vill missförstå, men för att förtydliga så väljer jag då alltså den lägsta hastigheten av skyltat hastighet och lämplighet utifrån rådande förhållanden.
Så mao 110 även om väglaget säger annat.

Så mao 110 även om väglaget säger annat.
Om det är skyltat 110 och det är bra väglag ja.

• Gilla
  • Älska
Uffe A och 5 till
  • Laddar…
Om det är skyltat 110 och det är bra väglag ja.
Inte ovanligt man ser paragraftyttare som du köra 110 när det är snöstorm och noll sikt

useless useless skrev:
Jasså, du är en sån jävel..
ja men jag kompensera det när jag passerat kameran

Inte ovanligt man ser paragraftyttare som du köra 110 när det är snöstorm och noll sikt
Vid noll sikt ser du väl knappast andra trafikanter så ditt påstående lämnar en del att önska 😎

• Haha
  • Gilla
Uffe A och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.