1 657 561 läst ·
17 758 svar
1658k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Hur fungerar den scammen? Ska dom ha betalt av dig för att ge dig jobben?G Greger_08 skrev:
Jag antar att dom var från utlandet. Vad tycker du att myndigheterna ska göra? Skulle gärna slippa alla bedrägerierförsök
Trevlig idé men det kräver väl att alla länder i världen inför det? Blir en extra utgift för stora företag. Det leder också bara till att dom kapar flera epostadresser. Roligt att få en räkning efter att dom skickat några miljoner mail från ens adress.B b8q skrev:
Jag gissar att dom försöker lura en att signera något med bank id men du loggar in på din bank osv har ju stått om det i tidningen..N Niq skrev:
Kommer från svenska mobilnummer så det bästa skulle ju vara att trycka dit målvakten så jävla hårt att ingen vill vara målvakt längre men det kommer ju inte hända..
Ett rimligare förslag är ju att stoppa dessa personer/företag att skaffa mer än ett mobilnummer.
Visst det är ju bara att starta ett nytt företag men ge näringsförbud i flera år för personern bakom bolaget då.
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Fan för huvudvärk, är också inne på dag två. Ska försöka komma iväg och botoxa mig så slipper jag kanske dettensiden skrev:
Gaaaaaaaaah! Dag två med spänningshuvudvärk från helvetet. Har nära på sovit konstant sedan igår vid lunch och först nu börjar jag bli såpass att jag kan vara uppe och åtminstone låtsas vara vid liv. Blir inte bättre av att allt som skulle fixats med under de här dagarna inte kan vänta utan måste göras.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 194 inlägg
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Tack från djupet av mitt hjärta. Det där träffade mig rakt emellan ögonen — ja, så kan man ju också se det! 😃 Den sida av saken hade jag inte tänkt på. Du har rätt, det betyder ju inte bara något dåligt utan även något bra.Nötegårdsgubben skrev:
Ibland räcker det med åtta ord för att ge en annan människa nytt hopp.
Hoppas du får en riktigt välsignad dag 😊
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Finns lite olika, en är att de först "testar om allt funkar", genom att swisha pengar som man ska swisha vidare, och andra penningtvättscams. Om man accepterar kommer man att fortsätta få betalningar för "affärsuppgörelser". Kan tex vara betalningar för narkotika som man ovetande transfererar.N Niq skrev:
GAAAAH!
När det är dåligt väder vägrar hunden gå på promenad, så hon får gå ut lite snabbt i trädgården istället. Tyckte det gick lite väl snabbt. Jodå, hon har bajsat på stora röllakanmattan. Måste nu lämnas in på tvätt.
När det är dåligt väder vägrar hunden gå på promenad, så hon får gå ut lite snabbt i trädgården istället. Tyckte det gick lite väl snabbt. Jodå, hon har bajsat på stora röllakanmattan. Måste nu lämnas in på tvätt.
Redigerat: