1 504 168 läst ·
15 412 svar
1504k läst
15,4k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 398 inlägg
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
Vem... f... a.... n... tyckte att lägga filservern i teams var en bra idé?!
Vem... f... a.... n... tyckte att lägga filservern i teams var en bra idé?!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 950 inlägg
Alla puttemjuks certifierade konsulter. De får betalt för det. 
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 398 inlägg
Den som ledsnat på att alla delar med sig av sina, fast gemensamma, filer via deras personliga OneDrive's så man behöver ha koll på femtielva olika platser och när någon lämnar bolaget gör även den personens viktiga delade filer det efter 30 dagar? GAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH för det med!13th Marine skrev:
Fast då är väl Sharepoint bättre? (Även om tekniskt sett även Teams filer ligger där som standard numera) OneDrive måste man ändå spara ner för säkerhets skull i samband med att man stänger ner en användare, ifall något viktigt ändå ligger där.TeroM skrev:
Ja, jo, i teorin funkar det. Chefen får access till filerna med anmodan att rädda det viktiga men i praktiken verkar chefer inte ha koll på vad som är viktigt att spara. Med 100 - 200 konton som stängs varje dag (vi är väl typ 85 000 anställda globalt) blir det för mycket att spara allt efter alla - och för hur länge ...L Lilllen skrev:
Nu tillbaka till GAAAHHH'ande i denna tråd ...
