MathiasS MathiasS skrev:
Dagens GAAAH.

Förra måndagen beställde jag en reservdel till Klippo gräsklipparen. Carlsönerna skulle ha den hemma på onsdagen. På onsdagen skulle den komma på fredagen eller möjligen på måndag (idag). Idag måndag kommer den på fredag denna vecka.....förbannade nötter. Skyller på Husqvarna. Hade man ingen aning om när man får prylarna kunde man ju sagt det direkt och jag kunde ha beställt på reservdelaronline.se istället. Bättre priser och EGET lager.

Dessa lokala trädgårdsbutiker verkar konkurrera med poolbutikerna om att vara värst på att blåsa sina kunder.
Bör man göra en GAAHuppföljning här?

Måndag eftermiddag la jag en beställning på gräsklipparreservdelar på reservdelaronline.se. Skickades tisdag och paketet kunde hämtas onsdag.

Priset då.... Carlsönerna kunde ju inte leverera alls, så den affären kan vi glömma. En av de andra två stora sålde en fiberpackning till mig (till kniven) för 95 kronor.

Från reservdelaronline passade jag på att beställa en helt ny kniv då den jag hade inte var tiptop ens efter en runda med Tormeken. Den kniven var inte Klippo/Husqvarna original, men kostade INKLUSIVE fiberpackning 96kronor.

Däck Klippo - vanliga butiken, drygt 200kr per däck. Reservdelaronline, 54kr styck. Samma här ej originaldel men ändå......jag tror inte jag behöver byta däck 4 gånger så ofta.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag har blivit tagen på sängen fler än en gång när man tänker, hur svårt kan det vara att göra en kopia som inte håller. Men lycka till, jag är född med en nitlott i röven och har sällan tur när jag försöker komma undan billigt...

Gaaaahhh att man i en del länder fortfarande låter rökare förpesta andras måltider genom att tillåta rökning vid alla bord.
Gaaaahhh för de snabba väderomslagen här, från skinande sol till åskoväder med stormvindar på några minuter.

• Ledsen
Anna_H
  • Laddar…
hsd
Efter regn kommer solsken 😎

• Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Ja, det är oftast strålande solsken igen någon timme senare...

SRV ville inte hämta - ’För mycket i containern’

• Grön container överfull med skräp utomhus under klar himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Oskick Oskick skrev:
SRV ville inte hämta - ’För mycket i containern’
Står ju klart och tydligt på hemsidan att materialet inte får sticka över kanten.

snaggletooth snaggletooth skrev:
Står ju klart och tydligt på hemsidan att materialet inte får sticka över kanten.
Japp, det blir ett omtag när jag plockat ut lite på toppen

Tokslut Tokslut skrev:
Jag har blivit tagen på sängen fler än en gång när man tänker, hur svårt kan det vara att göra en kopia som inte håller.
Du får börja göra tvärtom! Alltså tänka ”hur svårt kan det vara att göra en kopia som håller”.

Varsågod.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Efter regn kommer solsken 😎
Helt fel inställning, korrekt är det närkingska:

"Efter solsken kommer regn!"

• Haha
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Du får börja göra tvärtom! Alltså tänka ”hur svårt kan det vara att göra en kopia som håller”.

Varsågod.
Jag började leta efter delar som var bättre än original, annars original. Så trött på kinesjunk!

Gaaaaahhh
Hand håller röd platt föremål i verkstad, träplankor och handtruck i bakgrunden.
Skapa konto

Har kontaktat Efterlystredaktionen!! 👿

• Haha
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahhh
[bild]
Har kontaktat Efterlystredaktionen!! 👿
Nämen...
Svart hink med tvättsvamp och röda tänger, omgiven av städprodukter och fot.
Skapa konto

Har gått 4-5 varv i samma spår som jag gick igår när den försvann... 🤦😂

• Haha
  • Gilla
  • Älska
4774 och 6 till
  • Laddar…
Gaaaah för opålitlig svensk sommar. Tror man på prognosen för nästa vecka så blir tre av fyra semesterveckor ostadigt väder och inte alls lämpliga för motorcykelkörning eller något annat kul utomhus. Vår andra semestervecka var fin, men resten har varit sådär och sista veckan (nästa vecka) ser alltså inte så lovande ut heller. Det hade kunnat vara sämre, men det hade också kunnat vara betydligt bättre…

Veckovis väderprognos med temperaturer, nederbörd och vind. Molnigt, regn, soligt växlande.
Skapa konto

• Ledsen
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Instämmer, det lutar åt att det här blir sämsta båtsäsongen på länge.

• Gilla
  • Ledsen
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.