1 654 672 läst ·
17 705 svar
1655k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Bör man göra en GAAHuppföljning här?MathiasS skrev:
Dagens GAAAH.
Förra måndagen beställde jag en reservdel till Klippo gräsklipparen. Carlsönerna skulle ha den hemma på onsdagen. På onsdagen skulle den komma på fredagen eller möjligen på måndag (idag). Idag måndag kommer den på fredag denna vecka.....förbannade nötter. Skyller på Husqvarna. Hade man ingen aning om när man får prylarna kunde man ju sagt det direkt och jag kunde ha beställt på reservdelaronline.se istället. Bättre priser och EGET lager.
Dessa lokala trädgårdsbutiker verkar konkurrera med poolbutikerna om att vara värst på att blåsa sina kunder.
Måndag eftermiddag la jag en beställning på gräsklipparreservdelar på reservdelaronline.se. Skickades tisdag och paketet kunde hämtas onsdag.
Priset då.... Carlsönerna kunde ju inte leverera alls, så den affären kan vi glömma. En av de andra två stora sålde en fiberpackning till mig (till kniven) för 95 kronor.
Från reservdelaronline passade jag på att beställa en helt ny kniv då den jag hade inte var tiptop ens efter en runda med Tormeken. Den kniven var inte Klippo/Husqvarna original, men kostade INKLUSIVE fiberpackning 96kronor.
Däck Klippo - vanliga butiken, drygt 200kr per däck. Reservdelaronline, 54kr styck. Samma här ej originaldel men ändå......jag tror inte jag behöver byta däck 4 gånger så ofta.
Jag har blivit tagen på sängen fler än en gång när man tänker, hur svårt kan det vara att göra en kopia som inte håller. Men lycka till, jag är född med en nitlott i röven och har sällan tur när jag försöker komma undan billigt...
Gaaaahhh att man i en del länder fortfarande låter rökare förpesta andras måltider genom att tillåta rökning vid alla bord.
Gaaaahhh för de snabba väderomslagen här, från skinande sol till åskoväder med stormvindar på några minuter.
Gaaaahhh för de snabba väderomslagen här, från skinande sol till åskoväder med stormvindar på några minuter.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 175 inlägg
Gaaaah för opålitlig svensk sommar. Tror man på prognosen för nästa vecka så blir tre av fyra semesterveckor ostadigt väder och inte alls lämpliga för motorcykelkörning eller något annat kul utomhus. Vår andra semestervecka var fin, men resten har varit sådär och sista veckan (nästa vecka) ser alltså inte så lovande ut heller. Det hade kunnat vara sämre, men det hade också kunnat vara betydligt bättre…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder