Försöker vara datorsupport på distans för en förälder som inte, trots samtal, tittar på sina mail på flera timmar. Gaaaaaaahhhh!

• Ledsen
  • Gilla
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Gaaaaah!! Måste byta samtliga hängrännor och stuprör på kåken pga fel upphängning när det gjordes förra gången av tidigare ägare. Kommer kosta kuken. 😭

• Ledsen
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Gaaaaah!! Måste byta samtliga hängrännor och stuprör på kåken pga fel upphängning när det gjordes förra gången av tidigare ägare. Kommer kosta kuken. 😭
Ring en plåtslagare 😇

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Düsseldorff
Bono_R Bono_R skrev:
Ring en plåtslagare 😇
Uhm ja. Det är ju plåtslagaren som kostar röv. Det är ett högt hus, så måste byggas ställning.

tveksamt tveksamt skrev:
Nja, det vet jag väl inte. Jag har ännu inte hittat en korrekt skyltad enkelriktad cykelbana i den här stan. Kan du tipsa om någon?
Hela Norbyvägen t.ex. har enkelriktade cykelbanor åt båda håll med skyltar.

Edit: osäker på om det är hela, men sträckan från Valsätraleden till rondellen i Eriksberg är jag säker på.

Hittade till och med den här personen på Google maps, på tal om folk som inte klarar av skyltningen.

• Person cyklar på cykelbana, träd och gräs i bakgrunden, gråmulet väder, Google Street View.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Uhm ja. Det är ju plåtslagaren som kostar röv. Det är ett högt hus, så måste byggas ställning.
AJAJ ja det var ju ett elände men med tanke på vad det kostade dig i ditt inlägg är det kanske värt en plåtslagare du vet ju inte vad du kan ha för nytta av K i framtiden. 🥳.

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
GAAAAAAHHHHFY rackarns för cyklister i klunga, de krockar och ramlar och beter sig allmänt infantilt mot bilister, de borde förbjudas!
Sillar och fåglar, de kan synkront ändra riktning hela stimmet/flocken utan problem, och de har så här . liten hjärna.

• Haha
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Försöker vara datorsupport på distans för en förälder som inte, trots samtal, tittar på sina mail på flera timmar. Gaaaaaaahhhh!
Ja det där är ett fenomen. Jag har en far som tycker att kolla mailen, det gör man två-tre gånger i veckan och "starta datorn" är ett projekt någonstans mitt mellan att ta fram vedklyven för säsongen och harva potatislandet. Går ifrån den igång?? Nänä, stäng av maskinen innan du går ifrån OCH DET KAN JU KOMMA VIRUS!!
Pffuuuu...😵🥴😓

• Gilla
  • Haha
  • Ledsen
husägaren TS och 8 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Ja det där är ett fenomen. Jag har en far som tycker att kolla mailen, det gör man två-tre gånger i veckan och "starta datorn" är ett projekt någonstans mitt mellan att ta fram vedklyven för säsongen och harva potatislandet. Går ifrån den igång?? Nänä, stäng av maskinen innan du går ifrån OCH DET KAN JU KOMMA VIRUS!!
Pffuuuu...😵🥴😓
Min målbild. Den dag någon gör ett liknande Gaaahhh!!-inlägg om mig, så vet jag att jag har lyckats.

• Gilla
  • Haha
Stejoh85 och 3 till
  • Laddar…
hsd
Har inte plåtis en skylift

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Düsseldorff
hsd hsd skrev:
Har inte plåtis en skylift
Jo men det går inte att få upp en skylift till huset pga extremt kuperad tomt.

Jo men det går inte att få upp en skylift till huset pga extremt kuperad tomt.
Allt går bara man vill...

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Düsseldorff
A atomlab skrev:
Allt går bara man vill...
Nej. Men visst, man kan nog lyfta in en skylift med kran så kommer man åt en av husets åtta sidor.

Henningelvis Henningelvis skrev:
Hela Norbyvägen t.ex. har enkelriktade cykelbanor åt båda håll med skyltar.

Edit: osäker på om det är hela, men sträckan från Valsätraleden till rondellen i Eriksberg är jag säker på.

Hittade till och med den här personen på Google maps, på tal om folk som inte klarar av skyltningen.
Finns både C1 och D1 på den sträckan? Lite spännande då det rätt ofta finns väldigt många påfarter för cyklister och rätt få skyltar. Och finns det en LTF som anger att skylten är korrekt uppförd?
Det är som sagt inte en självklarhet att skyltning är riktigt utförd för cyklister jämfört med motorfordonsförare.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Inte så konstigt då skyltarna inte syns om man kör åt fel håll...
Sen är jag skeptisk till att den där lilla pilen har någon rättslig verkan.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.