Byggahus.se
  • Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
GAAAHHHHHH , ja när matpriserna är så höga vill man ju inte betala mer än
man behöver , den lokala Coop affären är helt hopplös med att priser som står
på hyllkanten vid varan inte stämmer med kvittot. Det är ju priset vid varan som
gäller och har inte affären märkt rätt så det stämmer med datan får ju dom stå
för det .
När sen personalen bakom kassan meddelar att hon inte är fast anställd och
har inget ansvar för nåt så undrar man , och varför stämmer priserna på
andra affärer .

Gaaahhhhhhhh, ejektorpumpen började läcka

20230318_093739.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
20230318_135813.jpg
Skapa konto
20230318_101755.jpg
Skapa konto

Började med att kapa upp en ränna i golvet för att få ut vattnet bättre.
Grannen hade tagit hem tätningar, så jag åkte över till han och säkerställde att delarna passade.
Hem och käka lunch, inget stress då jag inte monterat pumpdelar tidigare.
Gör rent och smörjer med YES, det tar i lite, så jag tar bort tätningen och finslipar lite på axeln och monterar igen, då fastnar gummit i brytpinnehålet och tätningen spricker.
GAAAAAAHHHHHHHHHHH!
Faen inget vatten förrens tidigast måndag :(

Visa bilaga 688098 Visa bilaga 688099 Visa bilaga 688100
Grannen hade tagit hem tätningar, så jag åkte över till han och säkerställde att delarna passade.
Gör rent och smörjer med YES, det tar i lite, så jag tar bort tätningen och finslipar lite på axeln och monterar igen, då fastnar gummit i brytpinnehålet och tätningen spricker.
GAAAAAAHHHHHHHHHHH!
Du måste "preppa" det finns ju öl whiskey m.fl. ;)

Det är ju priset vid varan som
gäller…
Nja, butiken har ingen skyldighet att sälja en vara till skyltat pris.

”I hyllan står att kaffet kostar 22 kronor. I kassan slår kassörskan in fem kronor mer. Vilket pris är det egentligen som gäller?

Henrik Örnstedt, handläggare på Konsumentverkets rättsavdelning, förklarar att svaret är lite dubbelt eftersom två lagar krockar.

– Det pris som kunden ska betala är det i kassan. Rent civilrättsligt har du inte rätt att kräva det som står på hyllan. Samtidigt säger marknadsrätten att prisinformationen vid varan ska vara korrekt, annars är det vilseledande marknadsföring, säger han.”
https://www.hn.se/nyheter/varberg/felaktig-hyllmärkning-en-komplicerad-fråga-1.3305274

https://www.hallakonsument.se/konsumentratt/felaktig-prisinformation/

WAAAAAGH, varför skriver man att man finns i en ort och sedan utgår man från annan ort 50km bort?!
Som tur var frågade jag var de utgick från och slipper betala 3000kr i "framkörning".
(sen berättade de fördömligt om alla andra tillkommande kostnader).
Ett så kallat Förebyggande av GAAAAHHHH

Visa bilaga 688098 Visa bilaga 688099 Visa bilaga 688100
GAAAAAAHHHHHHHHHHH!
Fy f-n! Sympati-GAAAAAAHHHHHHHHHHH

Nja, butiken har ingen skyldighet att sälja en vara till skyltat pris.

”I hyllan står att kaffet kostar 22 kronor. I kassan slår kassörskan in fem kronor mer. Vilket pris är det egentligen som gäller?

Henrik Örnstedt, handläggare på Konsumentverkets rättsavdelning, förklarar att svaret är lite dubbelt eftersom två lagar krockar.

– Det pris som kunden ska betala är det i kassan. Rent civilrättsligt har du inte rätt att kräva det som står på hyllan. Samtidigt säger marknadsrätten att prisinformationen vid varan ska vara korrekt, annars är det vilseledande marknadsföring, säger han.”
https://www.hn.se/nyheter/varberg/felaktig-hyllmärkning-en-komplicerad-fråga-1.3305274

https://www.hallakonsument.se/konsumentratt/felaktig-prisinformation/
Ok dessa uppgifter har vi fått från en anställd inom handel som menar att skyltpris gäller.