RoTe
T tergo skrev:
jag tror att danska staten har större skuld till det
Ja just och att allt styrs av den danska kronan.

T Thomas_Blekinge skrev:
Jag har testat och jämfört alla varianter att ta sig till Tyskland. Det varierar mellan extremt dyrt och vansinnigt dyrt. Kanske billigare att sätta sig på en bussjävel med 38 törstiga Svenssons.
~850kr för färjan Trelleborg-Travemunde, men tar 10h.

hsd
Kolla vad det kostar att ta bilen med gotlandsfärjan

Det blev en dyr färjefärd för frugan och mig för ett par år sen. Vi gjorde en roadtrip söderut, bl.a genom Danmark och hade bokat hotell samt färjor.

Halmstad-Grenå gick bra men väl i Fredrikshavn för hemfärd visade det sig att jag bokat färja mellan Göteborg-Fredrikshavn, istället för tvärtom 🫣

GAAAAH! för att boka en hemresa i en färjekö och för att jag snålat och inte tog ombokningsbara biljetter...

hsd hsd skrev:
Kolla vad det kostar att ta bilen med gotlandsfärjan
Låter som en omväg för att ta sig till Tyskland 🤔

• Haha
AndersPS och 5 till
  • Laddar…
hsd
13th Marine 13th Marine skrev:
Låter som en omväg för att ta sig till Tyskland 🤔
Tänkte mest på gaaaahhhhjämförelse

Gaaah. Idag rockade jag skorna, omedvetet. Vagt minne av att jag tänkte ta de lättare då jag skulle vara inne större delen av dagen. Något hände innan jag tog på sko nr två. (katter? Glömda nycklar?) Högerskon kändes lättare när jag gick till bilen.

Måndagskvällen var intensiv så jag var trött. Tur jag delar kontor med utvecklingsledare inom LSS, ingen som reagerade på min rockning. Normalt beteende.
Två olika skor fotograferade ovanifrån på en matta; en vänstersko med snören och en högersko med snörning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Dan_Johansson och 9 till
  • Laddar…
GGGGAAAAHHHH!!!!
Men jag vet inte helt ärligt vart jag ska rikta det emot.... Förmodligen så är det självGGGAAAAHHHH då det ändå är jag som är ansvarig för försummelsen av att hålla bin ren och därmed slipper man att andra ska bli tvungna att hålla efter den. Jag borde vara tacksam för åtanken, men kan inte riktigt förlika mig vid den då det kanhända blir rosor i lacken, då det förmodligen rör sig om någon slags roterande tungor som åstadkommer detta mönster.
Hur som helst så är jag ganska övertygad om att det inte är en ren som har utfört denna gärning utan att det handlar om ett saltsuget rådjur som renhjort bin.
Vit bil parkerad på snöig väg omgiven av träd i vintermiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad gäller den större vita delen på dörren så är det ett underlag för ett eget GGGGAAAAHHHH! Men då det är lite -ska man säga känslig detalj, som ligger bakom detta så låter jag det få smälta in en kvart fjorton dagar innan det tillkännages.

• Haha
Myckling och 1 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Men då det är lite -ska man säga känslig detalj,
Vad heter hon?

Underbart att ”bilen” förkortats till ”bil’n” och sedan kort och gott blivit till ”bin” 😁

AAAAH! Du tänker zåå😂
Självklart men jag skulle nog snarare önska att det vore så. Nu släpper vi det tycker jag😂😉

pjgb pjgb skrev:
Underbart att ”bilen” förkortats till ”bil’n” och sedan kort och gott blivit till ”bin” 😁
❤️Färre bokstävrar att hålla reda på. Nah! Det är bara mitt talespråk som gör sig påmint.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Påminner om det som Stenmark sa, hä löns int å förklar för en som int begrip. (typ)

• Gilla
Noramasen
  • Laddar…
K
NyKarin NyKarin skrev:
Gaaah. Idag rockade jag skorna, omedvetet. Vagt minne av att jag tänkte ta de lättare då jag skulle vara inne större delen av dagen. Något hände innan jag tog på sko nr två. (katter? Glömda nycklar?) Högerskon kändes lättare när jag gick till bilen.

Måndagskvällen var intensiv så jag var trött. Tur jag delar kontor med utvecklingsledare inom LSS, ingen som reagerade på min rockning. Normalt beteende.
[bild]
Känns bekant..Gjorde jag också en gång, när jag hade bråttom till bussen.
En svart och en ljusbrun sko, som jag fick gå med hela dagen..
Jobbade inte på kontor utan med uppsökande verksamhet på stan.. 🥴 inte så kul

• Haha
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Jag tyckte att det var såpass dumt att det var kul 😊 Aldrig hänt mig förut.

• Gilla
Kakelugnen566
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.