1 653 879 läst ·
17 700 svar
1654k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Ja, det kan jag ju delvis hålla med om. Men tycker dock själv att det blir godare med en del socker och inte bara sötningsmedel.Keiller skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 622 inlägg
Pepsi är dessvärre odrickbar efter de börjat med sötningsmedel i den vanliga, jag tillhör de där sötningsmedlets bismak är tydlig och smakar illa.
Sötningsmedel är ett illasmakande ofog.
Att varenda livsmedel ska innehålla mellan 5 och 20% rent socker är inte klokt, eller hur sötade produkter får marknadsföras som hälsosamma.
Men att en produkt med 1% mindre socker som möts upp av sötningsmedel skulle ha en avgörande effekt på folkhälsan kan jag verkligen inte förstå.
Att varenda livsmedel ska innehålla mellan 5 och 20% rent socker är inte klokt, eller hur sötade produkter får marknadsföras som hälsosamma.
Men att en produkt med 1% mindre socker som möts upp av sötningsmedel skulle ha en avgörande effekt på folkhälsan kan jag verkligen inte förstå.
Har Pepsi sötningsmedel i alla nu?13th Marine skrev:
Jag har blivit ok med Cola Zero faktiskt, dock inbillar jag mig att jag ibland blir törstig efter den, kan iofs bero på kebabtallriken som ofta intas ihop med zeron..
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 622 inlägg