Hej, har halogen 20w g4 stiftlampa som ständigt går sönder. Tänkte byta ut mot led och kanske lite vitare ljus. Men det jag undrar är om man kan använda högre effekt då? För 30w led är fortfarande bara 3-4 w led.

Hoppas någon vet som bytt ut, det ska vara dimbara . Philips verkar bara ha 20 watt och lite mer varmt ljus. Ska kika på osram också.

Nu när jag läser lite mer är jag osäker om led funkar ? Det är tryckknapp och osäker på transformatorn om det är ett problem.

Redigerat:
#g4
Du lär inte hitta G4 LED som drar en effekt runt 20 W eller mer.

Problemet som kan uppstå vid byte från halogen till LED är att belastningen på nätdel/drivdon blir lägre än vad nätdelen accepterar. Du får titta och läsa på din nätdel och se vilket effektområde som den fungerar inom.

E etompau skrev:
Du lär inte hitta G4 LED som drar en effekt runt 20 W eller mer.

Problemet som kan uppstå vid byte från halogen till LED är att belastningen på nätdel/drivdon blir lägre än vad nätdelen accepterar. Du får titta och läsa på din nätdel och se vilket effektområde som den fungerar inom.
Hittar den inte antar den är i taket?

D
Danin Danin skrev:
Hittar den inte antar den är i taket?
Ta loss den armatur som sitter närmast strömbrytaren och fiska lite försiktigt med trådarna. Trafon är oftast där. Kan också ligga i en kopplingadosa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.