Hej, lite okunnig inom ämnet. Är min idé helt tokig? Se bilder på ventilationshålet jag har nu.
Räcker det med att sätta en täckplatta enligt bild 3 & ansluta en ventil i det hålet utan rör? Eller ska jag bara möta röret mot vent gallret på utsidan? Om jag vill behålla ute delen vill säga? Sitter snyggt inmålad nämligen… för Vent kanalen är ju i betong så behlvs verkligen tätning?
Hoppas på förstående och skjyssta svar😄
Räcker det med att sätta en täckplatta enligt bild 3 & ansluta en ventil i det hålet utan rör? Eller ska jag bara möta röret mot vent gallret på utsidan? Om jag vill behålla ute delen vill säga? Sitter snyggt inmålad nämligen… för Vent kanalen är ju i betong så behlvs verkligen tätning?
Hoppas på förstående och skjyssta svar😄
Tja, du vill nog oavsett sätta dit ett nytt insektsnät på insidan av gallret, då det gamla verkar rätt uppätet.
Produkter som diskuteras: "insektsnät"
Aluminiumduk för insekter Jowema
Skydd för t.ex insekter och möss
104 kr inkl moms
Läs mer
J JeLö skrev:Jag behöll de gamla i källaren och gjorde som du. Behövde dock ingen täckram då freshventilen jag satte var stor nog att täcka h
Tack för svar. Hade du rör som mötte gammal ventil eller rör meningslöst vid detta case? Räcker kanalen som den är så man bara sätter ett ”inomhusgaller” /inomhus-ventil?😄J JeLö skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden