Hej!

I helgen la jag 22mm spånskiva som golv i mitt blivande badrum, på två olika ställen har jag genomgång för avlopp (Toalett och handfat). Problemet är att när jag borade hålen för genomgång av avloppen fick jag göra diametern ca 1 cm stötte för att vara säker på att få igenom rören i det något trånga utrymmet. Sen testade jag att använda vanligt våtrumsspackel för att spacka det mellanrum som upptstått mellan plattan och avloppet, men tyvärr hänger inte spacklet kvar.:blushing: Kan någon ge tipps på vad jag kan använda för massa för att fylla igen hålet vid röret? (Det finns inget direkt stöd under så nära röret (220 mm till trossbotten från skivans kant)

Sen undrar jag även om jag måste spackla den 1-2mm som ibland finns som glapp mellan golv och vägg? I rummet kommer en våtrummatta att användas.

Tackar för hjälpen!

Fogskum löser ditt problem kring avloppet. Mot väggen där det rör sig om någon millimeter kan du använda fogmassa.

Paul-Staffanstorp
Latexfog funkar oftast bra att fylla springor med innan flytspackling.
Även om du har 5-10mm stora springor går det bra...

jag köpte en 40-kronors silvertejprulle och gick lös på alla springor. Helt ok enligt golvläggaren. Det ska ju bara hindra att det rinner ner. :)

Paul-Staffanstorp
omix skrev:
jag köpte en 40-kronors silvertejprulle och gick lös på alla springor. Helt ok enligt golvläggaren. Det ska ju bara hindra att det rinner ner. :)
Svårare att få tätt med tejpen bara och börjar det rinna iväg så är det kört. ;)

Äh, kan man reparera bilar med silvertejp kan jag nog pilla dit tillräckligt för at få det tätt.. :D Skämt åsido, japp, rinner det ner i träbjälklaget så är det "tråkigt"....

Paul-Staffanstorp
omix skrev:
Äh, kan man reparera bilar med silvertejp kan jag nog pilla dit tillräckligt för at få det tätt.. :D Skämt åsido, japp, rinner det ner i träbjälklaget så är det "tråkigt"....
Problemet är ju att t.o.m silvertejpen har svårt att fästa ordentligt om det är lite dammigt på underlaget och därför förespråkar jag latexfogen eftersom jag inte gillar att stå och titta på när flytspacklet bara rinner iväg ner i någon liten springa och försvinner bort. ;)

Jättetack för alla svar! Då var man på spåret igen ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.