5 375 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Fyllning i bjälklager - asbest?
47 eller 48. Ligger i Lomma så var ju behändigt avstånd för att få tag i fyllnadsmaterial direkt från fabriken när det begav sig. Vi har det bara i ett rum på undervåningen iaf. Blir sanering nu, ibland blir det verkligen oväntade överraskningar 
Ungefär som min kåk då. Hittade det när jag tog bort en liten klädkammare i hallen.
Har i nuläget inga planer på att riva upp golv och kolla, men befarar att det ligger på hela våningsplanet. I värsta fall även på ovanvåningen. Saneringskostnaden blir ju orimlig om den inte görs i samband med annat arbete. Har den legat där sen dess så är den nog ganska ofarlig där den ligger.
Har i nuläget inga planer på att riva upp golv och kolla, men befarar att det ligger på hela våningsplanet. I värsta fall även på ovanvåningen. Saneringskostnaden blir ju orimlig om den inte görs i samband med annat arbete. Har den legat där sen dess så är den nog ganska ofarlig där den ligger.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden