Hej.
Jag har rivit lite i väggarna och hittat pärlspont bakom en gipsskiva.
Tyvärr har tidigare ägare dragit el i sponten och dolt det med gips.
Jag vill nu fylla spåret så att det ser ut som pärlspont.
Några tips på tillvägagångssätt?
Hade tankar om att fylla med spackel och snygga till för att matcha resten. Men känns som att det kan bli knivigt att få det riktigt bra.
Jag har rivit lite i väggarna och hittat pärlspont bakom en gipsskiva.
Tyvärr har tidigare ägare dragit el i sponten och dolt det med gips.
Jag vill nu fylla spåret så att det ser ut som pärlspont.
Några tips på tillvägagångssätt?
Hade tankar om att fylla med spackel och snygga till för att matcha resten. Men känns som att det kan bli knivigt att få det riktigt bra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag håller med. Antingen byter du de skadade bräderna mot nya eller så passar du in en specialhyvlad ribba med rätt profil.
Något mindre snickeri kan säkert hyvla virke med tätt profil. Dagens pärlspont har andra mått men stockar är fortfarande runda och då hänger det bara på sågaren och hyvlaren vad man får för mått.
Något mindre snickeri kan säkert hyvla virke med tätt profil. Dagens pärlspont har andra mått men stockar är fortfarande runda och då hänger det bara på sågaren och hyvlaren vad man får för mått.
Tack för förslagen. Ersätta de skadade brädorna mot nya skulle vara bäst. Dock har jag inte hittat med samma dimensioner. Kanske får bli en specialhyvlad bräda.
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Vad är det för bredd på sponten?
Jag slöjdade till en skrapa som följde formen på pälsponten. Fyllde i med Cascos Husfix (kan ha varit något annat) och drog av överflöd med skrapan. På med spackel och ny färg. Inte perfekt på något sätt men ingen har klagat än.E Elieke skrev:
Klicka här för att svara