Alfredo Alfredo skrev:
Jag skulle tro det är en säkerhetsventil. Vart går röret från den, det som går bakåt och neråt? Till avloppet?

• Värmepanna med expansionskärl monterat ovanpå. Rörledningar och tryckmätare synliga. Hörnet av ett rum med hylla och hörlurar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
S Staffan565 skrev:
Och nu kom äntligen vatten, och mycket luft.
Efter luftningen gick jag ner till källaren och trycket har sjunkit, ska jag fylla på den i ytligare?
Jpp fyll på till 1 bar, sen den blå en säkerhetsventil för värmesidan, kan stå 1,5 bar eller 2 bar på uppsidan blå hatten. står det 1,5 och nu 0,7 bar så kan du fylla till 1 bar. Trycket kommer att öka med kallare ute och mer värme inne. Sen på sommaren kan det gå ner till 0,5, men bry dig inte, helt normalt och fyll inte på.

• Gilla
Staffan565
  • Laddar…
Tack så jättemycket allihopa! Nu har vi löst det också

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Är det normalt att trycket sjunker? After Jag har luftat allting, trycket var på 1 igår. Och när jag kollade idag det var på 0.7 bar.

Fyll igen, kolla i morgon, en luftficka kan ha rört på sig, kan ta några dagar innan trycket stabiliserat sig, och det ändrar sig som sagt med temperaturen.
Även ganska vanligt att ventilen för påfyllning eller säkerhetsventilen läcker när man rört de.

• Gilla
Staffan565
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.