Hej!
Behöver lufta och fylla på vatten i systemet då jag är nere på 0.5 bar och jag tror det är därför min Nibe varnar för larm 50 och 61.
Enligt gamla trådar här på forumet ska jag leta efter ett varmt och ett kallt rör men jag tycker inte att det finns något sådant. Båda rören som går till röd och grön är kalla. Gult rör är varmt och lila är kallt. Svart är en kran där det står påfyllning på men jag tror inte att den fyller på det jag är ute efter?
Tack på förhand för hjälpen!
Behöver lufta och fylla på vatten i systemet då jag är nere på 0.5 bar och jag tror det är därför min Nibe varnar för larm 50 och 61.
Enligt gamla trådar här på forumet ska jag leta efter ett varmt och ett kallt rör men jag tycker inte att det finns något sådant. Båda rören som går till röd och grön är kalla. Gult rör är varmt och lila är kallt. Svart är en kran där det står påfyllning på men jag tror inte att den fyller på det jag är ute efter?
Tack på förhand för hjälpen!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så du är säker på att det inte är till vattenberedaren? Jag har ingen aning om sånt här, därför jag frågar istället för att sabba något för att jag skruvar på saker jag inte förstår vad det göruseless skrev:
Det med rött och grönt är för kallvatten i för att göra varmvatten.M manometer skrev:
Den med blått, står det inte påfyllning på tejpen, ser så ut. Öppna den lite, ( måste vridas en del för att öppna ) som pyspunka och se om manometern rör sig sakta upp. den ska gå upp till ca 0,9 - 1 bar. Stäng då
Fyll först och lufta sen, vid luftning skjunker trycket, så det blir att fylla på lite mer mellan luftningarna.
Så här ser det ut hos oss - lilla svarta ballofix-liknande grejen vrider vi på för att fylla på. Vi vrider bara försiktigt några grader på den, så hör vi att det börjar fyllas på. Lätt att kontrollera, det börjar inte spruta vatten direkt.
Precis som hos TS då. En ratt där någon satt en lapp med texten "påfyllning".L Lillekitte skrev:
Klicka här för att svara

