Hejsan,

Är en relativt nybliven husägare med ett pannproblem, nämligen att vi måste fylla på vatten väldigt ofta. Han vi köpte huset av kom dit några dagar efter att vi flyttat in och visade att man skulle fylla på om mätaren på expansionskärlet gick under 0,5 (enheten har jag tyvärr inte koll på just nu). Vi funderade inte så mycket på det men därefter bröt vi upp alla golven ner till betongplattan eftersom det var ett 70-tals hus och förhöjd fuktighet upptäckts innan köp så det var planerat. Men efter att vi gjort detta så hamnar vi under 0,5 så gott som dagligen och temperaturen i huset varierar från ca 16 grader på morgonen till 18-19 på kvällen och panntemperaturen visar på 80 grader.

Jag vet inte om detta säger er något men ställ gärna frågor så kompletterar jag. Vi har även beställt tid för en rörmokare att komma och titta på rören som nu ligger blottade direkt på betongplattan när allt ändå är öppet.

-=Red=-
Jag ska även tillägga att vi kontrollerat alla rören som löper i huset om det läcker någonstans men det gör det inte, pannan är från -73 när huset byggdes och körs helt på el.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.