14 059 läst ·
27 svar
14k läst
27 svar
Fylla på med vatten i elpanna. Hjälp!
Hej, min dotter har köpt en attefallshus som har samma problem och exakt samma system. Jag försökte fylla på med vatten med det verkar inte fyllts med vatten. Provade på i flow och retur utan resultat trots att jag har lossnat de vita ventiler, vad gör jag för fel 😑 Jag även provade med värmepannan på och av . Tack för allt hjälp i förhand.Krilleman skrev:
Redigerat:
Har du öppnat "avtappningen" när du fyller på??P Poly71 skrev:Hej, min dotter har köpt en attefallshus som har samma problem och exakt samma system. Jag försökte fylla på med vatten med det verkar inte fyllts med vatten. Provade på i flow och retur utan resultat trots att jag har lossnat de vita ventiler, vad gör jag för fel 😑 Jag även provade med värmepannan på och av . Tack för allt hjälp i förhand.
Krilleman skrev:
Hur gjorde du när det inte fungerade?
Jag håller helt med @Daniel 109
Fyll på där det är tilltänkt. I påfyllningsventilen som redan finns!
Och för att förtydliga så måste du öppna avtappningen om du ska fylla baklänges med en gardena.
Ventilen öppnas med fyrkantstaget i locket. Du har motsvarande undertill där den passar.
Fyll på där det är tilltänkt. I påfyllningsventilen som redan finns!
Och för att förtydliga så måste du öppna avtappningen om du ska fylla baklänges med en gardena.
Ventilen öppnas med fyrkantstaget i locket. Du har motsvarande undertill där den passar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Fylla på vatten bergvärmepump Nibe 1215
Värmepumpar -
Vilken handdriven pump för att fylla liten badtunna med sjövatten?
Fritidshus -
Fylla på tömt vattenburet värmesystem. Risk för läckage?
Värme allmänt -
Fylla på värmesystem med vatten, vedpanna.
Ved, Pellets, Flis -
Lufta och fylla på vatten, gammal vedpanna och elpanna, var och hur?
Värme allmänt