A
Är det helt säkert? För jag har en stor och en liten koppling av gardena hemma utan att någon av dessa passar, gardena verkar bara ha 2 storlekar... :(

Tack Demmpa!

Krilleman
Det är vanligt 15-gänga har jag starkt för mig.

Och nu hittade jag dokumentationen på det också:

Dokumentation av tekniska data för LK Systems med markering på G15-anslutningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

A
Ja, tack! Det verkar stämma. Ska beställa och pröva!

Nu är jag bara ivrig på att få hem allt, verkar inte finnas något ställe som levererar hem på samma dag i Stockholm. Clasohlson kör på 2-3 dygn.

Tack igen.

Krilleman Krilleman skrev:
Koppla samma slang du har i trädgården mellan din duschblandare (ta bort duschslangen först såklart) och en av avtappningarna på golvvärmefördelaren.

Öppna avtappningen med en luftnyckel om du har en sådan.

[bild]
Hej, min dotter har köpt en attefallshus som har samma problem och exakt samma system. Jag försökte fylla på med vatten med det verkar inte fyllts med vatten. Provade på i flow och retur utan resultat trots att jag har lossnat de vita ventiler, vad gör jag för fel 😑 Jag även provade med värmepannan på och av . Tack för allt hjälp i förhand.

• Värmesystemkomponenter med mätare, rör, ventil, och expansionskärl monterade på en vägg.
    Skapa konto
  • Värmesystem med rör, ventiler, manometrar och dokument. Verkar vara en installation eller underhållssituation.
    Skapa konto
  • Gasvärmepanna installerad på vägg, rörsystem, manometrar, elektriska ledningar, nödfallsavstängning.
    Skapa konto
Redigerat:
Krilleman
P Poly71 skrev:
Hej, min dotter har köpt en attefallshus som har samma problem och exakt samma system. Jag försökte fylla på med vatten med det verkar inte fyllts med vatten. Provade på i flow och retur utan resultat trots att jag har lossnat de vita ventiler, vad gör jag för fel 😑 Jag även provade med värmepannan på och av . Tack för allt hjälp i förhand.
Har du öppnat "avtappningen" när du fyller på??

Har du öppnat "avtappningen" när du fyller på?
Har du öppnat "avtappningen" när du fyller på??
Hej, jag vet inte riktigt vilken är avtappning?

• Värmeinstallation med manometer, rör, ventiler och expansionskärl vid vägg.
    Skapa konto
  • Värmesystem med rör, mätare och ett elskåp. Papper ligger slarvigt på skåpet.
    Skapa konto
  • Väggmonterad gaspanna med rör, mätare och etiketter i ett pannrum.
    Skapa konto
Hur gjorde du när det inte fungerade?

D Daniel 109 skrev:
Hur gjorde du när det inte fungerade?
Jag kopplade vatten slangen i avtappningen ”flow” som beskrivs ovan och vridit den vita ventilen som sitter ovanpå. Ska man öppna (vrida) även antagningen under ifrån?

Är det inte lättare att öppna påfyllningskranen?
VVS-installation med rör, ventiler, mätare och dokument på en varmvattenberedare. Röd cirkel markerar en detalj.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Poly71 och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Jag håller helt med @Daniel 109

Fyll på där det är tilltänkt. I påfyllningsventilen som redan finns!

Och för att förtydliga så måste du öppna avtappningen om du ska fylla baklänges med en gardena.

Ventilen öppnas med fyrkantstaget i locket. Du har motsvarande undertill där den passar.

En svart ratt eller knopp under en metallyta, med rosa pil som pekar på den. Bakgrund otydlig och suddig.

• Gilla
Poly71
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Är det inte lättare att öppna påfyllningskranen?
[bild]
Jag tänkt på det men en kompis sa att det skulle inte hjälpa! 😂 jag ska prova igen morgon, tack för allt hjälp

Krilleman
Hur gick det?

Hur gick det? Du och Daniel hade rätt, jag fyllde vatten direkt från den blå kranen. 🙏

• Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.