Har lite problem hemma.
Har fått hjälp förut men helt glömt bort hur man gör. Jag lyckas bara,men jag vet inte hur,lyckas tömma Radonetthydropressen. Vet inte hur. Men jag vet inte hur jag lyckas få ner första hydropressen till 0 och därefter fylla på.
Har borrad brunn. Med vattenfilter och Radonett installerat. Nu går radonetten igång efter 1-2 liter spolat vatten vilket är minst 10 liter för tidigt.
Tänkte då fylla på med luft i systemet. Dock har jag fått förklarat för mig att jag har två system. Att jag måste ta ett i taget.
Första hydropressen,tror det är 60 l. Då stänger jag av pumpen. öppnar kranarna och spolar tills det slutar rinna. Kan jag inte då bara fylla 0,5 under som visaren visar? Eller måste jag titta vilket tryck tillslaget sker?
Men jag har ju också en radonett. Ska den vara avslagen vid kontroll av den första hydropressen?
Sen har jag ju en till hydropress. Ska radonetten vara av eller på vid kontroll då? Och ska pumpen vara av då också eller ska jag bara stänga av inkommande vatten efter den första hydropressen?
Svårt att förklara när man inte har någon koll. Bifogar en ritning som installatören kritade ner. Kanske är det någon som förstår mitt problem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder