@Dilato tömde ut vatten så det va ca 65 % kvar.
Sen satte jag på pumpen och trodde jag va klar men nu verkar hydroforen fylld med vatten igen. Kan inte se nivån på röret iaf :thinking:

Allt vattnet ska ut, den luft som finns i en tom tank är den mängd luft som ska komprimeras för att vara luftkudden inne i tanken.

• Gilla
Plutus och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Allt vattnet ska ut, den luft som finns i en tom tank är den mängd luft som ska komprimeras för att vara luftkudden inne i tanken.
Ska allt vatten ut :surprised: I mitt förra hus gjorde vi på följande vis
Men då fyllde vi på med luft efter vi tömt tanken till 65%

..men nu kan du ju inte fylla på med luft i toppen för din tank har ingen ventil, så därför måste allt vatten ut så du har tillräckligt mycket luft i tanken innan du fyller på vatten...om du nu inte fyller på med luft från bottenventilen.
Dessa tankar är dimensionerade för att det ska bli rätt tryck om man startar med tom tank, det är därför det inte finns någon påfyllningsventil.

• Gilla
Kran-Conny och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
..men nu kan du ju inte fylla på med luft i toppen för din tank har ingen ventil, så därför måste allt vatten ut så du har tillräckligt mycket luft i tanken innan du fyller på vatten.
Ok. Fyllde på med luft I botten i det förra huset.

Fasen med, då får jag tömma hela hydroforen och sen löser det sig själv helt enkelt. Jävla skit vad drygt det blev :crysmile::sweat:

Eller får jag köpa en sån ventil helt enkelt

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Ok. Fyllde på med luft I botten i det förra huset.
Det du behöver är ju då en luftventil som du kan sätta på bottenanslutningen.

D Dilato skrev:
Det du behöver är ju då en ventil som du kan sätta på bottenanslutningen.
Jag har en ventil kom jag på men den passade inte utan behöver en övergångsnippel. Får köpa imorgon

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.