Hej!
Fyller jag på med diesel i det svarta röret och det blir bra så? Den andra, grå röret är för avluftning vid större påfyllningar om jag förstår rätt. Ovanpå det sitter elanslutning som också används vid påfyllning av firma antar jag.
Som info kan jag säga att tanken är tom och pannan därför värmer upp radiatorvattnet med el. Det kommer vara så tills någongång nästa vecka när jag får en LVVP. Har just nu ca 14 grader i huset eftersom elen inte mäktar med riktigt. Tänkte sticka till macken och köpa mig en 50 liter diesel sisådär. Borde det räcka uppemot en vecka?
Något särskilt att tänka på vid egen påfyllning med diesel?
Fyller jag på med diesel i det svarta röret och det blir bra så? Den andra, grå röret är för avluftning vid större påfyllningar om jag förstår rätt. Ovanpå det sitter elanslutning som också används vid påfyllning av firma antar jag.
Som info kan jag säga att tanken är tom och pannan därför värmer upp radiatorvattnet med el. Det kommer vara så tills någongång nästa vecka när jag får en LVVP. Har just nu ca 14 grader i huset eftersom elen inte mäktar med riktigt. Tänkte sticka till macken och köpa mig en 50 liter diesel sisådär. Borde det räcka uppemot en vecka?
Något särskilt att tänka på vid egen påfyllning med diesel?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gör inte som denna granne bara...
https://www.byggahus.se/forum/threads/spillt-diesel-ute-och-inomhus.474733/
😯
https://www.byggahus.se/forum/threads/spillt-diesel-ute-och-inomhus.474733/
😯
Om det känns jobbigt att transportera och fylla oljan räcker det förmodligen att lyfta ena änden av oljetanken nån tum från golvet med en stor kofot eller ett spett, stoppa sen under en regelstump eller brädbit mellan tank och golv så den kvarvarande villaolja i botten kan sugas upp på vanl vis.
Tack för alla svar. Jag ska vara försiktig. Har provat lyfta tanken med domkraft men utan lycka. Kanske behöver ta bort anslutningarna för påfyllning på toppen av tanken bara eftersom de nog hindrar lyftning mer än bara någon cm.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
då får man med allt vatten, slam och skit så när en dum ideeF fribygg skrev: