M matsode #1 Medlem · 6 inlägg 25 jan 2019 09:09 matsode Medlem 6 inlägg 25 jan 2019 09:09 #1 Hej, Behöver fylla igen ett glapp på ca 30 x 70 + 2000 mm mellan en slaggvägg och en regel. Detta skall till ytan sedan bli slätt (väggyta). Vad bör jag fylla med? Utgångstanken är någon form av spackel. Se även bifogad bild. Tacksam för en input! Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder mugatu:s inlägg har markerats som bästa svar. #skarv #spackla #vägg
Hej, Behöver fylla igen ett glapp på ca 30 x 70 + 2000 mm mellan en slaggvägg och en regel. Detta skall till ytan sedan bli slätt (väggyta). Vad bör jag fylla med? Utgångstanken är någon form av spackel. Se även bifogad bild. Tacksam för en input!
Bästa svaret M mugatu #2 Medlem · 379 inlägg 25 jan 2019 09:26 mugatu Medlem 379 inlägg 25 jan 2019 09:26 #2 M matsode skrev: Hej, Behöver fylla igen ett glapp på ca 30 x 70 + 2000 mm mellan en slaggvägg och en regel. Detta skall till ytan sedan bli slätt (väggyta). Vad bör jag fylla med? Utgångstanken är någon form av spackel. Se även bifogad bild. Tacksam för en input! Jag har kört med gipsputs som man blandar till med vatten till önskad konsistens.
M matsode skrev: Hej, Behöver fylla igen ett glapp på ca 30 x 70 + 2000 mm mellan en slaggvägg och en regel. Detta skall till ytan sedan bli slätt (väggyta). Vad bör jag fylla med? Utgångstanken är någon form av spackel. Se även bifogad bild. Tacksam för en input! Jag har kört med gipsputs som man blandar till med vatten till önskad konsistens.